وب گردی

آب برنج برای پوست صورت بهترین ماسک خانگی

قرن هاست که شرقی ها از آب برنج برای پوست صورت استفاده می کنند. شاید به همین خاطر است که شادابی و سلامت پوست آن ها زبانزد کل جهان است. اگر دقت کرده باشید بیشتر محصولات مراقبت پوستی کره ای در ترکیبات خود برنج دارند. این موضوع باعث شده تا به آب برنج در روتین پوستی توجه ویژه ای شود. آب برنج به دو صورت خوراکی و موضعی می تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست و مو داشته باشد.پ

طرز تهیه آب برنج برای صورت

آب برنج برای صورت - آب برنج برای پوست صورت

تاثیر آب برنج برای پوست صورت به نحوه درست کردن آن بستگی دارد. قطعا نمی توانید آب برنجی که با نمک، روغن و یا سایر ادویه ها ترکیب شده را به پوست بزنید و یا مصرف کنید. برای تهیه آب برنج برای صورت می توانید از روش خیساندن و یا جوشاندن برنج استفاده کنید.

روش خیساندن آب برنج برای پوست صورت

در این روش مقداری برنج را کاملا می شویید و حدود سه برابر برنج به آن آب اضافه می کنید. برنج باید به مدت نیم ساعت داخل آب باشد بعد برنج را به آرامی با انگشت های دست فشار دهید و هم بزنید. بعد باید برنج را از صافی رد کنید و آب آن را برای پوست نگه دارید. این آب به مدت یک هفته در یخچال قابل نگهداری است.

روش جوشاندن آب برنج برای پوست صورت

برای این کار برنج را باید با آب بجوشانید. بعد از نیم ساعت برنج را آبکش کنید و آب آن را در یک بطری بریزد. می توانید یک هفته از این آب به عنوان ماسک به صورت خود بزنید. توجه داشته باشید که نباید به آب برنج روغن یا نمک اضافه کنید.

خواص آب برنج برای چاقی صورت

خواص آب برنج برای چاقی صورت - آب برنج برای پوست صورتخواص آب برنج برای چاقی صورت - آب برنج برای پوست صورت

از تاثیر آب برنج برای پوست صورت می توان به چاقی صورت اشاره کرد. همانطور که می دانید روش های پزشکی و داروهای شیمیایی اثرات کوتاه مدتی دارند و بعد از مدتی فرد به حالت اولیه و یا بدتر از آن برمیگردد. اما استفاده از آب برنج یک روش طبیعی و بدون عارضه و با تاثیر گذاری دائمی به شمار می رود که هم به صورت خوراکی و هم موضعی می توان نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کرد. برنج منبع کربوهیدرات ها و نشاسته است و این دو ماده باعث چاقی صورت می شوند. از طرفی برنج کلسترول ندارد و چاقی که به شما می دهد بسیار زیبا و موضعی است.

  • آب برنج دارای مقادیر بالایی فیبر است که در چاقی صورت نقش مهمی دارد.
  • می توانید از آب برنج به عنوان یک ماسک سفید کننده پوست و موثر برای چاقی صورت استفاده کنید. چون آب برنج باعث می شود تا الاستیسیته پوست افزایش پیدا کند و صورت چاق تر و پرتر به نظر آید. طبیعی است که چاق شدن به روش های طبیعی باعث شفاف شدن پوست و سلامت آن می شود.
  • معمولا صورت هایی که پوست لاغر و افتاده ای دارند دچار کم آبی پوست هستند. مصرف آب برنج تا حد زیادی می تواند کمبود آب زیر پوست را جبران می کند و پوست تپل تر به نظر می رسد.

آب برنج برای لک صورت

آب برنج به عنوان اکسیر جوانی شناخته شده است. از مهم ترین تاثیر آب برنج برای پوست صورت می توان به درمان لک صورت اشاره کرد. در این ماده ترکیبات موثری از قبیل کوژیک اسید، فرولیک اسید، ویتامین E و آلانتوئین وجود دارد. این ترکیبات تا حد زیادی به روشن شدن پوست و از بین رفتن لک صورت کمک می کنند.

لکه هایی که در اثر آفتاب سوختگی بر روی پوست ایجاد شده اند و دارای علائمی از قبیل التهاب، ورم و خارش هستند با آب برنج از بین می روند. این ماده می تواند باعث استحکام پوست و یکدست شدن آن شود و مواد معدنی موجود در برنج باعث می شوند تا روند پیری پوست به تاخیر بیفتد. به لطف قابلیت روشن کنندگی آب برنج لکه های ناشی از زخم، جوش و التهاب هم از بین می روند.

فواید آب برنج برای پوست - آب برنج برای پوست صورتفواید آب برنج برای پوست - آب برنج برای پوست صورت

مضرات آب برنج برای مو

تاثیر آب برنج برای پوست صورت بر همگان ثابت شده است. از آنجایی که در آن ترکیبات مهمی از قبیل آمینو اسید، ویتامین های گروه B، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها وجود دارد در نتیجه برای رشد و تقویت موها هم موثر است. آب برنج می تواند خاصیت ارتجاعی مو را افزایش دهد. اما تمام افراد به صورت یکسان از خواص آن بهره مند نمی شود. به عبارتی ممکن است افرادی که دارای بیماری های پوستی هستند اصلا نتوانند از این ترکیب استفاده کنند. مثلا افرادی که دارای خشکی شدی پوست سر، اگزما یا آلوپسی هستند باید در مصرف آب برنج احتیاط کنند.

مهمترین مضرات آب برنج برای مو موارد زیر هستند:

ایجاد اضافه بار پروتئین در موها

مقدار پروتئین موجود در آب برنج بسیار بالاست. لذا افرادی که دارای موهای خشک هستند ممکن است دریافت پروتئین موها بیشتر شده و خشکی مو و خشکی پوست سر دو چندان گردد. همچنین افرادی که دارای موهای خشکی هستند پروتئین به موها می چسبد. اما در افرادی که موهای چرب و مرطوبی دارند این مشکل کمتر است. چون پروتئین جذب مو شده و باعث تقویت و سلامت بیشتر آن ها می شود.

افزایش خشکی پوست سر

افرادی که آب برنج را بیشتر از نیم ساعت روی سر نگه می دارند ممکن است دچار خشکی پوست سر شوند. چون تمام فواید آب در نیم ساعت ابتدایی دریافت می شود و آبکش نکردن موها بعد از این زمان باعث خشک شدن پوست سر می گردد. حتی افرادی که پوست آنها خشک است بهتر است هفته ای یک الی دو بار از آب برنج برای موها استفاده کنند.

بوی تند آب برنج تخمیر شده

اگر برنج را به روش تخمیر شده برای موها استفاده کنید ممکن است بوی تند ان برای برخی از افراد مناسب نباشد و مشکل ساز شود.

ماسک خانگی روشن کننده پوست - آب برنج برای پوست صورتماسک خانگی روشن کننده پوست - آب برنج برای پوست صورت

استفاده مداوم از آب برنج برای مو

تنها با یک الی دو بار استفاده از آب برنج عوارضی نخواهید داشت. افرادی که خشکی پوست سر و خشکی مو دارند بهتر است هفته ای یکبار آب برنج استفاده کنند. اما برای دریافت نتایج ارزشمند باید روتین مراقبتی مو با آب برنج یک دوره طولانی رعایت شود.

وجود آرسنیک در آب برنج

برنج های نامرغوب و بی کیفیت درصد آرسنیک بالایی دارند و نوشیدن بیش از حد این ماده شیمیایی باعث فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، بیماری های عروقی و … می شود.

جمع بندی

بیش از صدها سال است که در کشورهای آسیایی چین و کره به تاثیر آب برنج برای پوست صورت پی برده اند و در روتین روزانه خود و هم به عنوان ماده اولیه در محصولات آرایشی و مراقبتی پوست استفاده می کنند.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا