گوناگون

آدیداس باید با احتیاط از موج محبوبیت سامبا استفاده کند

در حالی که نایک با چالش‌هایی مواجه است، آدیداس فرصتی برای افزایش سهم بازار خود از رقیب بزرگ‌تر آمریکایی خود دارد، اما این برند آلمانی باید بیشتر تلاش کند تا خریداران را به کفش‌های کلیدی سامبا و گزله خود علاقه‌مند نگه دارد.

توسعه برند به نقل از رویترز، مشکلات مداوم نایک به آدیداس فرصتی می‌دهد تا همچنان سهم بازار خود را از رقیب بزرگ‌تر آمریکایی خود افزایش دهد، اما این برند آلمانی باید بیشتر تلاش کند تا خریداران را به کفش‌های کلیدی سامبا و گزله خود علاقه‌مند نگه دارد.

کفش‌ها در سال گذشته فروش آدیداس را افزایش داده‌اند و تحلیلگران انتظار دارند که در ۲۹ اکتبر، زمانی که درآمد خود را گزارش می‌دهند، درآمد سه ماهه سوم خود را ۶.۴ میلیارد یورو، یعنی ۱۰ درصد افزایش نسبت به یک سال پیش به صورت ارز تعدیل شده، گزارش دهد.

اما کارشناسان صنعت می‌گویند که بیش از یک سال از این روند می‌گذرد و سامبا برای مدت طولانی «کفش محبوب» نخواهد ماند.

آنیشا شرمن، تحلیلگر در برنشتاین، گفت: «طرفداران کفش‌های ورزشی، مصرف‌کنندگان مدگرا، این کفش‌ها را دارند. ما اکنون به آن‌ها (آدیداس) نگاه می‌کنیم که در حال شیردوشی بقیه روند نزولی با معرفی قیمت‌های پایین‌تر در داخل تراس هستند.»

او افزود: «آن‌ها هنوز می‌توانند رشد زیادی از این امر کسب کنند زیرا هنوز افرادی هستند که این کفش‌ها را ندارند یا شاید نمی‌خواستند ۱۰۰ دلار قیمت پرداخت کنند اما حاضرند ۶۰ دلار پرداخت کنند.»

آدیداس برای جذب خریداران که می‌خواهند این روند را خریداری کنند اما همچنان می‌خواهند احساس منحصر به فرد داشته باشند، همچنان به تولید رنگ‌های جدید برای سامبا، گزله و اسپزیال ادامه داده است، برخی مدل‌ها دارای زبانه‌هایی مانند کفش‌های فوتبال و نوارهای کنتراست در مواد جدید مانند مخمل هستند.

این امر تاکنون خرده فروشان شخص ثالث مانند JD Sports را راضی نگه داشته است. در نتایج نیمه سال در ۳۱ ژوئیه، بیورن گلدن، مدیرعامل آدیداس، گفت که این برند همچنان در حال «تعقیب تقاضا» از سوی خرده فروشان است.

با این حال، با عقب‌نشینی نایک از راهنمایی سالانه خود و نشان دادن یک فصل تعطیلات تجاری ضعیف با آغاز به کار مدیرعامل جدید، آدیداس فرصت منحصر به فردی برای رشد دارد، به ویژه در ایالات متحده که نایک به ویژه غالب است و آدیداس به شدت به محدوده Yeezy خود وابسته بود.

طبق داده‌های فروش مستقیم به مصرف‌کننده از Consumer Edge، آدیداس در اروپا در سال گذشته سهم بازار خود را افزایش داده است در حالی که سهم نایک کاهش یافته است که همچنین نشان‌دهنده افزایش قابل توجه On Running، پوما و هوکا است.

شرمن از برنشتاین انتظار دارد که آدیداس در سال آینده همچنان سهم خود را افزایش دهد، زیرا زمان می‌برد تا نایک عملکرد خود را بهبود بخشد.

او گفت: «اگر نایک یک کفش سبک زندگی قوی در بهار عرضه کند و اگر این کفش بتواند در تابستان توجه و محبوبیت کسب کند، ممکن است تغییر کند. کفش‌های تابستان ۲۰۲۴ سامبا و گزله بودند، ممکن است کفش تابستان آینده چیزی از نایک باشد.»

پایان

سایت توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا