وب گردی

آمار تبلیغات دیواری هویج در روز جهانی هویج

کاربران دیوار در سال گذشته بیش از هر عبارت مرتبط با هویج، حتی بیشتر از خود هویج، برای «آب‌گیری هویج» جستجو کرده‌اند. مردم آذربایجان شرقی از نظر جمعیت در رتبه اول درج آگهی های مربوط به هویج و در رتبه دوم جستجوی هویج و لوازم جانبی آن قرار دارند.

شاید اگر ندانید باور این موضوع که «هویج» روز جهانی خاص خودش را دارد و مردم بسیاری از کشورها آن را جشن می گیرند، کمی سخت باشد! از سال ۲۰۰۳، ۴ آوریل (۱۵ آوریل) به عنوان روز جهانی هویج نامگذاری شده است. به دلیل تمام خواص آن و تنوع تمام غذاها و نوشیدنی هایی که مردم دنیا از این ریشه خوراکی تهیه می کنند. گیاهی که هزاران سال توسط ما اهلی شده است.

به مناسبت این روز به آمارهای روی دیوار نگاهی انداختیم تا ببینیم ایرانیان چه تبلیغاتی در مورد هویج و ابزار تهیه هویج ارسال کرده اند، آیا به دنبال هویج بیشتر هستند یا آب هویج، در کدام استان ها بیشترین فروش هویج را دارند و در کدام استان ها را بیشتر خریدند؟ آنها بیشتر به دنبال کفش و لباس هایی با لوازم التحریر «هویج» یا «طرح هویج» و… به دیوار سر می زنند، اگر با ما همراه باشید، می توانید پاسخ همه این سوالات و بیشتر را بخوانید.

“تجارت هویج” در بالای تبلیغات!

۶۹ درصد از تبلیغات مربوط به هویج در سال گذشته توسط مصرف کنندگانی ارسال شده است که با آن غذاها و نوشیدنی های مختلف تولید و عرضه می کنند. از هویج خرد شده و رنده شده تا آب هویج، از کیک هویج تا حلوای هویج.

در مرحله بعد، بیشترین سهم آگهی ها (با ۲۸ درصد) مربوط به تجهیزات آماده سازی مواد غذایی مانند «شوینده هویج»، انواع رنده و خردکن و انواع آبمیوه گیری بوده است. «هویج عمده فروشی» و «خدمات کشاورزی» مربوط به هویج هر کدام یک درصد از این فهرست ها را به خود اختصاص داده اند.

فعال ترین استان ها در خرید و فروش هویج

کاربران آذربایجان شرقی در سال گذشته بیشترین تبلیغات مرتبط با هویج را نسبت به جمعیت خود روی دیوار خود ارسال کردند. پس از این استان، ساکنان استان های قم و خراسان رضوی در رتبه های دوم و سوم انتشار آگهی در این حوزه قرار دارند. از سوی دیگر، ساکنان استان های خوزستان، آذربایجان شرقی و لرستان به ترتیب عباراتی را جستجو کردند که از کلمه هویج استفاده شده بود.

در جستجوی «آب هویج»!

آمار دیوار نشان می دهد که عبارت «آب هویج» ۵۳ درصد از کل جستجوهای مربوط به «هویج» را دارد. قاعدتا منظور کاربران مهربان دیوار از این عبارت «آبمیوه گیری» است که با آن آب هویج هم می توانید تهیه کنید! از این گذشته، این «آب‌گیری هویج» بیش از هر عبارت دیگری در سال جاری جستجو شده است. در رتبه دوم خود کلمه هویج با ۳۷ درصد جستجو و در رتبه سوم انواع غذاها و نوشیدنی های تهیه شده با آن (با ۸ درصد) قرار دارند.

صنایع خانگی محبوب!

۲۸ برند ایرانی و خارجی در این یک سال توسط کاربران Dewar برای خرید «آب هویج» جستجو شدند. از هلال و پارس هزار تا تفال و بوش. در بین این برندها نام های ایرانی در رتبه اول قرار دارند. سهم برندهای ایرانی ۶۹ درصد از کل تقاضا برای این برند است که بیش از ۲ برابر سهم برندهای خارجی است.

در بین این همه برند، تنها «هیلال» که آب میوه گیری صنعتی ایرانی است، ۴۱ درصد از این جستجوها را دارد. به عبارت دیگر، کاربرانی که این واحدهای دیواری را جستجو کردند، صاحبان رستوران، کافی شاپ یا آب میوه فروشی یا مشاغل خانگی بودند.

“هویج”، محبوب تر از محصولات دیگر!

در میان غذاها و نوشیدنی هایی که با هویج درست می شوند، آب هویج محبوب ترین است که ۸۵ درصد از جستجوهای این غذاها را به خود اختصاص داده است. ۷ درصد از این جستجوها برای خرید هویج آماده است: هویج خرد شده، هویج ورقه شده، هویج پخته و غیره. پس از این اقلام، مصرف کنندگان به دنبال حلوای مارمالاد، کیک و هویج بودند که در مجموع ۸ درصد سهم داشتند.

تم هویج!

اما داستان هویج در دیوار به همین جا ختم نمی شود. بخشی از جستجوهای مصرف کننده Dewar خرید اقلامی است که دارای “موضوع” یا “طراحی” هویج هستند. در بین این اقلام، کاربران بیشتر برای خرید روتختی هویجی به سراغ دیوار رفتند و البته بسیاری به دنبال انواع لوازم التحریر و اسباب بازی طرح هویج و همچنین شلوار کمری هویجی بودند. سهم هر یک از این موارد را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

هویج کارآفرین، پلتفرمی که کار می کند!

سهم ۶۹ درصدی آگهی‌های «غذا و نوشیدنی» از کل آگهی‌های ارسال‌شده، و همچنین سهم ۴۱ درصدی آبمیوه‌گیری‌های صنعتی در عبارات جستجو، نشان می‌دهد که بسیاری از کاربرانی که از دیوار در این زمینه استفاده می‌کنند، صاحبان مشاغل هستند. توجه داشته باشید که این تبلیغات در بیش از ۲۹۰ شهر فعال روی دیوار درج شده است که بیش از نیمی از این شهرها شهرهای کوچک کشور با جمعیت زیر ۵۰۰۰۰ نفر هستند. این فقط نشان می‌دهد که چگونه توسعه پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک و محلی کمک کند تا نیازهای خود را راحت‌تر برآورده کنند و مشتریان را راحت‌تر برای محصولات خود پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا