وب گردی

از آرنولد تا ویلر و جیمز. همه چوپان را می ستایند

هادی چوپان در دو مرحله متوالی آرنولد کلاسیک (اوهایو و لندن) با اقتدار سامسون داودا، یکی از قوی ترین و بهترین بدنسازان جهان را شکست داد و توانست تحسین جهانی را برانگیزد.

دنیس جیمز، یکی از مشهورترین بدنسازان تاریخ و مربی مرحوم بیتا عباسپور، از جمله کسانی بود که به طور بی سابقه ای از هادی تمجید کرد و اعلام کرد که او بر دنیای بدنسازی تاثیر خواهد گذاشت. تعدادی از ورزشکاران نیز رفتار هادی را باورنکردنی خواندند. به عنوان مثال، دلاروسا، بدنساز انگلیسی، خاطره ای از هادی تعریف کرد که مورد تحسین همه قرار گرفت. او به رسانه ها توضیح داد: «من در یک غرفه در آرنولد کلاسیک در انگلستان، در کشورم نشسته بودم و خیلی خلوت بود. در آن طرف انگلیسی ها برای عکس گرفتن و امضا با هادی صف کشیدند و بیش از نیم ساعت منتظر ماندند. در یک لحظه راهنمای چوپان را دیدم که از من می خواهد به نزد او بروم. لحظاتی بعد یکی از همراهانش را فرستاد و مرا پیش هادی برد تا هواداران با من عکس بگیرند. ما باید حقیقت را بگوییم. چند نفر در دنیای بدنسازی امروزی این کار را انجام می دهند؟

سامسون داودا همچنین به رفتار زیبای هادی پس از قهرمانی اشاره کرد و گفت: زمانی که من دوم شدم و او قهرمان شد، مرا در آغوش گرفت و یک لحظه متوجه شدم که مرا از زمین بلند کرده است. گفتم عجب! چه قدرتی داره او مثل یک قهرمان دست مرا بالا برد.» داودا حتی پس از دومین نایب قهرمانی اش در انگلیس، دوباره از هادی تمجید کرد و گفت: «مسابقه با قهرمانی مثل او باعث افتخار بود».

ظاهرا همه دلتنگ هادی چوپان هستند و دوست دارند هر چه زودتر او را روی صحنه ببینند. حدود ۶ ماه تا مسابقات مستر المپیا باقی مانده و بسیاری برای دیدن هادی روی صحنه این مسابقات لحظه شماری می کنند. خیلی ها او را دوباره قهرمان این تورنمنت می دانند و می گویند درک لونسفورد (قهرمان دوره قبل) این بار در مقابل هادی شانسی نخواهد داشت.

ستایش جهانی
آرنولد شوارتزنگر، اسطوره بدنسازی که در آخرین مسابقه هادی در کنار او بود، تمجیدهای زیادی از او داشت. او در مورد آن گفت: «برای من عجیب بود که بین دو رویداد آرنولد کلاسیک، او خیلی پیشرفت کرد. ۱۰ سال پیش از بدنسازی انتقاد کردم چون ورزشکارانی را با نفس نفس و شکم آویزان روی صحنه می دیدم. در مسابقات چیزی به نام خلاء معده ندیدم اما در دو مسابقه قبلی هادی چوپان را دیدم که حتی نفس نمی کشد. طوری جاروبرقی کشید که انگار این برایش عادی بود. با خودم گفتم این فوق العاده است. من تحت تاثیر قرار گرفته ام. هادی حتی در حین جاروبرقی لبخند می زد.

به بهانه درخشش این ستاره ایرانی در جهان، اظهارات برخی از چهره های مطرح بدنسازی جهان درباره این قهرمان ملی را مرور می کنیم.

دنیس جیمز، قهرمان سابق و مربی فعلی بدنسازی: برای من جالب بود که همه بدنسازان دیگر به هادی شپرد نگاه می کردند زیرا می دانستند که قرار است بهتر شوند. فکر می‌کنم رشته بدنسازی در دو سال آینده خیلی تغییر کند و یکی از عوامل مهم این تغییر، هادی چوپان باشد. من می خواهم واضح صحبت کنم. این رشته آمریکایی است اما الان یک نفر از ایران آمده که به همه بدنسازی آموزش می دهد. این دیوانه است.

دلازرو، بدنساز انگلیسی: داشتم هادی چپان را تماشا می کردم. همه بدنسازان قبل از مسابقه ۱۵ دقیقه گرم می کنند تا ماهیچه هایشان نفس بکشد، اما او ۴۵ دقیقه تمرین می کند. من هم از روی دستش کپی کردم و ۴۵ دقیقه تمرین کردم و با بهترین نسخه فیزیکی ام روی صحنه رفتم. انصافا هادی چپان مثل ساعت است. من آن را به طور کامل بررسی کردم. فکر می کنم او هر حرکتی را که روی صحنه انجام می داد میلیون ها بار تمرین کرد. او می دانست چگونه نفس بکشد و چگونه ماهیچه هایش را منقبض کند.

کریس کورمیر، قهرمان سابق بدنسازی: با سبک بدنی که از هادی شپرد دیدم، هیچ کس قرار نیست با او در مستر المپیک ۲۰۲۴ رقابت کند.

ترفند الکیندی، داور معروف بدنسازی: این نسخه ای که از بدن هادی شپرد دیدم بهترین بود. شک نکنید که اگر او با همین اندام به مسترالمپیای ۲۰۲۳ می رفت، هرگز اجازه نمی داد درک لونسفورد قهرمان شود. هادی با فتح هر دو بازی آرنولد کلاسیک، پیام روشنی داشت تا به او بفهماند که من بزرگترین تهدید در مستر المپیای بعدی هستم.

ویلیام بوناک بدنساز معروف جهان: مسابقه هادی چپان را دوباره دیدم. او شایسته پیروزی در هر دو مسابقه بود.

فلیکس ویلر، نایب قهرمان المپیا مسترز: هادی شپرد چطور؟ او دو آرنولد کلاسیک را با اقتدار برد. در مرحله مسابقات، او به عنوان یک فرمانده باقی می ماند.

نیک واکر، یکی از رقبای هادی در مستر المپیا ۲۰۲۴: من هر دو مسابقه را در آرنولد کلاسیک دیدم. تفاوت هادی چوپان و سامسون داودا بسیار زیاد بود. من از روز اول هر دو بازی گفتم شپرد قهرمان می شود. به نظر من، او بزرگترین تهدید برای همه ما در مسترز ۲۰۲۴ است.

میلوش سارچف، مربی سابق سامسون داودا: باور نمی کنم هادی چوپان اینقدر پهن و بزرگ شده باشد. نمی دانم چگونه به این جلد دست پیدا کرد. هادی قهرمان بزرگی است و قطعا می تواند عناوین بیشتری کسب کند.

شکارچی لابرادا، بدنساز: در نمایش پیش از مسابقه در اوهایو، هادی شپرد را از دور دیدم. نمی خواستم مزاحمش شوم اما وقتی از دور من را دید سریع به سمتم دوید و به گرمی با من برخورد کرد. این رفتار او مرا تحت تأثیر قرار داد و هرگز آن را فراموش نمی کنم. جی کاتلر، قهرمان چهار دوره مستر المپیا: هادی شپرد یکی از بدنسازان مورد علاقه من است و من او را یک قهرمان می دانم.

منبع: روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا