فناوری

از «تله‌پورت در فناوری کوانتوم» تا «عکسی از زمین، ماه و اورانوس در کنار هم»

جهان علم و فناوری در روزی که گذشت، اخبار گوناگونی برای ما داشت که در این بسته خبری به آنها اشاره خواهیم داشت.

جهان علم و فناوری در روزی که گذشت، اخبار گوناگونی برای ما داشت که در این بسته خبری به آنها اشاره خواهیم داشت.

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از ایسنا، امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ دنیای علم و فناوری در ایران و جهان حامل اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه آنها را از نظر می‌گذرانیم.

از عکسی که کاوشگر «جویس» در یک قاب از زمین، ماه و سیاره اورانوس در کنار هم گرفته است تا رونمایی چین از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری شناسایی زیردریایی‌ها در عمق ۲۰ کیلومتری و اعزام شرکت‌های دانش بنیان به بزرگترین رویداد صنعت نانو در چین، همگی از جمله اخبار مهم امروز هستند که در این بسته خبری به طور خلاصه به آنها اشاره می‌کنیم.

گفتنی است که شما مخاطبان ارجمند می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده‌اند، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی یابید.

تله‌پورت در فناوری کوانتوم ممکن شد

پژوهشگران از رایانه کوانتومی برای شبیه‌سازی نحوه انتقال و ذخیره انرژی در یک کیوبیت استفاده کردند و بدین ترتیب موفق شدند انرژی استخراج شده از فضا را با استفاده از رایانه کوانتومی به مکان جدید منتقل کنند.

عکس کاوشگر «جویس» از زمین، ماه و اورانوس در مسیر مشتری

کاوشگر جویس(JUICE) متعلق به آژانس فضایی اروپا که در راه رسیدن به سیاره مشتری است، منظره خیره‌کننده‌ای از زمین، ماه و یک مهمان سیاره‌ای غافلگیرکننده را به تصویر کشیده است.

رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها

چین از فناوری شناسایی زیردریایی با برد ۲۰ کیلومتر زیر آب رونمایی کرد.

کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است!

ستاره‌شناسان بزرگترین فواره‌هایی که تاکنون دیده شده‌اند را با طول ۲۳ میلیون سال نوری شناسایی کرده‌اند؛ فواره‌های عظیمی که کهکشان راه شیری در مقابل آنها مانند یک نقطه کوچک است.

درمان مؤثرتر دیابت با معرفی گروه جدیدی از آنالوگ‌های جهش‌یافته انسولینی

محققان دانشگاه شیراز طی تحقیقات یک رساله دکتری بیوشیمی با حمایت بنیاد ملی علم ایران، تاثیر سه جهش بر ساختار، پایداری و ویژگی‌های آمیلوئیدی زنجیره B انسولین انسانی را بررسی کردند.

اعزام شرکت‌های دانش‌بنیان به بزرگترین رویداد صنعت نانو در چین

صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو از شرکت‌های علاقه‌مند برای حضور در نمایشگاه CHInano۲۰۲۴ حمایت می‌کنند.

ویزیت مجازی با پزشک در اندازه واقعی!

بیمارانی که با فناوری هولوگرام می‌توانند از راه دور به گونه‌ای توسط پزشک متخصص خود ویزیت شوند که گویی به مانند شرایط واقعی در مقابل وی نشسته‌اند، این تجربه را غیر قابل وصف توصیف می‌کنند.

عرضه پلتفرم نوآورانه برای توسعه تجارت الکترونیک کشور

در راستای توسعه تجارت الکترونیکی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پلتفرمی را برای ارائه نیازهای متقاضیان و محصولات و خدمات تامین‌کنندگان توسعه دادند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا