گوناگون

اصفهان؛ برند نوآور گردشگری با تأسیس سازمان مدیریت مقصد برای بازاریابی هوشمند

میز گردشگری استان اصفهان با راه‌اندازی «سازمان مدیریت مقصد» به‌عنوان یک کنسرسیوم مشترک میان نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی، گام تازه‌ای در مسیر بازاریابی هوشمند مقاصد گردشگری و تعریف بسته‌های جذاب سفر برداشته است. این ساختار با چهار کارگروه تخصصی از جمله «برند»، به‌دنبال تغییر شاخص‌های توسعه استان از اقتصاد منبع‌محور به اقتصاد گردشگری دانش‌بنیان و ارتقای جایگاه اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی است.

به گزارش دنیای برند، مصطفی نباتی‌نژاد گفت: یکی از پروژه‌های در دست اجرا، تأسیس «سازمان مدیریت مقصد» به عنوان یک کنسرسیوم مشترک بین نهادهای ذی‌نفع حوزه گردشگری است.

وی افزود: مأموریت اصلی این سازمان، انجام بازاریابی هوشمند در مقاصد هدف گردشگری، انتقال روایت صحیح گردشگری اصفهان، رفع نیازهای گردشگران از مبدأ و طراحی بسته‌های جذاب گردشگری است.

مسوول میز گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی مرتبط، عضو میز گردشگری استان هستند و هماهنگی بین آن‌ها از طریق این میز پیگیری می‌شود، تصریح کرد: نقش نهادهای شهری در این ساختار، تسهیل گری و نقش بخش خصوصی مطالبه گر است.

نباتی‌نژاد گفت: این حرکت جمعی با هدف جهش گردشگری اصفهان و تحول اقتصادی استان از ۱۴۰۴ آغاز شده و مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

وی بیان کرد: در راستای تغییر گفتمان اقتصادی اصفهان از تمرکز بر مسائل به سوی شناسایی و بهره‌گیری از فرصت‌ها، «میز گردشگری استان» به عنوان محوری جدید برای هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی فعال شده است.

مسوول میز گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس این گزارش، گردشگری تنها در حیطه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعریف نشده و همه دستگاه‌های استانی به عنوان متولیان این عرصه شناخته می‌شوند.

وی در مورد تفاوت میز گردشگری استان با میز گردشگری بخش خصوصی و شهری؛ تصریح کرد: از اهداف کلیدی این میز، «حساب کشی» و پیگیری اقدامات برای دستیابی به افق تعریف شده گردشگری اصفهان عنوان شده است که از جمله دستاوردهای اولیه این تشکل، مصوب شدن «سند جامع گردشگری استان» پس از ۴ سال بلاتکلیفی است.

برای اطلاع از جدیدترین تحولات برندها، همراه ما باشید 

تلگرام | اینستاگرام | لینکدین

نباتی‌نژاد با تاکید به چشم‌انداز گذار از اقتصاد منبع محور به اقتصاد گردشگری محور افزود: افق استراتژیک میز گردشگری، تغییر شاخص‌های توسعه استان و حرکت از اقتصاد مبتنی بر منابع به سمت اقتصاد گردشگری محور و دانش‌بنیان است.

وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف، چهار کارگروه تخصصی «رویداد»، «خدمات، زیرساخت و سرمایه‌گذاری»، «بازاریابی» و «برند» تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

تیرماه جاری استاندار اصفهان میز گردشگری استان را راه اندازی و تدوین راهبردهای توسعه گونه‌های مختلف گردشگری استان با تاکید بر هویت فرهنگی تاریخی و طبیعی، ایجاد ارتباط مؤثر و هم افزا میان نهادهای دولتی، بخش خصوصی، دانشگاهیان و فعالان صنعت گردشگری، تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری از استارتاپ‌ها و ایده‌های نو در حوزه گردشگری دیجیتال و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای تعریف و ترویج برند گردشگری اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی را برای این میز تعریف کرده است.

منبع: ایرنا

سایت دنیای برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا