گوناگون

افزایش ۳۷ درصدی تولید و بهبود شاخص‌های کیفیت برند ایران‌خودرو در مسیر بازسازی اعتماد

با همت کارکنان و همکاری شبکه تامین، تولید خودروهای ایران‌خودرو در آبان ۳۷ درصد افزایش یافت و شاخص‌های کیفیت محصولات بهبود چشمگیری پیدا کرد؛ این تحولات مسیر بازسازی اعتماد مشتریان و تقویت جایگاه برند ایران‌خودرو در بازار را هموار کرده است.

به گزارش توسعه برند، در کنار افزایش تولید در بزرگ‌ترین خودروساز کشور، بهبود محسوس در فرایندهای فروش و عرضه خودرو نیز محقق شده است. صدور اسناد خودروها در آبان‌ماه با رشد ۶۱ درصدی همراه و برای نزدیک به ۶۲ هزار دستگاه سند صادر شد. از سوی دیگر، عرضه خودرو به بازار در هشت‌ماهه امسال با رشد بیش از ۱۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به بیش از ۳۷۶ هزار دستگاه رسید که نشان از مدیریت موثر در زنجیره تامین و توزیع دارد.

یکی از موارد مهم عملکرد هشت ماهه ایران‌خودرو، کاهش قابل توجه تعهدات معوق به مشتریان است. این رقم که در پایان آبان‌ماه به حدود سه هزار دستگاه رسیده، حتی از حجم تولید دو روز این شرکت نیز کم‌تر است و این امر گواه پویایی و برنامه‌ریزی دقیق در جهت کاهش فاصله تحویل خودرو به مشتریان است.

در کنار این دستاوردهای کمی، گروه صنعتی ایران‌خودرو ارتقای کیفیت را به عنوان محوری اساسی در کنار افزایش تولید دنبال می‌کند. در این مسیر، بهبود شاخص‌های کیفیت قطعات و محصولات در دستور کار جدی مدیریت قرار گرفته است.

گزارش‌های مرتبط با شاخص کفیت محصولات نیز نشان‌دهنده ارتقای کیفیت محصولات و خدمات به مشتریان است‌. مجموعه اقداماتی که نشان می‌دهد رویکردهای فعلی در ایران‌خودرو، بر پایه شفافیت، ریشه‌یابی عیوب، پاسخ‌گویی به مشتری و قطع چرخه‌های معیوب گذشته بنا شده است.

در ۹ ماهه اخیر و پس از واگذاری مدیریت ایران‌خودرو به بخش خصوصی، در زنجیره تامین، کیفیت ۲۹ قطعه کلیدی مورد بازبینی قرار گرفت، آزمایشگاه‌های صحه‌گذاری تجهیز شد و سازندگان ملزم به استفاده از ابزارهای ضدخطا در تست‌های قطعه شدند. در فرایندهای تولید خودرو نیز مکانیزم‌های کنترلی سخت‌گیرانه‌تری نسبت به گذشته اجرا شده است.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

در حوزه خدمات پس‌ازفروش، سطح گارانتی محصولات جدید تا ۱۰۰ هزار کیلومتر ارتقا خواهد یافت. شبکه خدمات پس‌ازفروش برای ارایه خدمت به خودروهای برقی و هیبریدی در ۲۸ نمایندگی پایلوت تجهیز شده است. سهم مراجعات زودهنگام کاهش معناداری داشته؛ ۷۶ درصد خودروهای تحویل‌شده در سال ۱۴۰۴ طی سه ماهه نخست بدون مراجعه بوده‌اند.

همچنین در سال جاری، ۱۶۵ برنامه کیفی در حوزه‌های زیرساختی، قطعات و محصول تعریف شده و طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجراست.

ایران‌خودرو با بازنگری در استانداردهای کنترل کیفیت، نظارت بیش‌تر بر قطعات تامین‌کنندگان و بهره‌گیری از بازخوردهای مشتریان، درصدد است خودروهایی با کیفیت برتر و استانداردهای بالاتر به بازار عرضه کند. این رویکرد، بیانگر عزم ایران‌خودرو برای تلفیق کمیت و کیفیت و ارایه محصولاتی شایسته به مشتریان است.

بدیهی‌‌است، تحولات اخیر گروه صنعتی ایران‌خودرو با کمک و حمایت وزارت صمت و ارگان‌های اجرایی مانند گمرک، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، نیروی انتظامی و… امکان‌پذیر بوده است.

منبع: ایکوپرس



سایت توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا