گوناگون

اپل و آمازون به‌دنبال شکایت ۶۰۰ میلیون دلاری، ادعای تبانی برای حذف نمایندگان برندها را رد کردند

اپل و آمازون با دفاع از خود در برابر شکایت ۶۰۰ میلیون دلاری در بریتانیا، ادعای تبانی برای حذف نمایندگان فروش محصولات برند اپل را بی‌اعتبار دانستند و موفق به جلب نظر دادگاه برای متوقف کردن این پرونده شدند.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، اپل و آمازون با موفقیت از یک شکایت جمعی در بریتانیا دفاع کردند که در آن ادعا شده بود این دو غول فناوری برای حذف نمایندگان فروش محصولات جدید اپل از وب‌سایت آمازون با یکدیگر تبانی کرده‌اند. این حکم روز سه‌شنبه توسط یک دادگاه صادر شد.

شکایت از سوی کریستین ریفا، استاد حقوق مصرف‌کننده، به نمایندگی از حدود ۳۶ میلیون مصرف‌کننده بریتانیایی که محصولات اپل یا بیتس خریده بودند، مطرح شد.

اپل و آمازون اعلام کردند که این پرونده، که ارزش آن ۴۹۴ میلیون پوند (۶۰۲ میلیون دلار) به علاوه سود را شامل می‌شود، فاقد اعتبار است و از دادگاه تجدیدنظر رقابت خواسته‌اند تا اجازه ندهد این پرونده ادامه یابد.
blank این دادگاه حکم داد که پرونده نمی‌تواند ادامه یابد زیرا ریفا “استقلال یا اعتبار کافی” برای نمایندگی از گروه شاکیان را در رابطه با تأمین مالی شخص ثالث برای دادخواست نشان نداده است.
blank
وکلای ریفا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند و همچنین سخنگویان اپل و آمازون نیز پاسخی ارائه نکردند.

رد درخواست دادگاه تجدیدنظر در تأیید این پرونده، که گام اولیه‌ای در چنین دعاوی است، غیرمعمول است زیرا استاندارد تأیید نسبتا پایین است.

وکلای ریفا ادعا کردند که اپل و آمازون در سال ۲۰۱۸ توافق کردند تا اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان فروش محصولات برندهای اپل و بیتس را از بازار آمازون در بریتانیا حذف کنند و این موضوع به کاهش رقابت برای این محصولات منجر شد.

توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا