وب گردی

این میان وعده ها شما را بیمار می کند

شاید برای بسیاری از ما ایرانی ها این یک صبحانه بسیار مقوی و سالم به نظر برسد که برای فعالیت های روزانه ما انرژی می دهد. اما آیا غذا در دنیای مدرن با حداقل فعالیت بدنی و صرف بیشتر وقت پشت میز یا پشت لپ تاپ یا موبایل مفید است؟ همین امر در مورد تعدادی تنقلات دیگر که ما آنها را سالم و مغذی می دانیم نیز صدق می کند.

نمی توان انکار کرد که صبحانه بعد از حداقل هشت ساعت خواب حیاتی ترین وعده غذایی در روز است. اما این وعده صبحگاهی بسته به مواد تشکیل دهنده اش می تواند مانند یک شمشیر دولبه عمل کند و سلامت شما را بهبود بخشد یا از بین ببرد، در حالی که بیشتر ما سعی می کنیم روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنیم، اما آیا همه گزینه هایی که برای صبحانه انتخاب می کنیم واقعا سالم هستند؟ در این مقاله به چند تنقلات رایج که سالم به نظر می رسند اما در واقع مضر هستند اشاره می کنیم، این مقاله را بخوانید تا بدانید.

آب میوه ها اغلب یک میان وعده سالم در نظر گرفته می شوند زیرا سرشار از مواد مغذی استخراج شده از میوه های تازه هستند، اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که فقط یک لیوان آب میوه مملو از ساکارز و فروکتوز است که می تواند سطح قند خون را نیز افزایش دهد. همچنین کمبود فیبر آن را به یک انتخاب ضعیف تبدیل می کند. اگر می خواهید میزان مصرف آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، بهتر است در وعده صبحانه میوه تازه بخورید تا مقداری فیبر سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رشته فرنگی

رشته فرنگی اغلب با سرخ کردن رشته درست می شود، بنابراین مهم نیست که از چه آردی برای تهیه رشته استفاده می شود، فرآیند سرخ کردن آنها را ناسالم می کند. مخصوصاً وقتی دوباره با روغن، سبزیجات و ادویه جات پخته شود. بنابراین بهتر است صبح ها از نودل پرهیز کنید زیرا وجود چربی، گلوتن و کربوهیدرات ها با هم منجر به افزایش وزن می شود.

ماست طعم دار

ماست‌های طعم‌دار بسته‌بندی شده ممکن است گزینه‌ای خوشمزه برای ترکیب با بلغور جو دوسر، گرانولا یا موسلی برای یک صبحانه سالم به نظر برسند، اما این ماست‌های طعم‌دار با طعم‌های مصنوعی، قندهای تصفیه شده و مواد نگهدارنده ساخته می‌شوند. مصرف منظم آنها می تواند منجر به مصرف بیش از حد قند شود که خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد.

گرانولا یکی از خوشمزه ترین ترکیبات غلات، میوه های خشک و آجیل است، اما اگر بدانید این طعم شیرین و بافت ترد با افزودن قسمت هایی از تخم مرغ، مواد افزودنی و شکر به دست می آید که منجر به افزایش ناگهانی فشار خون می شود. سطح قند باعث می شود بعد از مدتی احساس خستگی کنید.

برشتوک

کورن فلکس یکی از محبوب ترین گزینه های صبحانه در جهان است، اما اگر بدانید این گزینه آسان بسیار فرآوری شده و تصفیه شده است و شکر و نمک اضافه شده است، شوکه خواهید شد. در واقع فرآوری دانه های ذرت باعث کاهش فیبر و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی می شود و مصرف منظم آن می تواند منجر به مشکلاتی مانند افزایش وزن، افزایش قند خون و افزایش خطر بیماری قلبی شود.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا