گوناگون

با استقبال گسترده از برنامه «هما»؛ برند دیوار حامی طرح‌های محیط‌زیستی شد

برند دیوار در اولین دوره برنامه حمایتی «هما»، با دریافت ۹۶ طرح محیط‌زیستی، رویکردی نوآورانه و هدفمند برای ایجاد ساختاری شفاف در حمایت از پروژه‌های مرتبط با محیط‌زیست ارائه داده است.

به گزارش توسعه برند، فراخوان «هما» برای دریافت پروپوزال‌ها، ظهر روز دوم بهمن ماه ۱۴۰۳ منتشر شد و تا ساعت ۱۲ شب ۱۷ اسفند ۱۴۰۳ ادامه داشت. در این بازۀ ۴۶ روزه، ۵۳ طرح و ایده برای دریافت حمایت سالانه، ۳۵ طرح برای دریافت حمایت‌های مالی کوچک و ۸ طرح برای دریافت حمایت مالی از ایده‌های نوآورانه برای «هما» فرستاده شد.

ایمان ابراهیمی مدیر پروژه «هما»، با اعلام این آمار گفت: «میزان بالای استقبال از فراخوان، فراتر از پیش‌بینی‌مان بوده، که باعث خوشحالی است و در عین حال نشان دهنده وجود تعداد فراوان افراد و گروه‌های دغدغه‌مندی است که در زمینۀ حفاظت از محیط‌زیست دغدغه‌مندانه فعالیت می‌کنند و برای ادامه فعالیت‌هایشان حمایت هدفمند نیاز دارند.»

ابراهیمی همچنین افزود: «ما می‌دانیم که نوشتن یک پروپوزال با کیفیت نیازمند زمان، دقت و تلاش فراوان است. از همه کسانی که به هما و روند داوری آن اعتماد کرده‌ و در این فرآیند شرکت کرده‌اند، سپاسگزاریم. مراحل داوری آغاز شده است. ما مشتاقیم که بتوانیم یک فرایند و ساختار حمایت مالی شفاف و هدفمند را در کشور ایجاد کنیم. ساختاری که نه تنها امید داریم میزان حمایت از چنین پروژه‌هایی را افزایش دهد، بلکه بتواند منجر به تقویت کیفیت پروژه‌های حفاظت از محیط زیست شود.»

مدیر پروژه هما در مورد ادامه روند ارزیابی پروپوزال‌ها نیز گفت: «برای طرح‌هایی که پس از بررسی اولیه نیاز به اصلاح یا تکمیل دارند، پنج روز فرصت تعیین شده است تا کاستی‌های آن‌ها برطرف شود. همکاران من در تیم اجرایی «هما» تماس با شرکت‌کنندگان را آغاز کرده‌اند و در حال ارائه نکات و راهنمایی‌های لازم برای رفع نقص‌ها یا اعمال اصلاحیه‌های لازم درباره طرح‌ها هستند».

به گفته ایمان ابراهیمی پس از اتمام این مرحله، تمامی پروپوزال‌ها با کدهای اختصاصی در اختیار داوران قرار می‌گیرد تا بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده از جمله خلاقیت، قابلیت اجرا و میزان اثرگذاری، امتیازدهی و داوری شوند. سرانجام طرح‌های برتر برای دریافت حمایت مالی هما در سال ۱۴۰۴ معرفی خواهند شد.

«هما» نام برنامه‌ای است که دیوار با هدف حمایت سالانه از پروژه‌ها و ایده‌های محیط‌زیستی راه‌اندازی کرده است. در قالب این برنامه، سه طرح برگزیده می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان حمایت مالی دریافت کنند. همچنین پروژه‌های کوچک‌تر تا سقف ۵۰ میلیون تومان و طرح‌های فناورانه زیست‌محیطی نیز بر اساس نیازها و ظرفیت‌های خود به‌صورت ویژه مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

منبع رسانه توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا