گوناگون

برنامه‌های تسلا برای FSD بدون نظارت و روباتکسی‌ها ممکن است با موانع قانونی مواجه شود

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در رویداد رونمایی از روباتکسی‌های تسلا، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد نسخه “بدون نظارت” سیستم کمک راننده پیشرفته FSD خود را در سال ۲۰۲۵ در تگزاس و کالیفرنیا برای برخی از خودروهای مدل ۳ و مدل Y عرضه کند. همچنین، ماسک گفت که تسلا تولید روباتکسی‌های خود را که بدون فرمان یا پدال ساخته شده‌اند، تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ آغاز خواهد کرد.

توسعه برند به نقل از تک‌کرانچ، تسلا قصد دارد نسخه “بدون نظارت” سیستم کمک راننده پیشرفته خود، FSD، را در سال ۲۰۲۵ در تگزاس و کالیفرنیا عرضه کند. علاوه بر این، تسلا قصد دارد تولید روباتکسی‌های بدون فرمان و پدال خود را در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ آغاز کند.

با این حال، عرضه FSD بدون نظارت و روباتکسی‌های بدون کنترل انسانی با چالش‌های قانونی مواجه است. در تگزاس، مقررات خودروهای خودران به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا این خودروها را با یا بدون حضور راننده انسانی مستقر کنند، اما در کالیفرنیا، فرایند پیچیده‌تر است و شرکت‌ها نیاز به مجوزهای مختلف دارند.

تسلا همچنین باید برای تولید انبوهی از روباتکسی‌های بدون کنترل انسانی، از سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) مجوز دریافت کند. این سازمان تاکنون تنها یک مجوز از این نوع را به شرکت Nuro برای تولید خودروهای تحویل خودران کم سرعت اعطا کرده است.

موانع قانونی و عدم شفافیت تسلا در مورد برنامه‌های خود برای FSD و روباتکسی‌ها، باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است و سهام تسلا پس از رویداد رونمایی کاهش یافته است.

منبع رسانه توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا