وب گردی

برندسازی در بازار جهانی: گزارش نشست “ظرفیت‌های صادراتی صنایع خلاق امارات”

در این نشست، به بررسی تجربیات و چالش‌های حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی در حوزه صنایع خلاق، به ویژه در کشور امارات، پرداخته شد. این برنامه با همکاری خانواده فرهنگ‌وهنر امید و رسانه توسعه برند با حضور، صادق ذوفن و مهدی نظری زاده، احمد طرفی و اصحاب رسانه در کارستان بهارستان برگزار شد.

به گزارش مجله تیتر ۱۲، ابتدا به بررسی انگیزه و اهداف حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی در حوزه صنایع خلاق پرداخته شد. یکی از مهمترین اهداف، فروش و بازاریابی محصولات و خدمات در حوزه تعلیم و تربیت بود. همچنین، شناسایی ظرفیت‌های صادراتی و تغییر نگاه به ایران در عرصه بین‌المللی از دیگر اهداف مهم شرکت‌کنندگان بود.

در ادامه، به بررسی و ارزیابی نمایشگاه”گس” در دبی که با هدف آشنایی با تجربیات و فرصت‌های صادراتی در حوزه صنایع خلاق برگزار شد، پرداخته شد. همچنین، به بررسی تجربیات و چالش‌های حضور در رویدادهای بین‌المللی در کشورهایی مانند قطر و روسیه اشاره شد. در این بخش، به برخی از مشکلات و موانع حضور ایران در رویدادهای بین‌المللی، مانند مسائل سیاسی و تحریم‌ها، نیز اشاره شد.

در بخش دیگری از این گفتگو، احمد طرفی، مدیر کارگروه عراق حوزه هنری، به اهمیت توجه به بازارهای مختلف جهان در جهت تقویت تولیدات و صادرات آنها اشاره کرد. وی همچنین بر وابستگی متقابل اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع تاکید کرد و گفت: “بررسی بازارها برای تولیدات فرهنگی و تربیتی باید با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها باشد.”

در ادامه، به بررسی و ارزیابی نمایشگاه”گس” در دبی که با هدف آشنایی با تجربیات و فرصت‌های صادراتی در حوزه صنایع خلاق برگزار شد، پرداخته شد. همچنین، به بررسی تجربیات و چالش‌های حضور در رویدادهای بین‌المللی در کشورهایی مانند قطر و روسیه اشاره شد. در این بخش، به برخی از مشکلات و موانع حضور ایران در رویدادهای بین‌المللی، مانند مسائل سیاسی و تحریم‌ها، نیز اشاره شد.

در بخش دیگری از این گفتگو، احمد طرفی، مدیر کارگروه عراق حوزه هنری، به اهمیت توجه به بازارهای مختلف جهان در جهت تقویت تولیدات و صادرات آنها اشاره کرد. وی همچنین بر وابستگی متقابل اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع تاکید کرد و گفت: “بررسی بازارها برای تولیدات فرهنگی و تربیتی باید با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها باشد.”

صادق ذوفن،بنیانگذار مارکو تربیت، نیز به مشکلات بازاریابی و فروش محصولات داخلی با وجود کیفیت مناسب آنها اشاره کرد. وی گفت: “۵۰ رویداد بین‌المللی برای بررسی بازارها و ظرفیت‌های صادرات محصولات حوزه کودک و نوجوان در دست بررسی است و ما به سمت این فضا رفتیم تا مشکلات ما در بحث بازاریابی و تولید شناسایی و بررسی شده و راهکارهای حل آنها نیز در دستور کار قرار گیرد.”

به بررسی نوع و کیفیت غرفه‌های مختلف در نمایشگاه و همچنین ابزارها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در حوزه آموزش و پرورش پرداخته شد. همچنین، به بررسی تجربیات و چالش‌های ارتباط و تعامل با شرکت‌ها و افراد از کشورهای مختلف مانند چین، هند و کشورهای اروپایی در نمایشگاه اشاره شد. در این بخش، به برخی از نکات مهم در زمینه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در بازارهای بین‌المللی نیز اشاره شد.
در این نشست، علاوه بر مباحث فوق، به موضوعات دیگری مانند اهمیت برندسازی در بازارهای جهانی، نقش دولت در حمایت از صنایع خلاق، و همچنین چالش‌های فرهنگی و سیاسی در صادرات محصولات فرهنگی نیز پرداخته شد.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا