برند سایپا جان تازه گرفت

گروه خودروسازی سایپا در سال جاری میلادی، علیرغم مشکلات ارزی و تحریمها، با یک حرکت دو سویه، هم سبد محصولاتش را نوسازی کرد و هم وضعیت مالی خود را بهبود بخشید.
سایپا با تکیه بر مهندسان داخلی، ۹ محصول جدید را رونمایی یا عرضه کرده که یک رکورد کمسابقه است. این محصولات شامل ارتقای وانتهای موجود، عرضه سیتروئن C3-XR و مهمتر از همه، معرفی آریا (در دو نسخه بنزینی و پلاگینهیبرید) و پیکاپ آفرودی «هانتر» است. همچنین، معرفی مجموعهای از موتورهای جدید نظیر N20 و ME16 گام مهمی برای ارتقای توان فناوری داخلی سایپا محسوب میشود.
از نظر مالی، سایپا در حال خروج از زیانهای سالهای گذشته است. گزارش ۶ ماهه شرکت نشان میدهد که:
- زیان سنگین ناخالص سال قبل، امسال به سود ناخالص ۶۲۱ میلیارد تومانی تبدیل شده است.
- زیان عملیاتی شرکت کاهش چشمگیری داشته است.
- زیان خالص نیز ۱۸ درصد بهبود یافته است.
این نشانهها حاکی از آن است که اجرای طرحهای اصلاحی در زنجیره تأمین و بهینهسازی ساختار مالی، کارساز بوده و سایپا به دنبال افزایش سهم محصولات جدید در ترکیب تولید خود تا پایان سال آینده است.

