گوناگون

برند سایپا جان تازه‌ گرفت

گروه خودروسازی سایپا در سال جاری میلادی، علی‌رغم مشکلات ارزی و تحریم‌ها، با یک حرکت دو سویه، هم سبد محصولاتش را نوسازی کرد و هم وضعیت مالی خود را بهبود بخشید.

سایپا با تکیه بر مهندسان داخلی، ۹ محصول جدید را رونمایی یا عرضه کرده که یک رکورد کم‌سابقه است. این محصولات شامل ارتقای وانت‌های موجود، عرضه سیتروئن C3-XR و مهم‌تر از همه، معرفی آریا (در دو نسخه بنزینی و پلاگین‌هیبرید) و پیکاپ آفرودی «هانتر» است. همچنین، معرفی مجموعه‌ای از موتورهای جدید نظیر N20 و ME16 گام مهمی برای ارتقای توان فناوری داخلی سایپا محسوب می‌شود.

از نظر مالی، سایپا در حال خروج از زیان‌های سال‌های گذشته است. گزارش ۶ ماهه شرکت نشان می‌دهد که:

  • زیان سنگین ناخالص سال قبل، امسال به سود ناخالص ۶۲۱ میلیارد تومانی تبدیل شده است.
  • زیان عملیاتی شرکت کاهش چشمگیری داشته است.
  • زیان خالص نیز ۱۸ درصد بهبود یافته است.

این نشانه‌ها حاکی از آن است که اجرای طرح‌های اصلاحی در زنجیره تأمین و بهینه‌سازی ساختار مالی، کارساز بوده و سایپا به دنبال افزایش سهم محصولات جدید در ترکیب تولید خود تا پایان سال آینده است.



منبع رسانه توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا