برند علیبابا با یک سرمایهگذاری غولآسا، آینده هوش مصنوعی را در دست میگیرد

برند علیبابا اعلام کرد که در سه سال آینده بیش از ۵۲ میلیارد دلار در زیرساختهای هوش مصنوعی و رایانش ابری سرمایهگذاری خواهد کرد. این سرمایهگذاری عظیم، نشاندهنده رقابت فشرده برندهای فناوری در چین است.
به گزارش توسعه برند، برند علیبابا اعلام کرد که قصد دارد طی سه سال آینده حداقل ۳۸۰ میلیارد یوان (۵۲.۴۴ میلیارد دلار) در توسعه زیرساختهای رایانش ابری و هوش مصنوعی سرمایهگذاری کند. این غول تجارت الکترونیک چین در گزارش مالی اخیر خود اشارهای کلی به برنامههای سرمایهگذاری در این بخش داشت، اما اکنون رقم دقیق آن را مشخص کرده است.
علیبابا در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۴ درآمدی معادل ۲۸۰.۱۵ میلیارد یوان ثبت کرد که کمی بالاتر از پیشبینی تحلیلگران بود. شرکت اعلام کرده که این سرمایهگذاری از کل هزینههای علیبابا در زمینه هوش مصنوعی و رایانش ابری در دهه گذشته فراتر خواهد رفت، که نشاندهنده تعهد این برند به پیشرفت در این حوزه است.
در حالی که رقابت در عرصه هوش مصنوعی در چین شدت گرفته، برند علیبابا توانسته جایگاه خود را در این رقابت مستحکمتر کند و با جذب سرمایهگذاران، ارزش سهام خود را بیش از ۶۸ درصد از ابتدای سال جاری افزایش دهد. سایر برندهای چینی نیز در حال ورود به این عرصه هستند؛ به عنوان مثال، برند بایتدنس، مالک چینی تیکتاک، قصد دارد بیش از ۱۵۰ میلیارد یوان در سال جاری برای توسعه هوش مصنوعی هزینه کند.
به گزارش رویترز، این سرمایهگذاریهای کلان از سوی برندهای فناوری چین نشاندهنده تمرکز این کشور بر توسعه هوش مصنوعی و زیرساختهای مرتبط است، که میتواند آینده رقابت جهانی در این حوزه را متحول کند.