گوناگون

برند مایکت با سود خالص ۳۴۰ میلیارد تومانی در ۱۴۰۳؛ جهش ۱۴۲ درصدی در یک سال

به گزارش توسعه برند؛ مایکت، استور اندرویدی پیشرو در ایران، در سال مالی ۱۴۰۳ با ثبت بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان سود خالص و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، رکورد جدیدی در کارنامه خود ثبت کرد. رشد ۱۴۲ درصدی سود نسبت به سال گذشته و جامعه ۲۶ میلیونی کاربران فعال ماهانه، جایگاه این برند را در میان استارتاپ‌های سودآور و اثرگذار زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال ایران تثبیت کرده است.

به گزارش روابط عمومی مایکت و براساس امیدنامه رسمی، در سال ۱۴۰۳ٰ درآمد عملیاتی این شرکت، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و سود خالص این شرکت نیز بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

مقایسه این اعداد با آمارهای مشابه از شرکت‌های دیگر، جایگاه این پلتفرم را در زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال نشان می‌دهد؛ برای مثال گروه دیجی‌کالا سود خالص خود را در سال ۱۴۰۳ حدود ۵۳۸ میلیارد تومان اعلام کرده است و این یعنی مایکت ۶۴ درصد این گروه سودآوری خالص داشته است.

با نگاهی به امیدنامه مایکت می‌توان شواهد بیشتری مبنی بر رشد این کسب‌وکار به دست آورد؛ بر اساس امیدنامه مایکت، تعداد کاربران فعال ماهانه آن در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۶ میلیون نفر بوده است و بیش از ۵۰ میلیون نصب فعال را به ثبت رسانده است.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، مایکت کارمزدی بابت انتشار اپلیکیشن دریافت نمی‌کند و درآمد اصلی آن از اجاره فضای تبلیغاتی و سرچ، فروش اپلیکیشن‌ها و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای تأمین می‌شود. علاوه بر این، از سال ۱۴۰۰ نمایش فیلم و سریال، نیز به سبد خدمات این شرکت افزوده شده است که بخش قابل‌توجهی به درآمد مایکت افزوده است.

مایکت همچنین در بخش استراتژی آینده در امیدنامه خود به توسعه سرویس‌های ویدئویی، ورود به حوزه نئوبانک و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه بازی اشاره کرده است.

به نظر می‌رسد مایکت پس از درج نماد در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ در تابلوی نوآفرین فرابورس، با انتشار امیدنامه و ارائه داده‌های مالی شفاف، تلاش دارد جایگاه خود را در میان استارتاپ‌های سودآور کشور تثبیت کرده و در عین حال مسیر رشد و توسعه پایدار در بازار فناوری ایران را ادامه دهد.



توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا