برند متا در فروش تبلیغات تقلبی به کاربران، ۱۶ میلیارد دلار سود کسب کرده است

برآوردهای داخلی نشان میدهد که برند متا به طور تخمینی ۱۶ میلیارد دلار از درآمد سال گذشته خود را (معادل ۱۰ درصد از کل درآمد) از طریق تبلیغات تقلبی کسب کرده است. این رقم از سیستمی نشأت میگیرد که بهطور عمدی در محافظت از کاربران در برابر تبلیغات کلاهبرداری، از جمله موارد مربوط به قمار غیرقانونی و طرحهای سرمایهگذاری، سستی نشان داده است.
به گزارش توسعه برند، رویکرد عجیب متا در برخورد با تبلیغات کلاهبرداری را آشکار میسازد. ظاهراً سیستمهای امنیتی این شرکت تنها زمانی اقدام به غیرفعالسازی حساب یک تبلیغکننده میکنند که “اطمینان ۹۵ درصدی” از وقوع تقلب حاصل شده باشد.
یک مقام آگاه در این خصوص اظهار داشته است: «در بازه زمانی که اطمینان از تقلب به این سطح نمیرسد، متا از این تبلیغکنندگان مشکوک پول بیشتری دریافت میکند. این یک تضاد منافع آشکار است که سود کوتاهمدت را بر امنیت بلندمدت کاربر ترجیح میدهد.»
این وضعیت برای سه سال متوالی ادامه داشته و متا نتوانسته کاربران را از تبلیغات جعلی محصولات پزشکی، سرمایهگذاری و قمار محافظت کند.
پاسخ رسمی متا:
در واکنش به این اسناد، «اندی استون»، سخنگوی رسمی متا، موضع رسمی شرکت را اینگونه بیان کرد: «این گزارشها، صرفاً نمایی انتخابی هستند که رویکرد ما در قبال تقلب و کلاهبرداری را به شکل گمراهکنندهای تحریف میکنند.»
استون با تأکید بر اقدامات شرکت افزود: «در ۱۸ ماه گذشته، ما شاهد کاهش ۵۸ درصدی گزارشهای کاربران در مورد تبلیغات تقلبی بودهایم. علاوه بر این، تیمهای ما موفق به حذف بیش از ۱۳۴ میلیون تبلیغ کلاهبرداری شدهاند.»
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
برند متا در یک دو راهی بزرگ قرار گرفته است؛ از یک سو، تأیید ضمنی حجم بالای درآمد حاصل از فعالیتهای مشکوک و از سوی دیگر، تلاش برای ارائه آمار مثبت در مورد کاهش گزارشهای کاربران.

