گوناگون

برند PepsiCo با کاهش دو درصدی در سهام خود، با چالش کاهش تقاضای نوشابه و تنقلات در ایالات متحده روبروست

PepsiCo در پی کاهش تقاضا برای محصولات محبوبش در ایالات متحده، از پیش‌بینی سود سالانه‌ای ضعیف‌تر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند خبر داد. کاهش هزینه‌کرد آمریکایی‌ها برای خرید نوشابه‌ها و تنقلات نمکی، فشارهای بیشتری را بر این برند وارد کرده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، برند PepsiCo (PEP.O) خبر از پیش‌بینی سود سالانه‌ای کمتر از انتظارات و عدم‌تطابق با برآوردهای درآمد سه‌ماهه خود داد، چرا که با کاهش تقاضا برای نوشابه‌ها و میان‌وعده‌هایی نظیر Doritos و Lay’s در ایالات متحده، بزرگ‌ترین بازارش، روبرو شده است.
سهام PepsiCo در معاملات پیش‌بازار ۲٪ کاهش یافت. مصرف‌کنندگان آمریکایی همچنان هزینه‌های خود را برای نوشابه‌ها و خوراکی‌های نمکی کاهش داده‌اند تا بتوانند برای خریدهای ضروری‌تر صرفه‌جویی کنند. این امر PepsiCo را وادار کرده است که برای رشد حجم فروش از ترفیعات و تخفیفات استفاده کند، پس از چندین فصل کاهش سرعت ناشی از افزایش قیمت‌ها.

PepsiCo انتظار دارد که افزایش اندکی برای درآمد اصلی هر سهم در سال مالی ۲۰۲۵ داشته باشد، در حالی که تحلیل‌گران انتظار افزایش ۴.۷۳٪ تا ۸.۵۳ دلار به ازای هر سهم را بر اساس داده‌های LSEG داشتند.
درآمد خالص فصلی این شرکت ۰.۲٪ کاهش یافته و به ۲۷.۷۸ میلیارد دلار رسیده است، که کمتر از برآورد ۲۷.۸۹ میلیارد دلاری بوده است. با کنار گذاشتن موارد خاص، PepsiCo ۱.۹۶ دلار به ازای هر سهم کسب کرد، که بهتر از پیش‌بینی ۱.۹۴ دلار بود.

برند پپسی

این کاهش تقاضا نشانه‌ای از توجه به هزینه‌کرد بیشتر مصرف‌کنندگان آمریکایی بر روی محصولات ضروری است، که شرکت را وادار به بازبینی در استراتژی‌های فروش و ارائه تخفیفات نموده است. برای حفظ و افزایش فروش، PepsiCo به دنبال معرفی و ارتقاء محصولات موجود خود و ارائه گزینه‌های جایگزین و ارزان‌تر است.

اولویت قرار دادن سلامت و پایداری از سوی مصرف‌کنندگان می‌تواند چالش‌های بیشتری برای برندهای محبوب PepsiCo ایجاد کند، بنابراین این برند به تمرکز بر نوآوری و پاسخ به تغییرات سلیقه مصرف‌کنندگان نیاز دارد تا بتواند در این بازار پرتلاطم موفق باقی بماند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا