وب گردی

بهترین راه کسب درآمد در روستاها

آموزش کامل کسب درآمد جوجه کشی با دستگاه جوجه کشی ویژه روستاها در اامه آمده است.

بهترین راه کسب درآمد در روستاها بسته به منابع موجود و علایق افراد می تواند متفاوت باشد. اما یکی از بهترین گزینه هایش پیشِ رو، پرورش جوجه با دستگاه جوجه کشی است. دستگاه جوجه کشی به دلیل هزینه کم، بازدهی بالا، دسترسی آسان به مواد اولیه و تقاضای زیاد در بازار، یک روش عالی برای کسب درآمد در روستاها است.روشی که می تواند به ایجاد شغل و توسعه پایدار در مناطق روستایی کمک کند.

در این راهنما همراه ما باشید تا با مراحل و شرایط این روش کسب درآمد و انتخاب بهترین فروشنده برای خرید دستگاه جوجه کشی آشنا شوید.

چرا جوجه کشی با دستگاه، می تواند بهترین راه کسب درآمد در روستاها باشد؟

دلایل محبوب بودن این روش کسب درآمد در روستاها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مهیا بودن شرایط آب و هوایی مناسب در روستاها
  • بالا بودن تقاضاهای خرید محصول نهایی
  • پایین بودن سرمایه مورد نیاز برای خرید دستگاه جوجه کشی، به عنوان منبع اصلی شروع کار
  • راحت بودن کار با دستگاه جوجه کشی
  • بازدهی بالا و دوره تولید کوتاه (معمولاً بین ۲۱ تا ۲۸ روز)

آموزش کسب درآمد با دستگاه جوجه کشی

شاید برای راه اندازی چنین کسب و کاری، بسیار سردرگم اید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید. در ادامه مراحل شروع و توسعه شغل جوجه کشی با دستگاه را می بینید.

مرحله اول: تهیه منابع

منابع اصلی مورد نیز برای کسب درآمد از این روش، دو چیز است:

  1. یک دستگاه جوجه کشی
  2. تعدادی تخم نطفه دار مرغ، بوقلمون، کبک، غاز، بلدرچین و حتی پرندگان زینتی مانند خروس لاری، طوطی سانان و طاووس

در مورد دستگاه جوجه کشی، می توانید از نمونه های سبُک تر و ساده تر شروع کنید. برای مثال با خرید دستگاه جوجه کشی داتیکس ۵، می توانید کارتان را با ۵۶ تخم و در فضایی بسیار محدود شروع کنید. در قدم های بعدی می توانید کار را گسترش دهید و حتی در آینده به سراغ خرید دستگاه جوجه کشی تا ۱۸۵۰ عددی هم بروید.

برای تهیه تخم های نطفه دار نیز می توانید به بازارهای محلی یا حتی فروشندگان آنلاین معتبر مراجعه کنید. پرورش مرغ، بوقلمون، بلدرچین، کبک و اردک جزو پرسودترین روش ها است. اما به تقاضای بازار و زمان جوجه کشی هم دقت کنید. برای مثال جوجه کشی مرغ ۲۱ روز و جوجه کشی بوقلمون ۲۸ روز است.

مرحله دوم: شروع جوجه کشی

جوجه کشی با دستگاه، به عنوان بهترین راه کسب درآمد در روستاها، با تنظیم دما و رطوبت دستگاه شروع می شود. این شرایط برای جوجه کشی تخم های مختلف متفاوت است. بعد از آن، تخم ها باید با دقت در شانه های دستگاه قرار بگیرند. باید تخم ها به صورت افقی باشند یا نوک کوچک آنها به سمت پایین باشد.

تخم ها در طول جوجه کشی، باید هر چند ساعت یک بار چرخانده شوند. این کار از چسبیدن جنین به پوسته جلوگیری می کند. بیشتر دستگاه های مدرن این کار را به طور خودکار انجام می دهند. اما اگر این قابلیت وجود نداشت، این کار را باید دستی انجام دهید.

وقتی مدت زمان هچ شدن یا به ثمر رسیدن تخم ها کامل شود، جوجه ها شروع به شکستن تخم ها کرده و بیرون می آیند.

مرحله سوم: مراقبت از جوجه ها بعد از هچ شدن

این روش به این شرط بهترین راه کسب درآمد در روستاها است که تمام مراحلش درست و بادقت پشت سر گذاشته شود. برای مثال بعد از بیرون آمدن جوجه ها، باید در شرایط مناسب از آنها مراقبت کرد تا در نهایت جوجه های سالم و قوی داشته باشید.

تهیه خوراک مناسب، فراهم کردن محیط گرم و بهداشتی، تأمین آب تمیز و تازه مهم ترین فاکتورهای یک محیط استاندارد برای پرورش جوجه های متولدشده است.

سود جوجه کشی

یکی از دلایل این که استفاده از دستگاه جوجه کشی بهترین راه کسب درآمد در روستاها است، سود بالای آن است. البته این سود به نوع پرنده، هزینه های اولیه (شامل دستگاه، تخم ها، خوراک جوجه ها، آب و برق) و نرخ تبدیل تخم به جوجه بستگی دارد. برای مثال با استفاده از دستگاه های جوجه کشی باکیفیت و کنترل دقیق دما و رطوبت، می توانید تا ۸۰ الی۹۰ درصد تخم ها را به جوجه تبدیل کنید.

برای محاسبه سود کار، فرض کنید دستگاهی با ظرفیت ۱۰۰ تخم دارید و تخم مرغ را انتخاب می کنید. هزینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه خرید ۱۰۰ تخم نطفه دار مرغ
  • هزینه خوراک و نگهداری جوجه ها در هفته اول
  • هزینه برق و انرژی مصرفی دستگاه جوجه کشی

اگر ۸۰ درصد تخم ها به جوجه تبدیل شوند، ۸۰ جوجه سالم خواهید داشت. حالا می توانید هر جوجه یک روزه را با قیمتی بالاتر نسبت به تخم آن (گاهی بیشتر از دو برابر) بفروشید. با کم کردن این عدد از هزینه های اولیه، سود نهایی به دست می آید.

بهترین تولیدکننده دستگاه جوجه کشی

بهترین راه کسب درآمد در روستاها، یعنی جوجه کشی با دستگاه، در اولین قدم مستلزم تهیه یک دستگاه استاندارد با مشخصات مناسب است. شرکت بلدرچین دماوند، ضمن ارائه مشاوره اختصاصی، بهترین دستگاه ها را در سایزهای متنوع و با درصد جوجه ‎آوری بالا و مصرف کم انرژی، به فروش می رساند.

دستگاه های تولیدی بلدرچین دماوند، در برابر نوسانات مقاومت بالایی داشته و با خدمات پس از فروش جامعی همراه اند. نظر به درصد بالای رضایت مشتریان، این مجموعه عملکرد بی رقیبی در تولید دستگاه های جوجه کشی داشته است. این مجموعه در کنار دستگاه های متنوع، تجهیزات مختلف، مانند سیستم کنترل، رطوبت ساز و… را تولید و عرضه می کند.

برای ثبت سفارش، کافی است به وب سایت بلدرچین دماوند مراجعه کرده یا برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲ ۱-۷۷۹۵۵۴۵۱ در تماس باشید.

خرید اقساطی دستگاه جوجه کشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا