وب گردی

بهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی

بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی تا اندازه بسیار زیادی به کسب و کار شما بستگی دارد و با توجه به آن تعیین می‌شود؛ طبیعتا زمان مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی برای یک رستوران با یک کسب و کار خدماتی، کاملا متفاوت است.

اما به طور کلی شاید بتوان گفت از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۷ تا ۲۰ بهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی است؛ برای اطلاع بیش‌تر از جزئیات این موضوع، ادامه مطلب را هم مطالعه کنید.

بدترین زمان ارسال پیامک

بدترین زمان ارسال پیامک، زمانی است که باعث اذیت مخاطب و مشتریان خود شوید؛ اگر صبح زود یا سر ظهر پیامک خود را ارسال کنید، قطعا کسی با شنیدن صدای گوشی و سپس دیدن پیامک تبلیغاتی نه تنها خوش‌حال نمی‌شود، بلکه امکان بلاک شدن شماره ارسال کننده هم وجود دارد.

پس پیامک خود را با توجه به مخاطب هدف خود، زمانی ارسال کنید که مطمئن هستید مخاطب خواب نیست و یا از دریافت پیامک شما ناراحت یا خشمگین نمی‌شود.

چرا انتخاب زمان درست ارسال پیامک تبلیغاتی مهم است؟

در موفقیت‌آمیز بودن تبلیغات پیامکی، چندین عامل تاثیرگذار و مهم است؛ یکی از این عوامل، زمان درست ارسال پیامک است. شما باید با توجه به کسب و کار خودتان و با توجه به شناختی که از جامعه هدف خود دارید، پیامک خود را ارسال کنید.

اینکه مخاطب در زمان درستی که پیامک شما را لازم دارد، برایش ارسال شود، موفقیت تبلیغات شما را تا اندازه زیادی بالا می‌برد. شما می‌توانید چندین بازه زمانی را تست کنید و از طریق گزارش‌گیری، متوجه بهترین نتیجه شوید؛ اینجاست که اهمیت امکانات در پنل پیامکی مشخص می‌شود. می‌توانید راهنمای خرید پنل اس ام اس را بخوانید و از این طریق، پنل مورد نیازتان را تهیه کنید.

بهترین روز هفته برای ارسال پیامک چه روزی است؟

پاسخ به این سوال هم تا اندازه زیادی بستگی به کسب و کار شما دارد؛ کسب و کار شما تعیین می‌کند که مخاطب هدف کیست و با توجه به شخصیت، شغل و علاقه‌مندی هایش، چه روزی در هفته و چه ساعتی از روز به دریافت پیامک از کسب و کار شما، بیش‌تر توجه نشان می‌دهد.

بسیاری از افراد با ارسال پیامک در ابتدای هفته موافق نیستند و معتقدند که اول هفته مخاطب ممکن است حوصله دریافت پیامک تبلیغاتی را نداشته باشد. اما برای کسب و کارهای خدماتی و شرکتی، ابتدای هفته مناسب است یا اگر باشگاه یا کلاس‌های مهارت‌آموزی دارید، باید ابتدای هفته که انگیزه همه برای شروع بیش‌تر است، پیامک خود را ارسال کنید.

از طرفی هم برای رستوران‌ها یا کسب و کارهای تفریحی، قطعا آخر هفته زمان مناسب‌تری است؛ چون اکثر خانواده‌ها در این برهه زمانی در حال تفریح و گردش هستند و دریافت پیامک تخفیف از یک رستوران یا مرکز تفریحی، می‌تواند آن‌ها را برای استفاده و مراجعه، مشتاق‌تر کند.

سه بازه زمانی خوب برای ارسال پیامک

سه بازی پرطرفدار برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد:

۱۰ صبح تا ۱۳

۱۷ تا ۱۹ عصر

۲۰ تا ۲۲ شب

در این سه بازه می‌توانید مطمئن باشید که مخاطب خواب یا درحال استراحت نیست و از دریافت پیامک شما ناراحت نخواهد شد. از طرفی هم در این بازه‌های زمانی، اصولا افراد گوشی تلفن خود را در نزدیکی خود قرار می‌دهند و سرکار باشند یا در حال تفریح، در هر صورت نیم نگاهی هم به تلفن همراه خود دارند.

به همین دلیل شما می‌توانید یکی از این سه بازه را انتخاب کرده و با توجه به ماهیت کسب و کارتان در این زمان‌ها پیامک را ارسال کرده و حتی می‌توان با چندین بار آزمون و خطا، بهترین زمان را در این سه بازه، انتخاب کرد.

در تعطیلات پیامک تبلیغاتی بفرستیم؟

پاسخ این سوال هم به کسب و کار شما و نوع آن بستگی دارد؛ اما می‌توان طی یک قاعده کلی گفت که فروشگاه‌ها می‌توانند در تعطیلات پیامک ارسال کنند و نتیجه خوبی هم ببینند. افراد و خانواده‌ها ممکن است در روزهای تعطیل به دنبال تفریح، خرید و رستوران‌گردی باشند اما مشخصا به دنبال دریافت خدماتی شبیه بیمه، کلاس و مهارت آموزی نیستند. در نتیجه بهتر است بر این اساس تصمیم بگیرید که در تعطیلات پیامک تبلیغاتی ارسال کنید یا نه.

منبع:

https://www.amootsms.com/blog/the-best-time-to-send-promotional-sms

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا