وب گردی

تخلیه جوش صورت با ترفندی ویژه بدون زخم شدن پوست

درخشانی و نرمی پوست آرزوی بسیاری از افراد است. با این حال داشتن جوش ها و کیست ها می تواند بر اعتماد به نفس ما تاثیر منفی بگذارد و زیبایی پوست را به خطر بیندازد. تخلیه جوش صورت و انجام پاکسازی تخصصی و کیست، به عنوان یک راهکار موثر شناخته شده و می تواند آن را درمان کند. در این مقاله از شادمگ، به موضوع پاکسازی تخصصی و تخلیه جوش صورت و کیست خواهیم پرداخت.

انواع جوش ها و چگونگی ایجاد آن ها

جوش صورت - تخلیه جوش صورت

جوش ها یا آکنه ها التهابات پوستی هستند که به دلایل مختلف به وجود می آیند. این جوش ها می توانند به شکل های مختلفی از جمله جوش های سرسیاه، سرسفید، چرکی و کیست های دردناک در بیایند.

جوش های سرسیاه به خاطر پر شدن منافذ پوست با چربی و سلول های مرده شکل می گیرند. جوش های سرسفید به صورت برآمدگی های کوچک سفید رنگ هستند که به خاطر مسدود شدن فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده به وجود می آیند. جوش های چرکی نیز جوش های قرمز و ملتهب هستند که پر از چرک و عفونت هستند. جوش های ندولر و کیستیک عمیق تر از سایر انواع جوش ها هستند و در زیر سطح پوست ایجاد می شوند و ممکن است سفت، دردناک و قرمز باشند.

روش از بین بردن جوش صورت در یک روز را در شادمگ یخوانید.

چرا جوش میزنیم ؟

عوامل زیادی باعث به وجود آمدن جوش و کیست می شوند. یکی از مهم ترین این عوامل تغییرات هورمونی است که در دوران بلوغ، قاعدگی و بارداری رخ داده و می تواند باعث افزایش تولید چربی در پوست و ایجاد جوش شود. همچنین، ژنتیک هم نقش مهمی دارد. افرادی که سابقه خانوادگی آکنه دارند، بیشتر با این مشکل روبرو هستند. استرس نیز می تواند تاثیر منفی داشته و باعث زیاد شدن جوش ها شود.

رژیم غذایی نامناسب مثل مصرف غذاهای چرب، شیرین و لبنیات می تواند در ایجاد جوش موثر باشد. علاوه بر این مصرف برخی داروها، بخصوص داروهای ضد بارداری و کورتیکواستروئیدها باعث بروز جوش می شود. در آخر، بهداشت نامناسب پوست، مانند شستشوی نادرست و استفاده از محصولات آرایشی نامناسب، در به وجود آمدن جوش بی تاثیر نیست. از طرفی تخلیه جوش صورت نیز مشغله فکری تمام کسانی است که دارای پوست پر جوش هستند. در ادامه روش های تخلیه جوش صورت را یاد می گیرید.

علت تخلیه جوش صورت

تخلیه جوش صورت از طریق فشار دادن یک کار لذت بخش است. چون درمان جوش ها طولانی بوده و موقع فشار دادن، انگار که ناراحتی سریع از بین می رود. اما بهتر است از این کار بپرهیزید، چون که این کار می تواند بر روند طبیعی درمان پوست اثر منفی گذاشته و شما را در معرض خطر بیشتری از زخم و عفونت قرار دهد. همچنین عواقب این کار بدتر از یک جوش موقت خواهد بود.

متخصصان پوست توصیه می کنند که فشار دادن جوش ها باید به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفته شود و تا حد امکان از این کار دوری کنید.

درمان جوش صورت - تخلیه جوش صورتدرمان جوش صورت - تخلیه جوش صورت

عواقب تخلیه جوش صورت

در بسیاری مواقع تخلیه جوش صورت اصلا پیشنهاد نمی شود و ممکن است عوارض بدی به همراه داشته باشد. یکی از عوارض بد دستکاری و تخلیه جوش، ایجاد جای جوش و زخم است. همچنین این کار می تواند باعث عفونت شود  ، چون که دستکاری با دست آلوده ممکن است باکتری ها را به پوست منتقل کند. علاوه بر این، تخلیه ناقص جوش، آن را بدتر کرده و باعث التهاب بیشتر و حال بد پوست می شود.

راه های تخلیه جوش صورت سر سفید

برای تخلیه جوش صورت، راه های زیادی وجود دارند. در این قسمت با برخی راه های تخلیه جوش صورت از نوع سر سفید آشنا می شوید:

کمپرس آب گرم

اگر جوش های سرسفید و روشن دارید، می توانید آن ها را با کمپرس آب گرم از بین ببرید. این کار یکی از روش های موثر تخلیه جوش صورت است. اول یک پارچه نرم را در آب گرم خیس کنید و بعد، چند دقیقه آن را روی جوش بگذارید. وقتی کمپرس سرد شد، دوباره آن را گرم کنید.

گرما باعث باز شدن و نرم شدن جوش ها شده و موجب می شود که جوش به طور طبیعی تخلیه شود. حتماً مطمئن شوید که جوش بزرگ و سر سفیدی روی پوست وجود دارد. چون که انجام این کار قبل از استفاده از کمپرس گرم باعث التهاب بیشتر و برجسته شدن آن می شود. از این روش برای از بین بردن جوش سر سفید نیز استفاده می شود.

ترکاندن جوش سر سفید

اگر احساس می کنید باید جوش سرسفید را تخلیه کنید این مراحل می توانند از بروز مشکل جلوگیری کرده و تنها برای جوش های سرسفید نزدیک به سطح پوست کاربرد دارد.

اول دستان خود را با آب و صابون بشویید. بعد، سوزن را با الکل ضدعفونی کنید. به آرامی نوک سوزن را روی جوش بزنید جوری که که تنها نوک آن سوراخ شود و خونریزی نکند. اگر خونریزی کرد جوش آماده ترکاندن نیست.

بعد از آن دور انگشتان پنبه بپیچید و آن را در دو طرف جوش بگذارید. به جای فشار دادن اجازه دهید جوش به آرامی بیرون بیاید. اگر این روش مناسب بود، نیازی به فشار نیست. در آخر ناحیه را با صابون ضدباکتریایی پاک کرده و کمی از نرم کننده یا سفت کننده استفاده کنید.

راه های تخلیه جوش صورت سر سیاه

در این قسمت با روش هایی برای تخلیه جوش صورت از نوع سر سیاه آشنا می شوید:

از بین بردن جوش - تخلیه جوش صورتاز بین بردن جوش - تخلیه جوش صورت

فشار دادن جوش سر سیاه

فشار دادن جوش های سرسیاه معمولاً بهتر از جوش های قرمز و ملتهب است، چون که خطر عفونت و زخم کمتر است. تخلیه جوش را بهتر است بعد از حمام انجام دهید. چون که بخار و گرما منافذ را باز کرده و جوش ها را نرم می کند. دستان خود را با صابون بشویید و سپس دور انگشتان خود پنبه بپیچید و به آرامی از هر دو طرف جوش فشار دهید.

به جای فشار مستقیم، از ماساژ برای کمک به شل کردن منافذ استفاده کنید. مراقب باشید که فشار زیاد باعث به جای ماندن اثر انگشت یا ناخن روی پوست می شود.

استفاده از ابزار مانیکور

از ابزارهای مانیکور مثل موچین های فلزی کوچک می توان برای از بین بردن جوش سرسیاه استفاده کرد. استفاده نادرست از این ابزارها می تواند آسیب های بیشتری و کبودی را به همراه داشته باشد.

قبل از استفاده حتماً ابزار را با الکل تمیز کنید. آن را جوری قرار دهید که جوش سرسیاه در وسط باشد و به آرامی فشار دهید. اگر سرخی روی پوست باقی ماند، بدانید که فشار دستتان زیاد است.

با جوش های ملتهب و قرمز چه کنیم ؟

با این حال که می توانید بعضی جوش ها را به آرامی فشار دهید. اما انواع خاصی از جوش ها وجود دارند که هرگز نباید فشار داده شوند. جوش های قرمز، بزرگ، ملتهب، عمیق و کیست باید از فشار دادن دوری کنند. بهتر است صبر کنید تا این جوش ها با کمک درمان های خانگی از بین بروند.

کلام آخر

شما می توانید علاوه بر روش ها و نکات گفته شده به مراکز مختلف مراجعه کنید و توسط افراد خاص، پاکسازی پوست یا همان فیشال انجام دهید.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا