وب گردی

تفریح پاییزی در تهران | معرفی جذاب ترین لوکیشن ها

تفریحات پاییزی در تهران برای تمامی ساکنان این شهر جذابیت دارد؛ اما فصل پاییز به عنوان فصل دوستداران طبیعت و سوژه ی عکاسان تبدیل شده است. تهران در فصل پاییز دیدنی تر از فصل های دیگر است. چرا که جاهای دیدنی متنوعی در فصل پاییز که هریک ویژگی های منحصر بفرد خود زیبایی این فصل را دو چندان میکنند.

پارک های مناسب تفریح پاییزی در تهران

پارک ملت

پارک ملت واقع شده در شمال تهران و در امتداد خیابان ولیعصر است. این پارک یکی از پارک هایی است که قدمت آن به قبل از انقلاب برمیگردد. در این پارک به دلیل تنوع گیاهی زیادی که درختان دارند، فصل پاییز به شیوه دیگری جلوه میکند. چراکه هر درخت زیبایی پاییزی خود را دارد.

فضای پاییزی بی‌نظیر در پارک ملت

قدم زدن در پارک ملت بخصوص در فصل پاییز یکی از جذاب ترین تفریحات در این فصل است. درختان چنار و بلوط و افرا که در این پارک وجود دارند، پس از تغییر رنگ برگ ها در فصل پاییز و پر شدن  زمین از برگ های نارنجی و زرد صحنه ی خارق العاده ای را ایجاد شده که لذت قدم زدن را در این محیط چند برابر میکند. 

امکانات تفریحی و رفاهی پارک ملت

امکانات متنوع و بی نظیر پارک ملت، این مکان را به یکی از بهترین جاهای دیدنی در فصل پاییز تبدیل کرده است. امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، سینما چهار بعدی، زمین بازی کودکان، زمین های ورزشی و…  در کنار کافه ها و رستوران های متعدد سبب شده است که بازدید کنندگان رفاه کاملی را تجربه کنند .

همچنین این پارک موقعیت های عکاسی جذابی برای علاقمندان این حوزه فراهم کرده است. به دلیل وجود درختان با تنوع زیاد و مسیرهای جذاب، لحظات زیبایی را در این پارک می توان ثبت کرد. دریاچه پارک ملت نیز با انعکاس درختان رنگارنگ در آب، صحنه‌ای زیبا برای عکاسی فراهم می‌کند.

blank

پارک نیاوران

این پارک در نزدیکی کاخ نیاوران واقع شده است و از دیگر پارک‌های تاریخی تهران به شمار می‌رود. پارک نیاوران  به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه‌ی خوش آب‌وهوا و به خصوص به دلیل وجود کاخ نیاوران در مجاورت آن، از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

پارک نیاوران از پارک های تاریخی تهران به شمار می رود و حتی جزو جاذبه های تاریخی کشورمان نیز محسوب میشود. اکنون نیز به دلیل نزدیکی به کاخ نیاوران جذابیت ویژه تری نیز برای دوستداران خود دارد. 

تاریخچه و جاذبه‌های تاریخی پارک نیاوران

جالب است بدانید که قدمت پارک نیاوران به دوره قاجار برمیگردد. ساخت پارک نیاوران در دوران قاجار و سپس پهلوی آغاز شدو در گذر زمان نیز به مرور توسعه یافت. کاخ نیاوران که محل آخرین شاه ایران بوده است در نزدیکی این پارک قرار دارد. مجاورت این کاخ سبب شده که پارک نیاوران از لحاظ تاریخی ارزش بیشتری کسب کند. با توجه به نکات ذکر شده این پارک تاریخی جذابیت بیشتری را برای علاقمندان خود رقم میزند.

مناظر پاییزی پارک نیاوران

یکی از خوش رنگ ترین و زیباترین پارک های تهران در فصل پاییز، پارک نیاوران است. دلیل عمده ی این زیبایی چشم نواز پاییزی درختان بلند و کهنسال است. حس قدم زدن روی برگ های زرد و قرمزی که فرود آمده و زمین را می پوشانند،برای بازدیدکنندگان، بکر و لذتبخش است. فضای آرام و مسکوت این پارک زیبا می تواند گزینه ی خوبی برای کسانی باشد که قصد دور بودن از هیاهوی زندگی روتین خود را دارند.

موقعیت عکاسی در پارک نیاوران

پارک نیاوران به دلیل داشتن فضای سرسبز و معماری تاریخی کاخ نیاوران، یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در تهران است. در فصل پاییز، با رنگ‌های مختلف برگ‌ها و فضای خاص پارک، بسیاری از عکاسان حرفه‌ای و آماتور به این مکان می‌آیند تا از مناظر فوق‌العاده آن عکاسی کنند.

برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند و همواره به دنبال لوکیشن های خاص برای گرفتن عکس های جذاب هستند پارک نیاوران گزینه ی ایده آلی می تواند باشد. این پارک در فصل پاییز که رنگ های مختلف برگ ها و فضای معماری تاریخی کاخ نیاوران ترکیب جذابی را خلق میکند لوکیشن بسیار مناسبی برای عکاسان حرفه ای و حتی مبتدی است. همه روزه بسیاری از عکاسان را در این پارک مشاهده می کنید که مشغول عکاسی از مناظر فوق العاده و فضای سرسبز این پارک تاریخی هستند.

پارک ساعی

پارک ساعی جزو محبوب ترین پارک های شهر است که در فصل پاییز تبدیل به منظره ای از برگ های رنگارنگ میشود و نمای بی نظیری را به وجود می آورد. این پارک با طراحی خاص و محیط آرام اش در مرکز تهران، خیابان ولیعصر واقع شده است و در بین مردم بسیار معروف است.

پارک ساعی تهران به طراحی متفاوت و محیط آرام اش معروف است. مسیرهای پیچ در پیچ این پارک یکی دیگر از جذابیت های طراحی آن است.پشت این طراحی خاص و منحصر به فرد، کریم ساعی معمار مشهور ایرانی است. 

پارک ساعی امکانات تفریحی بسیاری به خصوص در فصل پاییز دارد. باغ وحش کوچک، زمین های ورزشی و کافه ها از جمله ی این امکانات است که شرایط کافی را برای یک روز تفریحی فراهم آورده. برگ های قرمز، زرد و نارنجی درختان پارک ساعی در فصل پاییز فضای رویایی را خلق میکند و زیبایی اش را به رخ بینندگان خود میکشد.

این فضای رویایی  به یکی از مکان های دیدنی تهران در پاییز برای عکاس ها تبدیل شده است. بخش های مختلف پارک مانند مسیرهای پیچ در پیچ و درختان بلند در امتداد همین مسیر، فرصت های زیادی برای عکاسی به وجود آورده است.

 بوستان‌های پاییزی در تهران

بوستان آب و آتش

میتوان بوستان آب و آتش را به عنوان یکی از بوستان های مدرن تهران شناخت. این بوستان با امکانات فراوان و متنوعی که دارد یکی از مقاصد پرطرفدار برای تفریحات خانوادگی محسوب میشود. بوستان آب و آتش واقع شده در نزدیکی بزرگراه حقانی است و چون به پل طبیعت نزدیک است امکان اتصال به فضای طبیعی را بیشتر برای بینندگان خود فراهم کرده است.

فضای پاییزی بوستان آب و آتش

یکی از بهترین مقاصد برای لذت بردن از هوای پاییزی بوستان آب و آتش است. این بوستان با درختان بلند فضای باز خود، محیط دنجی را برای علاقمندان به مکان های آرام فراهم کرده است.  با نزدیک بودن به پل طبیعت و همچنین پارک طالقانی، دسترسی به مناظر طبیعی را بیشتر فراهم کرده است.

معروف ترین جاذبه ی پارک آب و آتش پل زیبای طبیعت است. این پل بوستان طالقانی را به پارک آب وآتش متصل میکند. پل طبیعت با طراحی منحصر به فردی که دارد در فصل پاییز قدم زد بر روی این پل به یکی از پاتوق های دوستداران این فصل تبدیل شده است. چراکه بر روی پل طبیعت شما منظره ای از درختان پاییزی دوتا از زیباترین پارک های تهران را تماشا می کنید. قدم زدن روی پل طبیعت یکی از پیشنهادات ما برای دوری از فضای شهری است.

بوستان گفتگو

بوستان مدرن دیگری که در سطح شهر تهران که میتوان نام برد، بوستان گفتگو است. این بوستان از لحاظ موقعیتی در اتوبان چمران قرار دارد. طراحی و فضای بوستان گفتگو بسیار زیبا و متنوع است. چون دارای باغ های مختلفی از جمله باغ ایرانی، باغ فرانسوی و باغ انگلیسی است که جذابیت این بوستان را دو چندان کرده.

در فصل پاییز فضای بوستان گفتگو با زرد شدن برگ درختان به یک نمایشگاه طبیعی و خوش رنگ تبدیل میشود. و هر کدام از باغ های این بوستان یک منظره ی طبیعی مجزا را به وجود می آورد که بسیار چشم نواز است.

از دیگر مزایای فضای باغ های مختلف بوستان گفتگو، ایجاد فضایی خاص برای عکسبرداری است. چشم انداز زیبای این بوستان که ترکیبی از رنگ های گرم پاییزی با فضای معماری است، علاقمندان به عکاسی را در فصل پاییز به این پارک می کشاند.

لوکیشن‌های عکاسی پاییزی در تهران

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر یکی از طولانی ترین خیابان های تهران به طول ۱۸ کیلومتر است و قدمت زیادی دارد. این خیابان از میدان راه آهن تا میدان تجریش ادامه دارد. درختان چناری که در دو طرف این خیابان کاشته شده در فصل پاییز منظره ای دیدنی ایجاد کرده است. همچنین برگ های زرد، نارنجی و قرمز درختان  که سراسر مسیر این خیابان را در پاییز می پوشانند، خیابان ولیعصر را به یک بستری مملو از برگ های خشک پاییزی تبدیل کرده است.

بخش هایی از خیابان ولیعصر در نزدیکی پارک ساعی، پارک ملت و تقاطع خیابان ولیعصر با میدان تجریش وجود دارد که برای عکاسی در پاییز بسیار مناسب هستند. زیرا در این محل ها تراکم درختان افزایش پیدا کرده و به طبع مناظر نیز پاییزی تر و چشم نواز تر هستند. انعکاس نور خورشید که از میان برگ های درختان پاییزی می تابد یک فضای بی نظیر برای عکاسی فراهم کرده است.

دربند

یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن عکس های پاییزی دربند است. دربند یکی از جاذبه های کوهستانی و خوش آب و هوا است. این جاذبه ی طبیعی چون در دامنه ی کوه های البرز قرار گرفته، درختانی بلند و طبیعت بکری دارد. همچنین فضای بسیار آرام و دور از هیاهوی آن شرایط را برای عکسبرداری فراهم کرده است. به همین دلیل پیشنهاد جذابی برای گذراندن تفریحات آخر هفته شماست.

دربند در فصل پاییز چگونه است؟

هوای دربند در فصل پاییز خنک است. طوری که نیاز به پوشیدن لباس های پاییزه را بوجود می آورد. در این فصل برگ های زرد و نارنجی و قرمز درختان رنگ گرم بینظیر خود را به فضای دربند بخشیده است. ترکیب صدای جریان آب جاری با هوای تازه و مطبوع و رنگ های گرم پاییزی جذابیت این فضا را دو چندان کرده است.

یکی از نقاطی که برای عکسبرداری در پاییز بسیار محبوب است، مسیرهای پیاده روی در دربند و کوچه باغ های اطراف آن است. بالارفتن از مسیرهای کوهستانی این جاذبه ی طبیعی و رسیدن به آبشارهای کوچک از دیگر جذابیت این منطقه است.

بام تهران

از دیگر لوکیشن های مناسب عکس های پاییزی، بام تهران است. این منطقه که در ارتفاعات تهران و نزدیک به توچال است، چشم انداز وسیعی از شهر ارائه میدهد. همچنین طبیعت کوهستانی این لوکیشن را به بهترین مکان برای عکاسی در فصل پاییز تبدیل کرده است.

در بام تهران میتوانید چشم اندازی وسیع از شهر و کوه های اطراف را ببینید و از وسعت منظره ی روبروی خود لذت ببرید. پیشنهاد ما این است که ترکیب این منظره با هوای خنک پاییزی را به هیچ وجه از دست ندهید.

بام تهران یکی از لوکیشن هایی است که که شب ها نیز همچنان برای عکسبرداری مناسب است. در شب های بام میتوان عکس های زیبایی را با کمک نورهای شهری ثبت و صحنه های بی نظیری را خلق کرد.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در نزدیکی دربند و در دامنه های شمالی شهر قرار دارد. این پارک به عنوان یک مسیر کوهستانی برای کوهنوردان نیز محسوب میشود.

در فصل پاییز این پارک خوش آب و هوا زیبایی های خود را بیشتر به رخ میکشد. فضای سنگی و مسیرهای پیاده روی که پوشیده از برگ های خشک پاییزی می شود بر زیبایی چشم نواز این پارک می افزوند. این صحنه های خارق العاده به طبع نیز فضایی را برای علاقمندان به عکاسی فراهم آورده است. در ارتفاعات این پارک دید گشترده ای برای دیدن شهر دارید که امکان ثبت تصاویر فوق العاده را نیز به وجود می آورد.

باغ ایرانی

در منطقه الهیه تهران باغ زیبا و سنتی  ایرانی وجود دارد. که با طراحی کلاسیک و مسیرهای پرپیچ و خم یک گزینه عالی برای ثبت تصویر است. تمامی مسیرهای باغ ایرانی با درختان سایه دار تزئین شده و صحنه ی عجیب و خاصی را برای بیندگان فراهم آورده است.

این باغ با فضای آرام و طراحی سنتی که دارد و همچنین درختان کهنسال به مکانی آرام و دلنشین تبدیل شده است. این فضای رمانتیک گزینه ی بسیار عالی ای برای عکاسی است.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا