گوناگون

توسعه برند تراکتورسازی ایران با تکیه بر ظرفیت‌های چابهار

حمیرا ریگی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، با تاکید بر ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه‌ی برند تراکتورسازی ایران، اظهار داشت که جغرافیای ویژه چابهار می‌تواند این برند ملی را به بازارهای جهانی معرفی کرده و سهم آن را در رقابت‌های بین‌المللی افزایش دهد. وی با اشاره به مزایایی مانند خطوط کشتیرانی مستقیم، مناطق آزاد و مشوق‌های سرمایه‌گذاری، چابهار را سکوی پرتابی برای جهانی شدن برند تراکتورسازی ایران دانست.

به گزارش توسعه برند به نقل از ایرنا، حمیرا ریگی در حاشیه بازدید از کارخانه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز، اظهار کرد: تراکتورسازی، غرور ملی برای هر ایرانی بوده و افتخار می‌کنم به‌ عنوان یک ایرانی شاهد توانمندی‌های دانش ایران در عرصه جهانی و در کنار مدعیان این صنعت در شاکله‌ای به نام گروه تراکتورسازی هستیم.

وی اضافه کرد: جغرافیای وجود چابهار به جهت دروازه ورود ایران به اقتصاد جهانی می‌تواند مبدا و مقصد برای فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌ای واقع شود.

وی ادامه داد: وجود خطوط کشتیرانی مستقیم به بازارهای جهانی از جمله هند، چین، امارات و سایر کشورها می‌تواند در زمینه کاهش قیمت تمام شده و پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها موثر واقع شود.

ریگی در خصوص موضوع های سرمایه‌ای و مالی نیز به موقعیت جغرافیایی چابهار اشاره کرد و گفت: علاوه بر یارانه‌هایی که خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دریایی به این منطقه، برای رونق مبادلات تجاری اختصاص داده باید مشوق‌ها، قوانین مالیاتی و عوارضی، تخفیفات سود بازرگانی مناطق محروم و غیره موجود در این منطقه را به ظرفیت‌های مورد اشاره اضافه کرد که می‌تواند بستر ارزشمند و فرصت طلایی برای ورود به عرصه‌های بین‌المللی و رقابت‌پذیر شدن در اقتصاد جهانی را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: جای تراکتورسازی در جنوب شرق ایران و بازارهای شرقی و همچنین همسایگان ایران در آسیای جنوبی و جنوب شرقی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خالی است.

وی یادآور شد: تراکتورسازی به‌عنوان یک برند و سرمایه ملی می‌تواند از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار برای توسعه و رونق دوچندان کسب‌وکار در بازارهای داخلی و عرصه بین‌الملل بهره‌مند شود و ما از این امر استقبال می‌کنیم.

توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا