وب گردی

جنایاتی که مورد اعتراض فمینیست ها قرار نخواهد گرفت

خالد بیدون، استاد حقوق در دانشگاه آریزونا در صفحه شخصی خود نوشت: چرا فمینیست های غربی اینقدر درباره حقوق زنان در ایران سر و صدا می کنند، اما در مورد کشتار کودکان، دختران و زنان در غزه اینقدر سکوت می کنند؟

جنبش فمینیستی در سال ۱۹۲۰ با شعار دفاع از حقوق زنان در سراسر جهان در برابر ظلم آغاز شد. با این حال با همان رویکرد شعاری، هر از چند گاهی در کشورهای غربی تظاهرات راه می اندازند و مطالبه حمایت از حقوق زنان را فریاد می زنند. اما اینکه کدام زن، از چه حقوقی و حتی از کدام کشور دفاع می‌کند، کاملاً به سلیقه، ارزش‌های غربی، مصلحت‌طلبی، سودجویی و… بستگی دارد.

یک توییت

مهم اینه که زن از کدوم کشور هستی!

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، در پی عملیات الاقصی که توسط نیروهای حماس انجام شد، برخی از گروه های فمینیستی حمله حماس به اسرائیل را به شدت محکوم کردند و از زنان اسرائیلی که از این حملات آسیب دیدند دفاع کردند. اما پس از آن چشم بر کشتن بیش از ۱۰۰۰۰ زن فلسطینی، نسل کشی، بمباران، محاصره نوار غزه و غیره بستند. توسط رژیم اشغالگر اسرائیل و از خود غفلت کردند.

اما مجموع جنایات اسرائیل به همین جا ختم نشد و در مقابل مدافعان فمینیسم به بهانه وجود تونل های زیرزمینی حماس در بیمارستان الشفا، این بیمارستان را با تمام بیماران و زنان و کودکانی که در آنجا بودند محاصره کرد. به آنجا پناه برد؛ بنابراین اگر فردی به بیمارستان نزدیک شود، مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و کشته می شود.

خلیل الدگران، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی گفت: کل مجموعه به همراه بیماران و مجروحان در محاصره است. هزاران آواره در این بیمارستان جمع شده اند و معلوم نیست چه بر سر آنها می آید.

اسماعیل التوابطه، مدیرکل دفتر رسانه ای دولت در غزه نیز تاکید کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی با همراهی تانک ها و پهپادهای خود به مرکز درمانی شفا حمله کردند و این بیمارستان را با بمباران شدید به صورت شفاف هدف قرار دادند. نقض قوانین بین المللی

این محاصره ۶ روز به طول انجامید. پس از چند روز مصاحبه جمیله الحسی با افرادی که در بیمارستان بستری بودند در الجزیره منتشر شد و گفت: نیروهای اشغالگر چندین خانواده را به طور کامل کشته و آنها را به آتش کشیدند.

علاوه بر این عکس ها و روایت های شاهدانی که در این صحنه حضور داشتند منتشر شد که سنگ ترین دل ها را هم می سوزاند. اما نکته قابل توجه این است که افرادی که مدعی حمایت از حقوق زنان هستند سکوت کرده اند و وانمود می کنند که آنها را نمی بینند و نمی شنوند.

هنوز نسبت به جنایات علیه زنان غزه کر و کور است

این در حالی است که در راهپیمایی روز جهانی زن در ۸ مارس ۲۰۲۴ که ۱۵۴ روز از کشتار زنان و کودکان در غزه می گذرد و طبق آمار رسمی بیش از ۹۰۰۰ شهید زن و بیش از ۶۰۰۰۰ باردار به شهادت رسیده اند. زنان بازرس بین المللی سازمان ملل گزارشی با مضمون زیر منتشر کرد: تیم سازمان ملل بر اساس گزارش کامل ارسال شده به شورای حقوق بشر به این نتیجه رسید که تهران با اقدامات خود مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

آنها در ادامه این گزارش و در هیچ یک از جلسات فمینیستی خود چیزی از جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه نگفتند. اگرچه این جنبش بارها پرچم حمایت از زنان در برابر تجاوز و خشونت خانگی را در دست گرفته است، اما نسبت به جنایات وحشیانه اسرائیل در نوار غزه، وحشیگری آنها در بیمارستان الشفا، کشتار زنان و… کوچکترین واکنشی نشان نداده است. n این چند ماه

نسبت به قطع آب و غذا بی تفاوت هستند!

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی به کارکنان سازمان امدادرسانی بین المللی موسوم به «World Central Kitchen» (WCK) در غزه که هزاران وعده غذایی به زنان و کودکان غزه می رساند حمله کرد و هفت تن از آنان را به شهادت رساند. این قربانیان شهروندان استرالیا، انگلیس، لهستان، آمریکا و کانادا هستند و یک راننده فلسطینی نیز همراه آنها بوده است. این تیم با دو خودروی زرهی با آرم ویژه این سازمان و یک خودروی غیرنظامی در حال عبور از منطقه رفع درگیری بودند که مورد حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

به گزارش “WCK”، با وجود هماهنگی های انجام شده با ارتش رژیم صهیونیستی، کاروان هنگام خروج از انبار در دیرالبلاح که بیش از ۱۰۰ تن کمک های غذایی بشردوستانه را برای غزه تخلیه کرده بود، دچار اختلال شد. این محموله در ۱۵ مارس از طریق دریا به جنوب غزه رسید. اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حادثه “غیر عمدی” بوده و جنگنده های ارتش این تیم را ناخواسته هدف قرار داده اند.

بر اساس گزارش ها، خوزه آندرس، سرآشپز معروف و بنیانگذار Global Central Kitchen در واکنش به این حمله گفت: رژیم اسرائیل به صورت سیستماتیک و هدفمند به آنها (کارکنان این موسسه) حمله کرده است. بنابراین پس از حمله به خودروی اول، خودروی دوم نیز مورد حمله قرار گرفت.

World Central Kitchen یک سازمان غیردولتی است که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و وظیفه آن تامین غذا در بزرگترین بلایای انسانی است و معتقدند غذا یکی از حقوق بشر بین المللی است. بر اساس هدف این سازمان، تمامی نهادهای بین المللی و جنبش های فمینیستی در برابر این اقدام و دیگر فجایع رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کردند.

فمینیست ها می گویند آنچه درست است

بیشتر حقوقی که جنبش فمینیستی به دنبال آن است حقوقی مانند سقط جنین، حقوق برابر زن و مرد، تظاهرات علیه مردسالاری و غیره است. آنها همچنین به دنبال جلوگیری از خشونت علیه زنان هستند، اما برای آنها مهم است که این خشونت علیه کدام زنان است، در کدام نقطه از جهان، اروپا یا خاورمیانه، زنان سفیدپوست یا سیاهپوست. به گفته آنها، هر زنی زنی نیست که بخواهد از حقوق خود دفاع کند.

مریم الدوسری، مدرس مدیریت منابع انسانی بین‌المللی در دانشکده بازرگانی عربستان سعودی، در یادداشتی خطاب به فمینیست‌های غربی نوشت: آیا زنان فلسطینی آنقدر زن نیستند که لایق حمایت فمینیستی شما باشند؟ امیدوارم این روی وجدان شما سنگینی کند. شما با حمایت از اسرائیل به هر قیمتی خشونت علیه زنان و کودکان را تایید می کنید. پیام شما به زنانی که از بمب‌های اسرائیل جان سالم به در برده‌اند، به زنانی که اجساد فرزندان مرده خود را در گهواره‌های خود نگه می‌دارند، واضح و گویا است. شما به حساب نمی آیید.

آنچه در رفتار غربی‌ها و فمینیسم می‌بینیم، بی‌تفاوتی آشکار و در برخی موارد تأیید مشتاقانه از خشونت علیه زنان فلسطینی است. این به اصطلاح فمینیست ها نه تنها نسبت به رنج طولانی مدت زنان فلسطینی همدلی یا حمایتی نشان نداده اند، بلکه می خواهند درد و رنج فلسطینی ها را با گام های بلند و تاکید بر مسائل پیش پا افتاده کم رنگ کنند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا