وب گردی

حمل جاده‌ای از اروپا – ایمنا

برای حمل جاده‌ای از اروپا باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید؛ چون کشورهای عضو در اتحادیه اروپا هرکدام قوانین گمرکی مختص خود را دارند و شرایط سخت‌گیرانه‌ای را برای واردات و صادرات انواع کالاها تعیین کرده‌اند.

در این شرایط لازم است برای واردات آسان و سریع، با نکات ضروری حمل جاده‌ای از اروپا آشنا شوید.

اما آیا می‌دانید قوانین گمرکی اروپا چیست؟ آیا می‌دانید کشورهای اتحادیه اروپا چقدر مالیات و عوارض گمرکی دریافت می‌کنند؟ آیا می‌دانید در حمل جاده‌ای اروپا با چه محدودیت‌هایی روبه‌رو هستید؟

نکات ضروری برای حمل جاده‌ای از اروپا

نکاتی که در حمل جاده‌ای از اروپا باید به آن توجه کنید، می‌تواند فرایند واردات از کشورهای اروپایی را آسان‌تر و سریع‌تر کند. در ادامه به نکاتی پرداخته می‌شود که برای واردات جاده‌ای از کشورهای اروپایی حیاتی و ضروری هستند.

آشنایی با محدودیت‌های حمل جاده‌ای از اروپا محدودیت‌های امنیتی: محدودیت‌های امنیتی برای حمل جاده‌ای از اروپا تعریف شده که شامل بازرسی در مرزها و جلوگیری از حمل کالاهای غیرمجاز و خطرناک است.

  • محدودیت وزن محموله: حداکثر وزن مجاز برای حمل‌ جاده‌ای از اروپا ۴۰ تن است.
  • محدودیت اندازه محموله: اگر بار در کانتینر بارگیری نشده باشد، باید استانداردهای اندازه آن رعایت شود. حداکثر طول و ارتفاع در حمل جاده‌ای بین‌المللی از اروپا ۴ متر و ۲.۵ متر است.
  • محدودیت‌های زمانی: در حمل ‌و نقل جاده‌ای از اروپا باید شرایط زمانی و ساعت کاری راننده‌ها و همین‌طور محدودیت‌های تردد در برخی ساعات و روزهای تعطیل در کشورهای اروپایی رعایت شود.

آشنایی با قوانین گمرکی اروپا

اگر قصد واردات کالایی از کشورهای عضو در اتحادیه اروپا را دارید، باید با قوانین گمرکی و استانداردهای واردات این قاره بیشتر آشنا شوید.

تعرفه‌های واردات

تعرفه‌های واردات در کشورهای مختلف اروپایی برای حمل جاده‌ای از اروپا متفاوت از یکدیگر است. برای ‌مثال، کالاهای صادراتی از آلمان مشمول مالیات می‌شوند که شامل مالیات بر ارزش افزوده است که برای برخی از طبقات محصولات ۷% و برای برخی دیگر تا ۱۹% خواهد بود. این مالیات‌ها باید به گمرک پرداخت شود. لازم است بدانید که این نوع مالیات‌ها با عنوان مالیات برگشت مالی واردات شناخته شده و ارزش گمرکی نیز نامیده می‌شود.

مستندات و مدارک

کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند، باید لیستی از کالاها و مجوزهای وارداتی ارائه کنند. در برخی از این کشورها، مستندات و مدارک لازم به شرح زیر است:

  • نوع کالاها؛
  • مجوزهای لازم؛
  • کد اختصاصی کالاها؛
  • لیست واردات؛
  • اسناد و مدارک گمرکی.

ارائه مجوز

صادرات برخی کالاها از کشورهای اروپایی نیازمند دریافت مجوزهایی مطابق با نوع کالاست. این مجوزها بخشی از مدارک و مستنداتی هستند که تشریفات گمرکی در اروپا و ایران با آن‌ها انجام خواهد شد.

روش‌های پرداخت عوارض گمرکی در واردات از اروپا

پرداخت عوارض گمرکی در اتحادیه اروپا به‌صورت نقدی و با یورو، یا با انتقال بانکی انجام می‌شود.

حقوق گمرکی واردات و حمل جاده‌ای از اروپا

حقوق گمرکی واردات و حمل جاده‌ای از اروپا مطابق با ارزش CIF کالاها و در برخی موارد مطابق با وزن و تعداد کالاها محاسبه خواهد شد. لازم است بدانید که قانون معافیت حقوق گمرکی فقط برای واردات و صادرات بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرا می‌شود، بنابراین معافیت گمرکی مشمول واردات و حمل جاده‌ای از اروپا به ایران نخواهد بود.

قوانین مربوط به حمل مواد شیمیایی

حمل مواد شیمیایی از کشورهای اروپایی مستلزم گذراندن مراحل زیر است:

  • ثبت؛
  • ارزیابی؛
  • اخذ مجوز.

لازم است بدانید که آژانس مواد شیمیایی اروپا مسئول دریافت موارد زیر خواهد بود:

  • اطلاعات محصول؛
  • آنالیز و ارزیابی مواد شیمیایی.

بسته‌بندی کالاها و شرکت ‌حمل‌کننده

بسته‌بندی کالاها تأثیر زیادی روی سلامت و ایمنی حمل جاده‌ای از اروپا دارد. شرکت حمل‌کننده نقش بزرگی در بسته‌بندی کالاها و حمل ایمن خواهد داشت. بنابراین اگر می‌خواهید کالاها را در سلامت کامل و بدون آسیب یا کسری دریافت کنید، باید شرکت حمل‌کننده‌ای را انتخاب کنید که در این حوزه تجربه بالایی داشته و به امکانات قابل ‌توجهی دسترسی دارد.

حمل جاده‌ای از اروپا و انتخاب شرکت حمل مناسب

همان‌طور که اشاره شد، حمل جاده‌ای از اروپا محدودیت‌هایی دارد و قوانین گمرکی کشورهای اروپایی نیز با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است. بنابراین، برای حمل آسان و سریع از کشورهای اروپایی به ایران لازم است با شرکت حملی همکاری کنید که تخصص و تجربه کافی در حمل جاده‌ای از اروپا را داشته و از طرفی به امکانات و نیروهای متخصص دسترسی دارد. یکی از بهترین شرکت‌های حمل و نقل زمینی بین المللی که تمامی این ویژگی‌ها را دارد و با اطمینان می‌توانید حمل حساس‌ترین کالاها را به آن‌ بسپارید، شرکت روشا راه جهان است. بنابراین پیشنهاد می‌شود تمام مراحل حمل جاده‌ای کالاهای ارزشمند خود را به این شرکت بسپارید و با خیالی آسوده به برنامه‌های فروش کالاها و گسترش کسب‌وکار خود بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا