گوناگون

حکم قطعی: گوگل در پرونده ضد انحصار اروپا محکوم شد

دادگاه عالی اروپا حکم کمیسیون اروپا علیه گوگل را تأیید کرد و این شرکت را به دلیل سوء استفاده از موقعیت مسلط خود در بازار جستجوی آنلاین محکوم کرد. گوگل اکنون مجبور است جریمه سنگینی را بپردازد.

به گزارش توسعه برند به نقل از cnbc، این جریمه ناشی از تحقیقات ضد انحصاری کمیسیون اروپا است که در سال ۲۰۱۷ به نتیجه رسید. کمیسیون در آن زمان اعلام کرد که گوگل سرویس مقایسه خرید خود را نسبت به رقبایش ارجحیت بخشیده است.

این سرویس با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، محصولات مختلف را از فروشگاه‌های آنلاین مختلف گردآوری کرده و با مقایسه قیمت، ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها، به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنید.

گوگل علیه این تصمیم به دادگاه عمومی، دومین دادگاه عالی اتحادیه اروپا، اعتراض کرد که این جریمه را تأیید کرد. سپس گوگل پرونده را به دیوان دادگستری اروپا (ECJ)، بالاترین دادگاه اتحادیه اروپا، برد.

این دیوان روز سه‌شنبه درخواست تجدیدنظر را رد و جریمه کمیسیون را تأیید کرد.دیوان روز سه‌شنبه همچنین تصمیم کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۶ مبنی بر اینکه اپل باید ۱۳ میلیارد یورو مالیات عقب‌افتاده در ایرلند بپردازد را نیز تأیید کرد.

اتحادیه اروپا در ماه مارس(اسفند-فروردین) تحقیقاتی را درباره آلفابت تحت قانون جامع بازارهای دیجیتال آغاز کرد.در آمریکا نیز یک پرونده ضد انحصار در رابطه با کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل در جریان است.

توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا