اقتصاد

خانواده شهدا سهام‌داران مجاهدت‌ هستند

وزیر راه و شهرسازی در پیام ارسالی برای نخستین اجلاسیه ملی فرزندان و همسران شهدای استان مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌‏های شهدا مبنی بر اینکه «شما در این مجاهدت سهیم هستید»؛ گفت: می توان این اجلاسیه را فرصتی برای گردهمایی «سهام‌داران مجاهدت» نامید.

به گزارش برنا از وزارت راه و شهرسازی، در پیام ارسالی فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی برای نخستین اجلاسیه ملی فرزندان و همسران شهدای استان مازندران آمده است: حضور در جمع هزاران فرزند شهدای استان مازندران که خواهران و برادران هم‌درد و داغدار دینی من هستند؛ فرصت مغتنمی بود تا برای نخستین بار در اجلاسیه‌ای ملی برای فرزندان و همسران شهدا حضور یابم؛ اما دریغ که تقارن برگزاری این مراسم با شهادت جانسوز سید مقاومت، سیدحسن نصرالله مانع از توفیق حضور شد.

وی افزود: برگزاری این اجلاسیه با عنوان «خانواده بهشتی» برای گردهمایی فرزندان و همسران شهدا را به فال نیک گرفته و تدبیر در خلق آن را به دست اندرکارانش تبریک می‌گویم. اینکه در کنار یادواره‌‏های گوناگون سالانه برای شهدای هشت سال دفاع مقدس، برای نخستین بار اجلاسیه‌‎ای برای یادگاران شهدای عزیزمان یعنی همسران و فرزندانشان برگزار شود؛ ابتکاری بود که در سنوات گذشته مغفول مانده بود. همه ما که به واسطه پدران شهیدمان پیوندی خونی با انقلاب اسلامی داریم؛ در این سال‌ها غم نبود پدر بر دل‌هایمان بارها و بارها سنگینی کرده است. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: به خاطر دارم که رهبر معظم انقلاب در دیداری با خانواده‌‏های شهدا خطاب به فرزندان شهیدان فرمودند که«شما می‌‎توانستید با گریه و زاری و اوقات‌تلخی مانع از رفتنشان بشوید؛ امّا این کار را نکردید. اینکه شما گذشت کردید، معنایش این است که شما در این مجاهدت سهیم هستید».(۱۳۹۷/۱۲/۲۲) بنابراین تعبیر شیوای ایشان، می توان این اجلاسیه را فرصتی برای گردهمایی «سهامداران مجاهدت» نامید.

صادق در ادامه بیان کرد: البته نه از جنس برخی «سهامداران امروزین قدرت» که بر سر سفره انقلاب نشسته و به جای آنکه همچون پدران شهیدمان خودشان را «فدای انقلاب» کنند؛ بعضا انقلاب را فدای منویات خودشان می‌‎کنند. ما فرزندان شهدا، «سهامداران مجاهدت» آنان برای دفاع از نظام و انقلاب هستیم و پاسدار حقیقی ارزش‌های آنان و رهرو راستین راهشان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: میراث مجاهدت دیروز آنان؛ «صداقت در گفتار»؛ «عدالت در رفتار» و «اصالت در پندار» برای فرزندان این آب و خاک بود. ثمره رفاقت امروز ما نیز باید «صیانت از انقلاب»؛ «شهامت در انتخاب»؛ و «صراحت در عتاب و خطاب» باشد تا نشان دهیم وارثان خوبی برای شهادت و صلابتشان بوده‎ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: البته که انتخاب عنوان «خانواده بهشتی» برای این اجلاسیه متوجه نقش مادران وفادار و فداکارمان که به عنوان همسران شهدا در این سال‌ها برای ما هم مادر بوده‌اند و هم پدر؛ نیز هست و اینجانب اطاله کلام نکرده و سخن از این منظر را به همسران عزیز شهدا می سپارم.

صادق خاطرنشان کرد: در پایان بر خود واجب می‎دانم که از حضور بسیار تأثیرگذار مازندران در نهضت امام(ره)؛ مبارزه نفس‎گیر و مسلحانه با گروهک‌های تروریستی و برانداز؛ لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران و اهدای شهدای بزرگی همچون شهید کشوری و شهید شیرودی و دیگر سرداران این خطه به امام و انقلاب؛ تجلیل کرده؛ یاد و خاطر ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران را گرامی بدارم. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد. به امید ایران سربلند برای همه ایرانیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا