وب گردی

خبری که شهید زاهدی از شهادتش داد

شهدا در قهقهه های مستی و شادی رسیدنشان مورد رحمت پروردگارشان هستند و شهادت مزد جان مجاهدی آنان است. برادرزاده شهید سردار زاهدی راوی روحیه مجاهدت این شهید والامقام است و درباره روحیه این شهید والامقام گفت: مدتی قبل از شهادت این شهید والامقام خواب دیدم شهید سردار سلیمانی با لباس رزمندگان با عمویم یک جا ایستاده بود و درباره موضوعی صحبت می کردند و وقتی در خواب دیدم آن را به شهید زاهدی گفتم، خندید و گفت شهادت نزدیک است.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص شهید زاهدی، حدود یک هفته قبل از شب قدر باید مراقب بودیم که او را ببینیم، عمو از همه اقوامش خواست که جمع شوند و برای دیدار با اقوامش به اصفهان آمدند. و همه با هم جمع شدیم. وقتی شهید را دیدم گفتم عمو در خواب دیدم در کنار شهید سلیمانی هستی و او خندید و جوابم را داد که می روم و انشالله به زودی به شهید سلیمانی ملحق می شوم.

برادرزاده شهید زاهدی درباره ویژگی های اخلاقی این شهید والامقام می گوید: آنچه از شهید بیشتر به یاد دارم، شوخ طبعی و خنده اوست. شهید زاهدی بسیار شوخ طبع بود و حتی سوالات مخالف خود را با لبخند بیان یا رد می کرد.

وی افزود: شهید زاهدی معتقد بود همه چیز را باید از خدا و اهل بیت(ع) خواست و فقط برای رضای خدا کار کرد.

خانم زاهدی با تاکید بر اینکه شهید زاهدی به شدت مخالف بی عدالتی و رانت بود، گفت: حدود ۲۰ سال پیش مجبور شدم در بیمارستان شهید صدوقی کار کنم، افسر ارزیابی بیمارستان متوجه ارتباط من با شهید زاهدی شد و بسیار از من قدردانی کرد و تحویل گرفت. نامه ای به من داد تا به او تحویل بدهم اما شهید زاهدی وقتی از ماجرا مطلع شد بسیار ناراحت شد و گفت من اهل حزب نیستم و حتی نامه را هم نگرفتم.

وی با بیان اینکه شهید زاهدی در تمام دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت، ادامه داد: او مانند ستاره ای بود که در تاریکی شب می درخشد و محو می شود. شهید زاهدی همیشه رزمنده بود و همانطور که ​​در عرصه فرماندهی شایستگی خود را ثابت کرده بود، از همان زمان مقام داشت و برای جبهه و جنگ مفید و مفید بود.

برادرزاده شهید سردار زاهدی خاطره دیگری از این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس نقل کرد و گفت: یک پای شهید زاهدی از پای دیگرش لاغرتر بود و مادربزرگم خیلی ناراحت بود و به خاطر آن گریه می کرد. شهید زاهدی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مجبور شد یک هفته با پوتین بخوابد، بیدار شود، وضو بگیرد و حتی نماز بخواند، توضیح داد: شهید زاهدی در دوران دفاع مقدس بارها مجروح شد و فداکاری های زیادی کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید زاهدی فقط برای رضای خدا کار می کرد و زمانی که در خانه بود شب ها با خدا مناجات می کرد و تا صبح بسیاری از جزء های قرآن را تلاوت می کرد.

خانم زاهدی گفت: شهید زاهدی خیلی کم می خوابید و هر وقت به اصفهان سفر می کرد هر روز سحر به گلستان شهدا می رفت. شهید زاهدی همیشه ذکر می گفت و به نماز جمع علاقه زیادی داشت و حتی در جشن های خانوادگی اگر نمی توانست به مسجد برود نماز جماعت می خواند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا