درخشش سینماتیکت در بازار تئاتر؛ سهم ۷۱ میلیاردی فروش آنلاین در نیمه نخست آبان

بازار تئاتر ایران در نیمه نخست آبان ۱۴۰۴، شاهد جهش قابلتوجهی در فروش آنلاین بلیت بود. طبق آمار سامانه سمفا، از مجموع ۸۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان فروش تئاترها، بیش از ۷۱ میلیارد تومان از طریق پلتفرم سینماتیکت انجام شده است؛ آماری که نشاندهندهی غلبه فروش دیجیتال بر روشهای سنتی در صنعت نمایش کشور است.
به گزارش توسعه برند، بر اساس دادههای سمفا، مجموع فروش تئاترهای روی صحنه در این مدت به ۸۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان رسید. در همین بازه، در مجموع ۲۰۱ هزار و ۶۵۰ بلیت برای تماشای تئاتر به فروش رسیده است.
از این میزان سهم سینماتیکت نزدیک بر ۷۱ میلیارد تومان از کل فروش بوده و ۱۶۶ هزار و ۳۶۳ بلیت از طریق این سامانه فروخته شده است.
سهم بازار آفلاین در این بازه ۸۲.۶ درصد و سهم بازار آنلاین ۹۱.۵ درصد بوده است که نشان از رشد محسوس خرید اینترنتی بلیت تئاتر در مقایسه با روشهای سنتی دارد.
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
در میان نمایشهای روی صحنه، پنج اثر بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دادهاند. نمایش «گشتاپو» با بیش از ۶ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان فروش و ۱۵ هزار و ۵۸ بلیت در صدر فهرست پرفروشها قرار گرفته است.
پس از آن، نمایش «تهران استانبول» با ۵ میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان فروش و ۱۰ هزار و ۵۷۵ بلیت و نمایش «آخرالزمان» با ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان فروش و ۱۱ هزار و ۳۹۴ بلیت در رتبههای دوم و سوم ایستادهاند.
دو نمایش «بیژبند» و «مردگان متحرک» نیز بهترتیب با ۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان و ۳ میلیارد و ۸۳۱ میلیون فروش در رتبههای چهارم و پنجم جدول قرار دارند.

