وب گردی

دمنوش برای نفخ شکم این ۷ مورد هستند

حتما شنیده اید که دمنوش برای نفخ شکم یک راهکار رایج و موثر است. دمنوش هایی همچون نعناع، زنجبیل، پونه، بابونه، چای ترش و … همگی خاصیت تسکین دهندگی دارند و برای نفخ شکم بسیار موثر هستند. نفخ شکم یکی از مشکلات شایعی است که در اثر سبک غذایی نادرست، شرایط پزشکی و بلع هوا و … ایجاد می شود. این مشکل ناخوشایند اغلب با نشانه های شایعی از قبیل آزاد شدن مقدار زیادی باد، احساس همیشگی باد در شکم، درد ناحیه شکم، بوی بد باد شکم و … همراه است. قطعا شما برای رفع این مشکل راهکارهای مختلفی را امتحان می کنید. از داروهای موثر گرفته تا راهکارهای طبیعی و گیاهی همگی می توانند علائم نفخ را کاهش دهند و از ایجاد مکرر این عارضه پیشگیری کنند. در ادامه این مطلب از شادمگ همراه ما باشید تا بهترین دمنوش برای نفخ شکم را به شما معرفی کنیم.

بهترین دمنوش برای نفخ شکم

دمنوش بابونه - دمنوش برای نفخ شکم

تقویت دستگاه گوارش با دمنوش بابونه

بابونه دارای خاصیت ضد التهابی است و برای درمان نفخ شکم مصرف گسترده ای دارد. گل بابونه حاوی ترپنوئیدها و فلاونوئیدها می باشد که این دو ماده خاصیت ضد التهابی دارند. به طور سنتی بابونه برای رفع مشکلات گوارشی مصرف می شود. گل های بابونه را در آب جوش بریزید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را از صافی رد کنید و به تنهایی یا همراه با عسل میل کنید.

چای ترش بهترین دمنوش برای نفخ شکم

مصرف چای ترش به عنوان دمنوش برای نفخ شکم کاربرد گسترده ای دارد. زمانی که هورمون آلدوسترون (تنظیم کننده سطح سدیم و پتاسیم) توسط غدد فوق کلیوی زیاد ترشح شود فرد دچار نفخ می شود. یکی از اثرات شگفت انگیز دمنوش چای سبز تنظیم این هورمون و کاهش علائم فشار خون است.

همچنین چای ترش دارای خاصیت ادرار آوری است. برای تهیه این دمنوش مقداری چای ترش را با آب جوش ترکیب کنید و اجازه دهید دم بکشد. می توانید به ترکیب فوق شکر و عسل و حتی لیمو اضافه کنید و بعد از دم کشیدن آن را میل کنید.

دمنوش نعناع - دمنوش برای نفخ شکمدمنوش نعناع - دمنوش برای نفخ شکم

بهبود گوارش با نعناع فلفلی

نعناع فلفلی پرکاربردترین دمنوش برای نفخ شکم به شمار می آید که از خاصیت تسکین دهندگی برخوردار است و می تواند التهاب و گرفتگی معده را کاهش دهد. در این گیاه روغن منتول وجود دارد که می تواند به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک کند و دارای خواص ضد باکتریایی و آرامبخشی است. برای تهیه این دمنوش مقداری نعناع فلفلی را در آب جوش بریزید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را از صافی رد کنید. برای طعم دار کردن دمنوش می توانید مقداری لیمو یا عسل به این ترکیب اضافه کنید.

دمنوش هل گیاهی خوشبو و بهترین دمنوش برای نفخ شکم

هل بهترین و موثرترین دمنوش برای کاهش نفخ شکم به شمار می رود که علاوه بر اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد می تواند به بهبود فرآیند هضم غذا کمک کند و نفخ را کاهش دهد. برای تهیه این دمنوش دانه های گیاه معطر و خوشبوی هل را خرد کنید تا عطر و طعم آن ها آزاد شود بعد آن را به آب جوش اضافه کنید. بعد از ده دقیقه دمنوش شما آماده است که می توانید آن را با شکر یا عسل ترکیب کنید و میل کنید.

دمنوش زنجبیل - دمنوش برای نفخ شکمدمنوش زنجبیل - دمنوش برای نفخ شکم

دمنوش زنجبیل برای نفخ شکم

زنجبیل بهترین دمنوش برای نفخ شکم به شمار می رود. مصرف ریزوم زنجبیل می تواند علائم سوء هاضمه را کاهش دهد و حالت تهوع و نفخ را از بین ببرد. برای تهیه دمنوش بهتر است زنجبیل تازه تهیه کنید و آن را رنده یا به صورت ریز خرد کنید سپس با مقداری آب جوش ترکیب کنید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. خواص زنجبیل و عسل در کنار هم بیشتر خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می کنیم این ترکیب را با هم مصرف نمایید.

بادرنجبویه بهترین دمنوش برای نفخ شکم

دمنوش بادرنجبویه به عنوان آرامش ‌بخش و ضد نفخ طبیعی شناخته شده است. دمنوش برای نفخ شکم باید خاصیت تسکین دهندگی داشته باشد که بادرنجبویه از خانواده نعناع به شمار می رود و مصرف آن باعث تسکین گاز، نفخ و سوء هاضمه می شود.

همچنین این گیاه می تواند علائم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهد و به بهبود خواب و تسکین اضطراب کمک کند. برای تهیه این دمنوش برگ های این گیاه را با آب جوش ترکیب کنید و بعد از ۲۰ دقیقه دمنوش حاضر است و می توانید آن را میل کنید.

دمنوش رازیانه - دمنوش برای نفخ شکمدمنوش رازیانه - دمنوش برای نفخ شکم

دمنوش رازیانه

در رازیانه آنتی اکسیدان هایی وجود دارند که دارای خاصیت دارویی بیشماری هستند. دمنوش رازیانه برای رفع نفخ و گرفتگی مصرف می شود. کافیست یک قاشق دانه ی رازیانه را له کنید و بعد با آب جوش ترکیب کرده سپس آن را میل کنید.

زردچوبه دمنوشی مناسب برای اختلالات معده

زردچوبه دارای کورکومین است بنابراین خاصیت ضد التهابی دارد و یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود. زردچوبه به صورت دمنوش برای نفخ شکم هم کاربرد دارد. برای تهیه دمنوش می توان مقدار کمی زردچوبه را با آب جوش مخلوط کرد و برای بالا بردن خواص آن مقداری فلفل سیاه را هم به دمنوش اضافه کرد. بعد از ده دقیقه دمنوش حاضر است و می توان آن را به تنهایی و یا با عسل ترکیب و میل کرد تا اختلالات معده مانند نفخ و گاز و حرکت سریع روده بهبود پیدا کند.

دمنوش برای نفخ - دمنوش برای نفخ شکمدمنوش برای نفخ - دمنوش برای نفخ شکم

دمنوش دارچین ضد نفخ طبیعی

به طور کلی دمنوش برای نفخ شکم بسیار متنوع است. اما دارچین یک طعم دهنده و ضد نفخ طبیعی به شمار می رود که در کنار خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می تواند به بهبود هضم غذا و کاهش مشکلات گوارشی کمک کند. برای تهیه این دمنوش مقداری دارچین را در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد و بعد به آن طعم دهنده های دلخواه اضافه کنید و میل کنید.

دمنوش بادیان رومی دارویی برای رفع نفخ شکم

بادیان رومی یا انیسون یک دمنوش برای نفخ شکم به شمار می رود که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد اسپاسمی است. برای تهیه این دمنوش کافیست که یک قاشق از بادیان رومی را داخل آب جوش بریزید و بعد از ۱۰ دقیقه دم کشیدن آن را از صافی رد کرده و با شیرین کننده های طبیعی آن را مزه دار کنید. این دمنوش به کاهش گاز معده کمک زیادی می کند.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا