وب گردی

دیدگاه ازدواج چیست؟

زهرا السادات پورسعید، مشاور خانواده گفت: به ازدواج دو نگاه وجود دارد. برخی بر اساس غرایز و عادت ها ازدواج می کنند; یعنی قبول کرده اند خود را در حد حیوانات پایین بیاورند. مردی که چنین اهمیتی برای ازدواج قائل است، هر جا که غریزه اش ارضا نشود یا دچار سختی شود، احساس ناراحتی می کند و لذت جنگ مخدوش می شود. زیرا از دیدگاه او ازدواج خوب، ازدواجی شاد، راحت و آسان است که البته در واقعیت وجود ندارد و طبیعی است که در اولین ناسازگاری احساس نارضایتی، ناامیدی و شکست کند.

وی ادامه داد: از منظر دیگر می توان به ازدواج به عنوان مکتبی نگاه کرد که در آن از ما انتظار رشد می رود و در این رابطه با تعهد و مسئولیت پذیری با همسرمان هم افزایی خواهیم داشت و در مسیر رشد، کمال قرار می گیریم. ، تکامل و خودشناسی

این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) تصریح کرد: از این منظر سختی ها، درگیری ها و اختلافاتی که در زندگی به وجود می آید بد نیست، بلکه ثمره خوب ازدواج است که زمینه رشد انسان را فراهم می کند. .

پورسعید آقایی با بیان اینکه فردی که ازدواج را حرکتی به سوی رشد می داند، آغوش خود را به روی سختی ها می گشاید و ظرفیت لازم را برای مبارزه با آنها ایجاد می کند، تاکید کرد: فرد یاد می گیرد که برای حل مشکلات، راه حل برد-برد ایجاد کند. همسرش.

او معتقد است زمانی که زوجین برای مقابله با مشکلات با یکدیگر همکاری می کنند، صمیمیت در روابط آنها شکل می گیرد و دلبستگی آنها تقویت می شود. چنین ازدواجی سزاوار است که “اتحاد مقدس زناشویی” نامیده شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا