گوناگون

روایتی ساده از شاهنامه فردوسی به صحنه تئاتر رفت / «هیوا» و آشنایی بچه‌ها با اسطوره‌های ایرانی

مانلی امامی بازیگر نمایش «هیوا» گفت: بخش‌هایی از این نمایش از شاهنامه گرفته شده و بازگو کردن شاهنامه به زبان ساده برای تماشاچی به خصوص مخاطب کودک کار جذابی است.

توسعه برند به نقل از آنا، نمایش «هیوا» به نویسندگی، طراحی و کارگردان امیر شیخ جبلی و بازی امیر حسین حسن پور، محسن عمادی، پارمین پور ابراهیم، رویا سادات موسوی، مانلی امامی، سایان جوانبخت از شانزدهم مهر ماه اجرایش در حوزه هنری تماشاخانه مهر از تولیدات مرکز امید آغاز شده است.

بخش‌هایی از این نمایش اقتباسی از شاهنامه است که در این اثر با زبان ساده تری برای تماشاچی آن را بازگو می‌کند.

امامی بازیگر سیزده ساله نقش «هیوا» در گفت وگو با آنا گفت: تاکنون ۸ تئاتر با نام‌های چهارمه خان، حسن کچل، بزبز قندی، شنل قرمزی و چوپان دروغگو، هیوا، برگی از تاریخ، پینوکیو و خاله سوسکه بازی کردم و تجربه بازی در فیلم‌های کوتاه هم داشتم.
وی در ادامه افزود: هیوا در طول یک منحنی از یک بچه شلخته لجباز به یک شخصیت جسور و خیلی خوب تبدیل می‌شود و من هیوا را که با شجاعت و اعتماد به نفس در مقابل اپوش ایستادگی می‌کند را دوست دارم، هیوا در اول نمایش یک شخصیت شلخته و لجباز دارد ولی در طول داستان بهتر و جسور می‌شود تا حدی که به یک قهرمان تبدیل شده است.
امامی یادآور شد: بخش‌هایی از هیوا از شاهنامه برگرفته شده و نکته حائز اهمیت در این اثر، بازگو کردن شاهنامه به زبان ساده برای تماشاچی به خصوص مخاطب آن یعنی کودکان است و بچه‌ها در نمایش هیوا با اسطوره‌های ایرانی و همچنین حفاظت از محیط زیست توسط مردم آشنا می شوند که در این زمینه حمایت‌های زیادی پس از اجرای نمایش توسط مردم دریافت کردیم.
وی با بیان اینکه حمایت‌های دولت و حوزه هنری به ما انرژی بسیاری جهت کار در این زمینه را می‌دهد، افزود: شرایط تبلیغات برای من عالی بود، زیرا باعث شد علاوه بر تماشاگران ثابت تئاتر، دانش آموزان هم از تئاتر به عنوان تفریح لذت ببرند. لذتی که از انجام تئاتر و آن عشقی که نسبت به تئاتر دارم و این که هر شب بتوانم عده‌ای را شاد کنم انرژی مضاعفی به من می دهد.
وی در پایان گفت: هنر به نظر من روح انسان را تغذیه می‌کند و رمز ماندگاری هنر هم در این است که ما هنرمندان از هنر کشور خود حمایت می‌کنیم.

سایت توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا