وب گردی

روشن شدن پوست با معجزه آساترین ماسک های خانگی

قطعا همه ی ما خواهان پوستی صاف و درخشان هستیم؛ اما اگر  برای این کار به دنبال استفاده از روش های طبیعی و غیر تهاجمی هستید، ما به شما استفاده از ماسک های خانگی مختلف را پیشنهاد میکنیم. در این مقاله، ما چندین دستورالعمل برتر ماسک صورت را گردآوری کرده ایم که نه تنها مورد تایید متخصصان این صنعت هستند، بلکه در روشن شدن پوست، موثر و تهیه آنها در خانه نیز بسیار آسان است.

از ماسک های مغذی روغن هسته انار گرفته تا اسکراب ها و لایه بردار عسل را برای شما در این مطلب جمع آوری کرده ایم. پس یک کاسه مخلوط کن بردارید و آماده باشید تا پوست خود را با ترکیب و استفاده از این مواد دوستدار پوست نوازش کنید. آماده باشید چون قرار است به زودی اطرافیانتان جویای دلیل درخشندگی پوست شما شوند. تهیه ی ماسک های صورت می تواند یک روش لذت بخش و موثر برای لطیف کردن پوست شما باشد و درخشندگی طبیعی آن را آشکار کند.

ماسک سیب زمینی برای روشن شدن صورت

گنجاندن آب سیب زمینی در روتین مراقبت از پوست می تواند کیفیت پوست شما را به مراحل جدیدی برساند. در در ادامه برخی از دستورالعمل های ماسک صورت آب سیب زمینی مغذی و هدفمند برای امتحان آورده شده است:

رطوبت رسانی پوست با ماسک سیب زمینی، آووکادو و عسل

 ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری آووکادوی له شده و ۱ قاشق چایخوری عسل خام را با هم مخلوط کنید. این ماسک خامه ای را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. ترکیبی از خواص آبرسانی سیب زمینی، اسیدهای چرب نرم کننده آووکادو، و اثرات مرطوب کننده و تسکین دهنده عسل باعث می شود پوست شما نرم شود و تغذیه عمیقی داشته باشد.

روشن شدن پوست با ماسک سیب زمینی و آبلیمو

۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و از ناحیه ظریف دور چشم خودداری کنید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از شستشو بماند. خواص روشن‌کنندگی طبیعی پوست آب سیب‌زمینی و لیمو برای محو شدن تغییر رنگ و پرپیگمانتاسیون با هم کار می‌کنند، در حالی که عسل مسئولیت آب‌رسانی و تغذیه پوست را بر عهده میگیرد.

ماسک جوش شیرین را در شادمگ مطالعه کنید.

سیب زمینی های برش خورده | روشن شدن پوست

ماسک نشاسته برای روشن شدن پوست

نشاسته دارای خواص زیبایی بی شماری است، زیرا سرشار از ویتامین های A، B1، B2، C و مواد معدنی مانند روی، کلسیم و آهن است. که به تحریک بازسازی سلول های سالم پوست و حفظ عملکرد سالم پوست کمک می کند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در نشاسته باعث سلامت پوست می شود و آن را به یک عنصر مهم در دستورالعمل های مراقبت از پوست تبدیل می کند.

درخشندگی پوست با ماسک نشاسته و عسل و شیر خشک 

۱ قاشق غذاخوری نشاسته ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن درخت چای ۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را در یک کاسه مخلوط کنید تا مخلوطی همگن به دست آید. موارد به دست آمده را  با استفاده از یک توپ پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بکشید. بعد از ۱۵ دقیقه محل را بشویید تا نتایج موثری  را مربوط به درخشان تر و روشن تر شدن پوست داشته باشید.

درمان آکنه با ماسک نشاسته ذرت

نشاسته ذرت برای پوست های مستعد آکنه مفید است، زیرا سبوم اضافی که باعث ایجاد آکنه و جوش می شود را از پوست جذب می کند. استفاده از نشاسته ذرت به حذف ناخالصی ها از منافذ مانند کثیفی، گرد و غبار و روغن که منافذ پوست را می بندد، کمک می کند و در نتیجه آکنه را کاهش می دهد.

درواقع استفاده از ماسک نشاسته به جلوگیری از جوش های پوستی کمک می کند و با از بین بردن سموم از پوست منجر به سلامت پوست میشود:

یک لیوان نشاسته دو قاشق غذاخوری شیرخشک و یک سفیده تخم مرغ را  در یک کاسه مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس آن را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود. حالا می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

نشاسته ذرت در یک کاسه چوبی | روشن شدن پوستنشاسته ذرت در یک کاسه چوبی | روشن شدن پوست

کمک به روشن شدن پوست با نشاسته ذرت 

نشاسته ذرت برای روشن شدن و سفید شدن فوری پوست چه صورت و چه بدن استفاده می شود. حاوی ویتامین A و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم است که به از بین بردن لکه های تیره و رنگدانه و روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. همچنین نوسازی سلولی را تحریک می کند و سبب ارتقا سلامت کلی پوست نیز میشود.

ماسک نشاسته و عسل برای سفید کردن پوست و همچنین بدن استفاده می شود، زیرا عسل حاوی مواد معدنی و مغذی بسیاری است که برای پوست مفید است و به یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند. 

 در ادامه به برخی دیگر از مهمترین فواید نشاسته که برای درمان آسیب های پوستی مناسب است، اشاره کردیم:

با نشاسته خارش ناشی از عفونت را تسکین دهید

یکی از فواید نشاسته برای پوست، توانایی آن در تسکین سوزش و خارش ناشی از عفونت های قارچی پوست است.

نشاسته یک عامل خشک کننده طبیعی است که به تسکین عفونت های مخمری پوست کمک می کند و تحریک و خارش ناشی از عفونت را تسکین می دهد. همچنین رطوبت یا عرق را خشک می کند که با رشد مخمر مبارزه می کند.

ماسک نشاسته و روغن درخت چای برای تسکین عفونت قارچی

 این دستور یک مرهم تسکین دهنده برای عفونت های قارچی است. نشاسته یک عامل خشک کننده برای ناحیه آسیب دیده است، در حالی که روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی قوی است که عفونت را التیام می بخشد. 

اهمیت استفاده از عسل در روشن شدن پوست

راه های زیادی برای استفاده از فواید عسل برای پوست وجود دارد. در اینجا چندین مورد وجود دارد که به راحتی می توان آنها را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود گنجاند.

پاکسازی و لایه برداری صورت با عسل

از عسل می توان به تنهایی به عنوان یک پاک کننده ملایم صورت و لایه بردار طبیعی استفاده کرد. همچنین می توانید چند قطره به شستشوی معمولی صورت خود اضافه کنید. یا آن را با مقدار مساوی از جوش شیرین ترکیب کنید تا یک اسکراب صورت ملایم و موثر بسازید.

ماسک مرطوب کننده عسل

ماسک های بدن و صورت ساخته شده از عسل رطوبت را افزایش داده و قرمزی و التهاب پوست را تسکین می دهد. عسل را مستقیماً روی پوست تمیز بمالید و به آرامی ماساژ دهید. قبل از اینکه با آب گرم بشویید، اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.

پاک کننده آرایش عسل

عسل را می توان با روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن زیتون ترکیب کرد تا به عنوان یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده شود. این دو ماده را با هم ترکیب کنید تا به راحتی قابل پخش باشند و آن ها را روی پوست خود ماساژ دهید تا آرایش و آلودگی های عمیق از بین برود. در نهایت پوستتان را با آب گرم بشویید.

تهیه ی اسکراب بدن خانگی با عسل

عسل را می توانید با شکر یا نمک دریا ترکیب کرد تا یک اسکراب بدن نرم کننده پوست برای نواحی ناهموار پا، زانو و آرنج ایجاد شود. قسمت های مساوی از هر یک از مواد را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را با حرکات دایره ای ملایم روی پوست بمالید. زیر دوش آبکشی کنید.

عسل دارای توانایی منحصر به فردی برای ترویج بازسازی و التیام سلول های پوست است و در عین حال پوست را نرم، روشن و شفاف می کند. گنجاندن عسل در برنامه روزانه شما به طور طبیعی سلامت پوست را ارتقا داده و آن را به بخشی ضروری از هر رژیم مراقبت از پوست تبدیل می کند.

روشن شدن پوست با استفاده از عسلروشن شدن پوست با استفاده از عسل

ماسک آرد نخودچی برای روشن شدن پوست

ساخت ماسک برای روشن شدن پوست با آرد نخودچی و عسل

۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. عسل دارای خواص مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی طبیعی است که این ماسک صورت را برای آبرسانی به پوست و کاهش آکنه عالی تقویت میکند. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک به روشن شدن پوست کمک کرده و به آن درخشندگی طبیعی و سالم می بخشد.

ماسک صورت آرد نخودچی و شیر

۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقدار کافی شیر ترکیب کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به آرامی پوست را لایه برداری و روشن می کند. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت برای پوست های خشک ایده آل است، زیرا رطوبت را فراهم می کند و در عین حال به روشن تر شدن پوست کمک می کند.

ماسک صورت آرد نخودچی و گلاب

۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقدار کافی گلاب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. گلاب با خواص تسکین دهنده و ضد التهابی آن شناخته شده است. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت به روشن شدن پوست، کاهش قرمزی و ایجاد حس طراوت کمک می کند.

ماسک صورت آرد نخودچی و آلوئه ورا

۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. آلوئه ورا به خاطر خواص تسکین دهنده و شفا بخشش بسیار شناخته شده است. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این پک صورت به روشن شدن پوست، کاهش التهاب و هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند.

ماسک صورت آرد نخودچی و زردچوبه

۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با کمی زردچوبه و مقداری آب یا شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و روشن کنندگی طبیعی است. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این پک صورت به روشن شدن پوست، کاهش لکه های تیره و درخشندگی پوست کمک می کند.

آرد نخودچی در یک کاسه چوبی |روشن شدن پوستآرد نخودچی در یک کاسه چوبی |روشن شدن پوست

تاثیر زاج سفید برای روشن شدن پوست

زاج که به دلیل مزایای پوستی متعددی که ارائه می دهد بسیار شناخته شده و محبوب است. مزایای سنگ زاج عبارتند از:

  • قابض طبیعی: زاج به دلیل خواص قابض طبیعی که می تواند به سفت شدن پوست شما کمک کند و در نتیجه دید منافذ بزرگ شده را کاهش دهد، برای پوست مفید است.
  • درمان آکنه: زاج سفید به دلیل خواص ضد باکتریایی آن برای پوست مفید است و میتواند جایگزین یک درمان قوی در برابر آکنه و لک شود.
  • روشن کننده پوست: استفاده از سنگ زاج می تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند زیرا در حذف سلول های مرده پوست و کاهش لکه های تیره بسیار موثر است.
  • دئودورانت طبیعی: از مزایای زاج سفید می توان به دئودورانت طبیعی اشاره کرد. زاج از رشد باکتری های مسئول ایجاد بوی بدن جلوگیری می کند.
  • تسکین آفتاب سوختگی: استفاده از پودر آلوم(زاج سفید) می تواند آفتاب سوختگی را تسکین دهد. محلول یا خمیر ساخته شده از پودر آلوم می تواند در کاهش ناراحتی و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی موثر باشد.

خواص روغن هسته انار برای روشن شدن پوست

روغن انار افزودنی فوق العاده ای در ماسکهای خانگی برای محافظت از پوست شماست.

  • این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که به پوست خاصیت محافظت طبیعی می دهد و آن را در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد محافظت می کند.
  • از بازسازی سلولی پشتیبانی می کند. روغن انار پوست را بازسازی و ترمیم کرده و به طور موثر چین و چروک های اپیدرم را کاهش میدهد و از آن جلوگیری می کند.
  • خاصیت ضد میکروبی دارد.
  • این یک عامل ضد التهابی موثر است.
  • دارای قدرت مرطوب کنندگی عالی، تغذیه کننده و نرم کننده پوست است.

از روغن هسته انار میتوانید در تهیه ی ماسک های خانگی استفاده کنید و از نتایجی که برای پوست شما به ارمغان می آورد شگفت زده شوید.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا