وب گردی

روش‌های تشخیص ماژول ال ای دی با کیفیت

آیا به دنبال خرید ماژول ال ای دی با کیفیت هستید ولی نمی‌دانید چگونه آن را تشخیص دهید؟ با ما در این مقاله با روش‌های تشخیص ماژول led با کیفیت همراه باشید.

در عصر کنونی، نور یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر محسوب می‌شود. امروزه از منابع نوری مختلف مانند LED استفاده‌های زیادی خواهد شد. از روشنایی خیابان‌ها و خانه‌ها گرفته تا صفحات نمایش، تلویزیون‌های شهری و..‌. به نور نیاز دارند. ماژول ال ای دی یکی از نوآوری‌های برجسته در دنیای نورپردازی محسوب می‌شوند که تاثیرات قابل توجهی بر زندگی روزمره ما دارد. ماژول LED قطعه‌ای الکترونیکی است که شامل چندین دیود نوری ال ای دی می‌باشد و از آن برای تولید نور در کاربردهای مختلف استفاده می‌شود.

این قطعه دارای بازده نوری بالا و عمری طولانی است. مصرف کم انرژی و قابلیت تنظیم رنگ و شدت نور نیز از مزایای ماژول ال ای دی محسوب می‌شوند. اما تشخیص ماژول ال ای دی با کیفیت، یکی از مسائل بسیار مهم در صنعت روشنایی است زیرا ماژول‌های LED دارای تنوع بسیار گسترده‌ای هستند و به همین دلیل تشخیص قطعه با کیفیت و بی‌کیفیت هنگام خرید ماژول ال ای دی کمی دشوار است. اما چه عواملی بر کیفیت ماژول تاثیرگذار هستند؟ از چه روش‌هایی برای تشخیص ماژول ال ای دی با کیفیت استفاده می‌شود؟‌ با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر کیفیت ماژول LED

کیفیت ماژول‌های ال ای دی تحت تاثیر چند عامل مهم قرار دارد. از این عوامل می‌توان به کیفیت چیپ ال ای دی، جنس فریم مرغوب، کیفیت و ضخامت مناسب مدار چاپی PCB، رزین مرغوب به کار رفته در ماژول ال ای دی، عملکرد خوب و مناسب آی سی IC و شدت نور تولیدی اشاره کرد. هنگام خرید ماژول led با کیفیت، باید به تمامی این عوامل مهم توجه کرد.‌

چیپ ال ای دی تاثیر زیادی بر شدت نور و کیفیت آن خواهد داشت و هر چقدر که کیفیت چیپ بالاتر باشد، نوری که تولید می‌شود روشن‌تر و بهتر است. جنس فریم ماژول LED باید از مواد با کیفیتی مانند پلاستیک ABS ساخته شده باشد تا به مرور زمان دچار تغییر شکل نشود. مدار چاپی باید ضخامت مناسبی داشته باشد زیرا مدار چاپی نازک موجب افزایش حرارت خواهد شد. رزینی که در ماژول LED برای آب‌بندی به کار می‌رود، باید مرغوب باشد تا باعث کاهش کیفیت قطعه نشود. اگر آی سی کیفیت مطلوبی نداشته باشد و به خوبی کار نکند، شدت نور کاهش پیدا خواهد کرد.

عوامل موثر بر کیفیت ماژول ال ای دی

تشخیص ماژول‌ ال ای دی با کیفیت

شما برای تشخیص ماژول‌های LED باید به بررسی قسمت‌های مختلف آن بپردازید و محصولی را انتخاب نمایید که دارای ویژگی‌های مطلوبی باشد. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

ضخامت مدار چاپی (PCB)

کدهای درج شده روی مدار چاپی (PCB) که در برخی از ماژول‌های ال ای دی مشاهده می‌شوند، برای شناسایی نوع ماژول هستند و ارتباطی با کیفیت ماژول ال ای دی ندارند. در حقیقت این کدها توسط واردکنندگان یا تولیدکنندگان ماژول انتخاب می‌شوند و راه مناسبی برای تشخیص کیفیت ماژول ال ای دی نیستند. یکی از راه‌های تشکیل ماژول با کیفیت ضخامت و جنس PCB است. ضخامت این مدار چاپی باید بیشتر ۱‌.۶ میلی‌متر باشد.

نوع و کیفیت چیپ ال ای دی

نوع و کیفیت چیپ ال ای دی که در ماژول به کار رفته است، مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کیفیت قطعه می‌باشد. اگر چیپ موجود در قطعه با کیفیت باشد، طول عمر ماژول بیشتر خواهد بود و نور بیشتری نیز تولید خواهد کرد. از انواع چیپ‌های ال ای دی می‌توان به SMD، COB و دی او بی DOB اشاره کرد که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند

به عنوان مثال از تکنولوژی DOB در محصولات ال ای دی استفاده می‌شود که درایور مربوط به آن یکپارچه روی برد نصب می‌شود. شما هنگام خرید ماژول ال ای دی باید به نوع چیپ آن توجه نمایید. چیپ‌های DOB در مقایسه با سایر انواع ال ای دی، کارایی بالاتری دارند و حرارت کمتری نیز تولید می‌کنند.

کپسولیشن LED

در یک ماژول ال ای دی باید عملیات کپسولیشن به خوبی صورت گرفته باشد. فرایند پوشش‌دهی و محافظت از چیپ‌های ال ای دی، کپسولیشن نام دارد که با استفاده از موادی مانند رزین صورت می‌گیرد. کپسولیشن باعث می‌شود که از چیپ‌های LED در برابر عوامل محیطی مثل رطوبت یا گرد و غبار و… محافظت شود. انجام شدن درست کپسولیشن، در کیفیت نور و توزیع یکنواخت نور نیز تاثیرگذار خواهد بود. کیفیت کپسولیشن LED باید بالا باشد. کپسولیشن باید به درستی در ماژول انجام شده باشد تا عملکرد نهایی محصول عالی باشد.

تشخیص ماژول LED با کیفیت

رزین

رزین وظیفه آب‌بند کردن قطعه را بر عهده دارد. نوع و کیفیت رزین به کار رفته در این محصول، تاثیر مستقیمی بر عملکرد و دوام آن خواهد داشت. از رزین در ماژول LED برای محافظت از چیپ‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات الکتریکی ناشی از رطوبت استفاده می‌شود.

آی سی

نوع و برند آی سی IC که در ماژول ال ای دی به کار می‌رود، مهم است. وجود آی سی با کیفیت در تلویزیون‌های شهری، بیلبوردهای تبلیغاتی و… اهمیت زیادی دارد. آی سی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌ها بر کیفیت ماژول در این دستگاه‌ها محسوب می‌شود. اگر آی سی به کار رفته در ماژول LED کیفیت مطلوبی نداشته باشد، تصاویر مشاهده شده در تابلوها واضح نخواهند بود. این یعنی یک آی سی بی‌کیفیت ممکن است باعث ایجاد خطا در خروجی نور شود و در نتیجه وضوح تصویر پایین باشد.

فریم با جنس ABS

جنس فریم ماژول ال ای دی بسیار مهم است و نقش حیاتی در دوام و عملکرد آن دارد. فریم حتماً باید از جنس پلاستیک مرغوب و با کیفیت ABS ساخته شده باشد تا مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از خود نشان دهد. فریم با کیفیت در برابر فشار و حرارت نیز مقاومت بالایی دارند و دچار بادکردگی نمی‌شوند.

تشخیص ماژول‌ ال ای دی با کیفیت

تشخیص ماژول‌ ال ای دی با کیفیت

استفاده از ال ای دی با پایه بلند

ماژول LED با کیفیت مطلوب باید دارای ال ای دی‌هایی با پایه بلند باشد زیرا ال ای دی‌ها با پایه کوتاه باعث کاهش شدت نور در برخی از زوایا خواهند شد. استفاده از LEDهایی با پایه بلند، به طراحی مناسب و انتخاب لنزهای با کانون خاص وابسته است. در صورتی که LED یا SMD در کانون لنز قرار گیرد، می‌توان نور با کیفیت و مطلوبی تولید کرد. هنگامی که SMD در کانون لنز قرار می‌گیرد، بیشترین شوت و پخش نور را دارد و در این حالت ماژول‌ها با بهینه‌ترین پرتاب و میزان نور مناسب، بهترین عملکرد را خواهند داشت.

شدت نور LED

ماژول ال ای دی با کیفیت دارای نور شفاف و شدیدی است. در حقیقت شدت نور ال ای دی رابطه مستقیمی با کیفیت ماژول LED و البته قیمت آن دارد. قیمت ماژول ال ای دی با کیفیت، بیشتر از انواع نامرغوب آن است.

خرید انواع ماژول ال ای دی از مانی نور

حال که دانستید ماژول ال ای دی چیست و چگونه ماژول با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ماژول ال ای دی با کیفیت به فروشگاه مانی نور مراجعه نمایید. ماژول‌های ال ای دی که مجموعه مانی نور ارائه می‌دهد، از بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند و تحت استانداردهای کیفی بالایی قرار دارند. با وجود تنوع گسترده ماژول‌ها در فروشگاه مانی نور، شما می‌توانید محصولی مناسب را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید. شما با خرید ماژول ال ای دی از مانی نور، از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر این فروشگاه برخوردار خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا