وب گردی

زیباترین و جذاب ترین قسمت جاذبه های کندوان

مکان های دیدنی کندوان از آنجایی که این روستای صخره ای و اسرارآمیز در دامنه کوه آتشفشانی سهند قرار دارد، ارزش یک بار دیدن را دارد. خوشحالم که این مقاله را به شما ارائه می کنم مکان های دیدنی کندوان اختصاصی حتما بخوانید.

برای روستای کندوان

این روستا در استان آذربایجان شرقی در دامنه کوه آتشفشانی سهند قرار دارد و یکی از شگفت انگیزترین روستاهای صخره ای جهان است. از آنجایی که این روستا در میان صخره های کله کندی قرار دارد، در بین مردم آذربایجان به روستای کله کندی معروف است. یکی از بهترین مقاصدی که می توانید بخواهید تابستان کجا برویم؟ پیدا می کنم.

مکان های دیدنی کندوانمکان های دیدنی کندوان

روستای کندوان کجاست؟

این روستای شگفت انگیز در ۶۵ کیلومتری شهر تبریز، ۱۸ کیلومتری شهر اسکو، در میان دره ای در کنار رودخانه کندوان قرار دارد. آب و هوای این روستا سرد و کوهستانی است و به روستای صخره ای ایران و سومین روستای صخره ای جهان معروف است. با این تفاوت که مردم در این روستای سنگی زندگی می کنند.

در این میان دو روستای صخره‌ای در جهان یکی در کاپادوکیه ترکیه و دومی روستای داکوتا در آمریکا خالی از سکنه هستند.

مکان های دیدنی کندوانمکان های دیدنی کندوان

آب و هوای روستای کندوان

با توجه به ارتفاع این روستا از سطح دریا، در فصل تابستان از هوای تابستانی، کوهستانی و سرد و همچنین هوای خنک و مطبوع در فصل تابستان برخوردار هستید.

با توجه به این هوا بهترین زمان برای سفر به کندوان تابستان است تا از این آب و هوا لذت ببرید. این روستا در فصل پاییز و زمستان هوای بسیار سردی دارد. بنابراین روستاییان حدود ۶ ماه از سال را در شرایط یخبندان و سرد می گذرانند.

کندوان به چه معروف است؟

همانطور که گفتیم روستای کندوان در دامنه کوه سهند قرار دارد و با معماری صخره ای شگفت انگیزش به عنوان سومین روستای صخره ای جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که صخره های این روستا بر اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه سهند طی هزاران سال به وجود آمده اند.

مکان های دیدنی کندوانمکان های دیدنی کندوان

یکی از دلپذیرترین آب‌های معدنی ایران از روستای کندوان سرچشمه می‌گیرد و بسیاری از مردم و گردشگران از آن استفاده می‌کنند.

مکان های گردشگری و دیدنی روستای کندوان

با وجود اینکه خود روستای کندوان به دلیل داشتن بافت صخره ای توجه بسیاری را به خود جلب کرده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، اما دیدنی های اطراف روستا مانند رودخانه کندوان و چشمه معروف آن، روستای حیله گر، باغ ها و علفزارهای زیبا نباید از دست رفته لذت سفر به کندوان و اطراف آن را از دست ندهید.

مکان های دیدنی کندوانمکان های دیدنی کندوان

طبیعت سرسبز سهند

دیدن طبیعت سرسبز و مراتع و مراتع زیبای سهند یکی از جذاب ترین نقاط این روستاست. به خصوص در فصل بهار و تابستان به این روستا سفر کردید.

دامنه کوه های یلند سهند مملو از گل های رنگارنگ و چمنزارهای با طراوت است و به همین دلیل رشته کوه سهند لقب عروس کوه های ایران را برای خود به ارمغان آورده است!

رودخانه روستای کندوان

رودخانه پرآب و مواج کندوان که همان روستاست و صدای آن از جای جای روستا به گوش می رسد همه گردشگران را وسوسه می کند تا ساعتی در کنار این رودخانه از طبیعت و خنکی آب لذت ببرند.

چشمه آب معدنی کندوان

یکی دیگر از دیدنی های کندوان چشمه آب معدنی روستاست. این چشمه که علاقه مندان زیادی دارد خواص درمانی زیادی دارد و آب خالص آن از چند شیر آب روستا در اختیار مردم قرار می گیرد.

باغ ها و کلبه ها

همانطور که گفتیم این روستا به دلیل بارش شدید باران و برف دارای آب و هوای تابستانی و باغ های زیبا است.

مکان های دیدنی کندوانمکان های دیدنی کندوان

در باغ های مردم این روستا درختان میوه بادام، گردو، سیب و سنجد دیده می شود که بخشی از امرار معاش مردم است.

دهکده حیله گر

در ۲ کیلومتری روستای کندوان روستایی به نام خیلاور وجود دارد که برخلاف کندوان خالی از آب و علف است اما فرصت بازدید از این روستا را از دست ندهید. هایلاور دهکده ای در دل زمین است که به صورت دستی در زیر زمین حکاکی شده و دارای بخش هایی مانند آشپزخانه، اتاق، انبار، کوره و قلم حیوانات است. طبق داستان ها و روایات مردم این روستا پس از حمله مغولان به کندوان این روستا را ترک کردند و خیلاور برای همیشه ساکت و تنها ماند.

راه های دسترسی به روستای کندوان

از تهران تا کندوان تقریبا ۷۰۰ کیلومتر راه است. برای رسیدن به روستای کندوان باید به تبریز برسید. اما ادامه مسیر تا روستای کندوان باید با خودروی شخصی یا تاکسی انجام شود. از کندوان تا تبریز ۶۵ کیلومتر فاصله وجود دارد که حدود یک ساعت طول می کشد.

سپس از تبریز باید به شهر اسکو بروید. در جاده اسکو – کندوان از خیابان چایکنار عبور کنید تا به سپونگان برسید.

پس از گذر از شهر قارچ ها دو جاده در مقابل خود می بینید که یکی به اسکندان و سمت چپ آن به کندوان منتهی می شود. این بار باید امتحان کنید پس از پیچیدن در این جاده کافی است بیست دقیقه رانندگی کنید تا به روستا برسید.

مکان های دیدنی کندوانمکان های دیدنی کندوان

هتل های نزدیک روستای کندوان

هتل های زیر در داخل و اطراف روستا قابل اسکان گردشگران روستای کندوان می باشد:

  • هتل صخره ای هما کندوان
  • هتل نظری
  • عمارت سنگی
  • سوئیت صخره ای بام کندوان
  • اقامتگاه بوم گردی گونش کندوان
  • هتل راک تورال
  • صخره لاله کندوان

سوغاتی های روستای کندوان

برخی از معروف ترین سوغاتی هایی که می توانید از روستا بگیرید کندوان عسل های طبیعی کندوان را تهیه کنید که بسیار مرغوب و پرطرفدار هستند. انواع لبنیات سنتی، گردو، بادام و خشکبار، دوشاب (شیره انگور)، لواشک و صیفی جات مانند زردآلو، گیلاس، آلبالو و آلو نیز از سوغات خوراکی این روستا هستند.

مکان های دیدنی کندوانمکان های دیدنی کندوان

در کنار این غذاهای لذیذ و تازه از کندوان، سوغاتی هایی از صنایع دستی روستا از جمله قالی، جاجیم، ورنی و لباس های محلی آذربایجانی نیز می توانید تهیه کنید.

مقاله چه قدر برای شما مفید بود؟

نتایج متوسط ۵ از ۵

براتون بدرد بخور بود؟

با تشکر از شما برای بازخورد شما!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا