سرمایهگذاری ۷۵ میلیارد تومانی برای توسعه تپسیفود و تپسیدکتر
توسعه سرویسهای «تپسیفود» و «تپسی دکتر» در نیم سال نخست امسال ۷۵ میلیارد تومان هزینه داشت. افق کوروش، یکی از زیرمجموعههای گلرنگ، با انتشار اطلاعیهای در کدال این هزینهها را سرمایهگذاری و در راستای توسعه زیرساختهای کسبوکار و کسب سهم از بازار عنوان کرده است.
مجله تیتر ۱۲ به نقل از دیجیاتو، جزئیات دقیقتری درباره عملکرد تپسیفود در صورتهای مالی ششماهه توسعه تجارت الکترونیک کوروش آمده است. در این گزارش، درآمد ارائه خدمات تپسیفود ۲ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان اعلام شده است. این رقم احتمالاً کارمزدی است که تپسیفود از وندورها (رستورانها، کافیشاپها، قنادیها و…) در ۶ ماه نخست امسال گرفته است.
هزینههای عملیاتی تپسیفود نیز ۱۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده؛ ۹ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان از این هزینه به حقوق و دستمزد کارکنان اختصاص داشته و ۳ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان نیز بابت هزینه سربار بوده است. تعداد کارکنان قراردادی تپسیفود از ۴۵ نفر در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۱۳۴ نفر در نیمه اول امسال رسیده است.
علاوهبر این ارقام، در صورتهای مالی توسعه تجارت الکترونیک کوروش ۵۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان نیز در سرفصل هزینههای فروش برای تپسیفود ثبت شده است. احتمالاً بخش زیادی از این رقم مربوط به هزینههای بازاریابی و جذب مشتریان این شرکت است.
طبق این گزارش، تپسیفود در نیمه نخست امسال با ۱۰.۶ میلیارد تومان زیان ناخالص مواجه شده که در مرحله رشد استارتاپها امری طبیعی محسوب میشود.. از آغاز به کار فعالیت تپسیفود (که در ابتدا با نام اُفود فعالیت میکرد) فقط یک سال گذشته و این مجموعه در ۳ شهر مشهد، شیراز و تهران خدمات ارائه میکند. آنها همچنین درحالحاضر با انحصارگرایی رقیب اصلی خود، «اسنپفود»، نیز مواجهاند و در اعتراض به این امر به شورای رقابت شکایت کردهاند.
در این گزارش، هزینه عملیاتی تپسی دکتر نیز ۵۷۶ میلیون تومان اعلام شده و درآمدی برای این شرکت در نیمه نخست امسال ثبت نشده است. درحالحاضر میتوان دارو، مکمل و تجهیزات پزشکی از این سرویس سفارش داد.
منبع: دیجیاتو