سفارش جنجالی مکدونالدز با تم گرینچ؛ از صفهای طولانی تا اعتراض کارکنان

وعده غذایی جدید مکدونالدز با الهام از شخصیت محبوب «گرینچ» به یکی از پدیدههای غیرمنتظره تعطیلات کریسمس ۲۰۲۵ تبدیل شده است؛ محصولی که با استقبال گسترده مشتریان، کمبود موجودی در برخی شعب و حتی فشار کاری بیسابقه بر کارکنان همراه شده است.
به گزارش دنیای برند؛ مکدونالدز با معرفی وعده محدود «Grinch Meal» موفق شده یکی از پرحاشیهترین کمپینهای تبلیغاتی فصل تعطیلات را رقم بزند. این وعده غذایی که الهامگرفته از شخصیت مشهور و سبزرنگ «گرینچ» اثر دکتر سوس است، تنها چند روز پس از عرضه به پدیدهای پرطرفدار در شبکههای اجتماعی تبدیل شده است.
این وعده ویژه شامل سیبزمینی سرخکرده McShaker با پودر طعمدهنده شوید و خیارشور موسوم به «Grinch Salt»، یک نوشیدنی متوسط و انتخاب بین بیگمک یا ناگت ۱۰ تکه مکناگت است. علاوه بر این، در هر بسته Grinch Meal یک جفت جوراب کریسمسی با نوشتههایی از خود شخصیت گرینچ قرار داده شده که در چهار رنگ زرد، قرمز، آبی و سبز عرضه میشود.
طبق اعلام رسمی مکدونالدز، مشتریان باید پودر طعمدهنده را داخل بسته سیبزمینی ریخته و آن را تکان دهند تا طعمی تند و متفاوت از سیبزمینیهای معروف این برند را تجربه کنند.
محبوبیت این وعده به حدی رسیده که مدیر ارشد بازاریابی مکدونالدز اعلام کرده عملکرد فروش «Grinch Meal» حتی از کمپینهای پرطرفداری مانند Minecraft Meal و بازگشت Snack Wrap نیز فراتر رفته است. به گفته او، این محصول «همهچیز را تحت تأثیر خود قرار داده است».

در همین حال، برخی کارکنان مکدونالدز در شبکههای اجتماعی از فشار کاری بالا و حجم بیسابقه سفارشها گلایه کردهاند. یکی از کارکنان در ویدیویی در تیکتاک این وعده را «بدترین تجربه کاری روزهای اخیر» توصیف کرده است.
🎯 برای اطلاع از جدیدترین تحولات برندها، همراه ما باشید
تلگرام | اینستاگرام | لینکدین
مکدونالدز در واکنش به این شرایط اعلام کرده برای شعب مختلف، آموزشها و منابع کافی از جمله راهنمای افزایش نیروی انسانی در نظر گرفته شده است. این شرکت تأکید کرده استقبال گسترده مشتریان از جورابهای گرینچ و خود وعده غذایی باعث شده فروش این محصول به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.
با این حال، برخی مشتریان از اتمام موجودی این وعده در بعضی از شعب خبر دادهاند. مکدونالدز نیز در بیانیهای تأکید کرده که Grinch Meal تنها «تا زمان اتمام موجودی» و در شعب منتخب عرضه میشود و مشتریان باید برای اطلاع از موجودی با شعب محلی تماس بگیرند.
قیمت این وعده در شعب مختلف متفاوت است و در یکی از شعب منهتن نیویورک، با احتساب نوشیدنی، به ۱۸ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.
موفقیت «Grinch Meal» در شرایطی رقم خورده که صنعت فستفود در ماههای اخیر با فشارهای اقتصادی و کاهش قدرت خرید مشتریان مواجه بوده است. مکدونالدز نیز در ماه سپتامبر منوی اقتصادی خود را گسترش داد و مدیرعامل این شرکت از شکلگیری نوعی «اقتصاد دوطبقه» در آمریکا خبر داده بود؛ شرایطی که در آن مصرفکنندگان با درآمد متوسط و پایین، تحت فشار بیشتری قرار دارند.
