اقتصاد

صنعت نفت ایران به پشتوانه دانشگاه صنعت نفت در منطقه پیشتاز است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه دانشگاه صنعت نفت، دانشگاهی سازنده است، اعلام کرد: صنعت نفت ایران به پشتوانه وجود این دانشگاه از نظر توان علمی و اجرایی در منطقه پبیشتاز است و هر جا رشد و پایداری در صنعت نفت بوده نقش دانشگاه و فارغ‌التحصیلان آن برجسته بوده است.

به گزارش تیتر۱۲ به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید بورد امروز (پنج مهرماه) در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت شکست حصر آبادان در در جمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، گفت: اولویت کاری و اجرایی شرکت ملی نفت ایران افزایش تولید نفت و برنامه‌ریزی برای ناترازی گاز است؛ از این رو نیازمند همراهی مجموعه‌های علمی و آموزشی و تأمین نیروی انسانی و پردازش موارد علمی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ویژه این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی و متخصص افزود: امروز زحماتی که در این صنعت کشیده می‌شود بر دوش فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است و از دانشجویان عزیز می‌خواهم که با تلاش و ممارست در زمینه علم‌آموزی تلاش کنند و ما نیز به مهارت‌آموزی آنها در کنار تحصیل کمک می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه وعده داد  نشست‌ها با نمایندگان دانشجویی در زمینه پیگیری مطالبات به‌صورت سه ماه یکبار برگزار شود و بیان کرد: همیشه و در هر جایگاهی از حق دانشگاه صنعت نفت دفاع می‌کنم و به‌شدت پیگیر موضوع بورسیه دانشجویان این دانشگاه خواهم بود.

بورد با بیان اینکه دانشگاه صنعت نفت، دانشگاهی سازنده است و فارغ‌التحصیلان آن در همه دانشگاه‌های دنیا حضور دارند، گفت: صنعت نفت ایران به پشتوانه وجود این دانشگاه از نظر توان علمی و اجرایی در منطقه پبیشتاز است و هر جا رشد و پایداری در صنعت نفت بوده نقش دانشگاه و فارغ التحصیلان آن مشخص و برجسته بوده است.

وی تصریح کرد: وزارت نفت امکانات سخت‌افزاری لازم را در اختیار دانشگاه صنعت نفت قرار خواهد داد تا دانشگاه بتواند به کمک دانشجوها و اعضای هیئت علمی به جایگاه پیشین خود بازگردد.

معاون وزیر نفت با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه نفت در تربیت نیروی انسانی متخصص، تأکید کرد: اهمیت، قدمت و اصالت دانشگاه صنعت نفت بر کسی پوشیده نیست و استخوان‌بندی و زحماتی که در این صنعت کشیده می‌شود بر دوش فارغ التحصیلان این دانشگاه است. 

محمد چهاردولی، رئیس دانشگاه صنعت نفت نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان کشور و نکوداشت سالروز شکست حصر آبادان، سال تحصیلی جدید را هشتادوششمین سالروز آموزش در دانشگاه صنعت نفت به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه تخصصی خاورمیانه، دومین دانشگاه کشور و دومین موسسه آموزشی نفتی دنیا دانست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره علم و آموزش، یادآور شد: دانشگاه صنعت نفت در پرورش و علم آموزی بسیار خوب عمل کرده و در دوران تحریم به کمک همین دانشجویان توانستیم حصر موجود در صنعت را بشکنیم.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه این دانشگاه از اساس و بنیان ماموریت‌محور بوده است و ما باید بتوانیم دانشگاه را به جایگاه خود برگردانیم، افزود: امیدوارم به لطف خداوند و کمک عزیزان بتوانیم مأموریت‌های خود را که همان فتح خرمشهرهای پی‌درپی است را به‌نحو مطلوب انجام دهیم و شاهد رشد و شکوه ایران عزیز باشیم.

بورد در پایان این آیین از پوستر پروژه‌ تاریخ شفاهی دانشگاه صنعت نفت رونمایی کرد.

پوستر تمبر رسمی ۸۵ سالگرد تأسیس دانشگاه صنعت نفت نیز از سوی وی امضا و قالیچه‌ طرح این تمبر به عنوان یادبود از طرف دانشگاه به بورد تقدیم شد.

منبع: شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا