طلاسی با بیمه در راه اعتمادسازی کاربران قدم برمیدارد

برند طلاسی طی سالهای اخیر توانسته نام خود را بهعنوان یکی از قابلاعتمادترین پلتفرمهای خرید و فروش آنلاین طلا در بازار ایران مطرح کند؛ برندی که هویت آن بر دو مفهوم کلیدی شفافیت و امنیت بنا شده است و با افزودن سرویسهای نوآورانه، در تلاش است استانداردهای تازهای را در اکوسیستم سرمایهگذاری خرد تعریف کند. مهمترین دغدغه کاربران در فضای آنلاین، «اعتماد» است؛ موضوعی که طلاسی آن را محور اصلی استراتژی برندینگ خود قرار داده و از طریق تحقیق و پایش مستمر رفتار کاربران، سعی کرده نیازهای واقعی مخاطبان را بشناسد و پاسخی دقیق، عملی و پایدار به آنها ارائه دهد.
ارائه بیمه طلا با همکاری بیمه کوثر یکی از مهمترین اقدامات اخیر طلاسی است؛ اقدامی که نهتنها یک تمایز بازاریابی، بلکه پاسخی مستقیم به نگرانی مشتریان درباره امنیت سرمایهشان بوده است.
به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از توسعه برند، حامد فردوسآرا، مدیربازاریابی طلاسی، در گفتوگوی خود با توسعه برند درباره آخرین اقدامات این پلتفرم درخصوص جذب اعتماد کاربران طلاسی گفت.
او در ابتدا درباره اقدام اخیر طلاسی مبنی بر بیمهکردن طلا در این پلتفرم با همکاری بیمه کوثر و تاثیر این اقدام بر برند طلاسی توضیح داد: «مطالعات مختلف و تحقیقات بازاریابی انجام شده توسط طلاسی نشان داده است که مهمترین نگرانی مشتریان موضوع اعتماد است؛ بر همین اساس ما ستون اصلی برند طلاسی را بر پایه اعتماد بنا کردیم و سعی کردیم با شناسایی نیازهای واقعی مشتریان و پاسخ صحیح به آنها خدمات مناسب ارائه کنیم. احساس امنیت باعث افزایش طول عمر مشتریان و کاهش نرخ ریزش میشود که در نهایت به کاهش هزینههای بازاریابی منجر خواهد شد.»
شعار اصلی برند طلاسی به عنوان یک پلتفرم فروش آنلاین طلا شفافیت و امنیت بوده است. فردوسآرا درباره شاخصهای اندازهگیری اعتماد مشتریان به این برند عنوان کرد: «روشهای بسیار متنوعی برای اندازهگیری اعتماد مشتریان وجود دارد. برای مثال با اندازهگیری نرخ تبدیل مشاهده و ورود به اپ، افزایش معاملات را همواره بررسی و اندازه گیری میکنیم. در کنار این اقدام با انجام نظر سنجیها و پرسشنامههای مختلف میزان اعتماد کاربران بررسی و برنامههای توسعهای را بر همین اساس تهیه و اجرا میکنیم.»
فردوسآرا درباره تعریف هویت برندینک طلاسی توضیح و چگونگی ساخت این هویت توضیح داد: طلاسی شفاف، امن و قابل اتکا. از آنجایی که بیشترین مشتریان ما در طلاسی را افراد با سرمایهخرد و همچنین با دانش مالی اندک نسبتا کم تشکیل میدهد موضوع اعتماد و شفافیت مهمترین اقدامی است که ما همواره به آن توجه داشتیم. حتی برنامههای بازاریابی طلاسی را برهمین اساس پایهگذاری کردیم.
او درباره تاثیر بیمه بر اعتماد کاربران طلاسی میگوید: «اینکه طلاسی به عنوان اولین پلتفرم خرید و فروش طلا توانست با یک برند بیمهای معتبر به ارائه این سرویس بپردازد در نگاه مخاطبان بسیار مهم بوده است. اطمینان خاطر و امن بودن در برابر سرقت، آتش سوزی و … باعث اطمینان خاطر مشتریان ما در طلاسی شده است.»
فردوسآرا در توضیحات بیشتر درباره بیمه میگوید: «اضافه کردن بیمه به خدمات طلاسی تنها یک اقدام بازاریابی برای پیشی گرفتن از رقبا نبود، بلکه پاسخی دقیق و اصولی به نیاز کاربران بوده است. همچنین طلاسی با ارایه این سرویس توانست یک استاندارد امنیتی جدید را به پلتفرم خود اضافه کند که کاربران با خیال راحت به خرید و فروش طلا بپردازند.»
او همچنین درباره نوع بیمه در طلاسی توضیح داد: « بلافاصله بعد از اینکه کاربر اقدام به خرید کرد، لینک بیمه نامه برای وی پیامک میشود تا در صورت بروز مشکل به آن مراجعه کند. همچنین شایان ذکر است هزینه این بیمه نامه هم اکنون توسط طلاسی پرداخت میشود»
مهمترین خواسته کاربران امنیت است
بیمهکردن میتواند اقدامی در راستای جلب اعتماد کاربران در فروش طلای آنلاین باشد. اما یکی از نگرانیهای همیشگی کاربران، تحویل فیزیکی طلا است. فردوسی درباره روسهای رفع این نگرانی در طلاسی توضیح داد: «در ابتدا مسیر تحویل را به طور کامل شفاف کردهایم؛ از لحظه خرید تا تحویل، کاربر وضعیت سفارش را بهصورت لحظهای در اپ و وبسایت طلاسی میبیند. در مرحله بعد، بستهبندی استاندارد با پلمپ امنیتی را اضافه کردهایم تا نگرانی کاربران کم شود. در آخر نیز تحویل با احراز هویت و بیمه کامل مسیر را اجرا کردهایم. همچنین امکان انتخاب بازه زمانی تحویل و استفاده از پارتنرهای لجستیکی معتبر مانند دیجی اکسپرس را برای آن دسته از کاربرانی که تمایل به تحویل حضوری ندارند را آماده و مهیا کردیم.»
او در ادامه اضافه میکند:
«مهمترین خواسته کاربران امنیت بوده است و ما تحویل فیزیکی، ارسال درب منزل با کمک دیجی اکسپرس و بیمه کردن طلا در مسیر رفع نگرانیها و پوشش دادن نیازهای کاربران گام برداشته ایم.»
او درباهر چگونگی ارتباط طلاسی با رگولاتور توضیح داد که این برند در کنار نوآوری به همکاری با رگولاتور در چارچوب قوانین میپردازد و به دور از هرگونه هیجان زدگی سعی میکند نیازهای خود را به عنوان یک پلنفرم شفاف بیان کند.
او همچنین اضافه کرد که محل نگهداری طلاهای پلتفرم طلاسی در بانک کارگشایی است؛ که از طریق گزارشهای مختلف به مشتریان این اطلاعرسانیها درباره این موضوع انجام میشود.
آینده برند طلاسی در بازار
مدیر بازاریابی طلاسی درباره آینده برند طلاسی گفت این پلتفرم طلاسی در تلاش است تا با ارائه خدمان نویت به مشتریان به رهبری در این بازار ادامه دهد و ساده سازی سرمایه گذاری در کنار شفاف بودن مهمترین رسالت طلاسی در سالهای پیشرو خواهد بود.
او درباره برنامههای این پلتفرم درباره جذب مخاطبان جوان بازار توضیح داد: «ارائه محتوای ارزشمند در کنار آموزش و فرهنگ سرمایه گذاری از مهمترین برنامههای طلاسی برای جوانان و نوجوانان است. همچنین با سادهسازی و بهبود رابط کاربری سعی در خلق تجربهای عالی برای این گروه مهم از جامعه هستیم.»
فردوسآرا در آخر درباره چشمانداز سهسال آینده طلاسی در بازار و احتمال ورود به بازارهایی همچون سکه دیجیتال، کیف پول طلا یا کارت طلایی توضیح داد که در برنامه توسعهای طلاسی، این پلتفرم قصد دارد تا کارت طلایی که به جای وصل بودن به حساب ریالی به حساب طلایی شما متصل است را وارد بازار کند. به گفته فردوسی برنامهریزیها در این خصوص آغاز شده است . در آیندهای نه چندان دور از این خدمات رونمایی میشود.
پایان

