اقتصاد

عبور موفق از زمستان و تأمین پایدار گاز با برنامه‌ریزی دقیق محقق می‌شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در جامعه، از روابط‌عمومی‌های تابع شرکت ملی گاز ایران خواست تا ضمن حفظ انسجام و یکپارچگی، دستاوردها و خدمات صنعت نفت و گاز را به شکل خلاقانه و مؤثر به مردم ارائه دهند. 

به گزارش تیتر۱۲ به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده صبح امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر) در سی‌ونهمین نشست رؤسای روابط عمومی‌های صنعت گاز گفت: الحمدلله، با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش‌ ارکان مختلف کشور، بسیار امیدواریم که در دوره وزارت مهندس پاک‌نژاد، شرایط بهتری را در صنعت نفت تجربه ‌کنیم.

وی با بیان این‌که روابط عمومی شرکت ملی گاز، روابط عمومی کارآ و توانمندی است، به مأموریت این شرکت در تأمین پایدار جریان گاز در کشور اشاره کرد و افزود: این شرکت وظیفه خطیری در تأمین انرژی کشور دارد؛ به‌ویژه در فصل زمستان که نیاز به انرژی افزایش می‌یابد. ان‌شاءلله با برنامه‌ریزی‌های دقیق، زمستان امسال را نیز همچون گذشته، به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در کاهش بار مشکلات  از دوش مدیران، گفت: روابط عمومی‌ها با شناخت دقیق طرف‌های ذینفع و برقراری ارتباط مؤثر با آن‌ها می‌تواننند بار سنگینی را از روی دوش مدیران بردارند؛ به نحوی که شناسایی مسائل و مشکلات و انتقال آن‌ها به مدیریت برای برنامه‌ریزی برای رفع آن چالش‌ها، بسیار حیاتی است.

بوجارزاده در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: اکنون زمان خنثی بودن نیست؛ روابط عمومی فعال، پویا، خلاق و پر از ایده‌های تازه، توان حرکت سیستم را چند برابر خواهد کرد.

به گفته وی، در این ارتباط، دستاوردها و خدمات ارائه شده باید به نحو احسن برای مردم تبیین شود زیرا این امر سبب اشاعه امید در جامعه خواهد شد. روابط عمومی می‌تواند با فعالیت‌های فعال و پویا، حس امید را در بین مردم تقویت کند؛ ضمن این‌که ارتباط مؤثر با بدنه سازمان و شناسایی مشکلات، از وظایف اصلی روابط عمومی است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، نقش روابط عمومی در ایجاد انسجام ملی را بسیار حائز اهمیت دانست و اعلام کرد: باید یک صدای واحد داشته باشیم و از تنوع پیام‌ها جلوگیری کنیم تا مخاطب سردرگم نشود. 

بوجارزاده ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ با شرکت‌های همجوار و برگزاری نشست‌های مشترک می‌تواند به تقویت این انسجام کمک کند.

بوجارزاده افزود: در شرایط بحرانی، روابط عمومی باید به سرعت واکنش نشان دهد. ایجاد مکانیزم‌های تعریف‌شده برای مدیریت بحران ضروری است تا بتوانیم در مواقع اضطراری به خوبی عمل کنیم؛ تمرین مستمر می‌تواند ما را از مراحل مختلف به سلامت عبور دهد.

وی با بیان این‌که در چهار شرکت اصلی، حدود ۱۶۰ روابط عمومی داریم، تصریح کرد: اگر این روابط عمومی‌ها همیشه با هم در ارتباط بوده و تعامل دوسویه داشته باشند، هیچ تهدید رسانه‌ای بر ما اثرگذار نخواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بر لزوم داشتن یک سخنگوی واحد، متخصص و با اختیارات کامل در شرکت ها تأکید کرد و گفت: این مهم به‌ویژه در زمان بحران و در کنار تقویت مجدد ارتباط با رسانه‌های اصیل، می‌تواند بهترین نتایج را برای همگان در پی داشته باشد.

بوجارزاده با بیان این‌که یک روابط عمومی شاداب، سرحال، با ایده، با انگیزه و هوشیار، نیاز امروز ماست، یادآور شد: امیدوارم که با همکاری یکدیگر بتوانیم روابط عمومی مؤثری داشته باشیم که نه‌تنها به سازمان، بلکه به جامعه نیز خدمت کند.

منبع: شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا