وب گردی

عدالت اطلاع‌رسانی یکی از اهداف خبرگزاری ایمنا است

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا گفت: رسانه باید فضایی آزاد برای همه جریان‌های سیاسی ایجاد کند؛ تریبون‌ها نباید صرفاً در اختیار یک گروه قرار بگیرند؛ عدالت اطلاع‌رسانی یکی از اهداف ایمنا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استان اصفهان، محسن آنالویی امروز _پنجشنبه یکم آبان_ در دومین همایش مدیران و خبرنگاران استانی خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری، مهم‌ترین سیاست رسانه‌ای شهرداری بر پایه انسجام گفتمانی و ایدئولوژیک در اداره خبر و رسانه شکل گرفته است، این سیاست بر آن است که فعالیت‌های خبری دارای مسیر مشخص، اندیشه واحد و هدفمند باشند.

وی افزود: در این چارچوب، تلاش شده است خبرگزاری ایمنا به جای رویکردهای پراکنده، بر پایه نظام فکری منسجم عمل کند تا از تأثیرپذیری‌های مقطعی و جهت‌دار جلوگیری شود، با توجه به شرایط کنونی کشور و مأموریت‌های مرتبط با هویت رسانه‌ای در حوزه شهر و شهروندی، این سیاست به‌صورت محوری در دستور کار رسانه‌های شهرداری قرار گرفت.

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا گفت: تمرکز بر حوزه‌های شهری، پیشرفت‌های محلی و نقش شهروندان در پویایی شهر از اولویت‌های این رویکرد به شمار می‌رود، یکی از اهداف اصلی این تحول، ارتقای نگاه رسانه‌ای به پیشرفت‌ها و پیشران‌های توسعه در تمام شهرها و استان‌های کشور است تا تصویر جامع‌تری از توانمندی‌های ملی ارائه شود.

آنالویی ادامه داد: پیگیری عدالت و اخلاق رسانه‌ای نیز بخش راهبردی این سیاست است؛ به‌گونه‌ای که گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای با معیارهای انصاف، واقع‌گرایی و قانون‌مداری تنظیم شوند، در این مسیر، از فعالان رسانه‌ای و نیروهای جوان مستقر در استان‌ها درخواست می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی، فضای امید و نشاط اجتماعی را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: هدف از این جهت‌گیری، پرهیز از پرداختن به یأس و ناامیدی و تمرکز بر امیدآفرینی در جامعه از طریق انعکاس دستاوردها و تلاش‌های مردمی است، تعامل به جای تقابل، هم‌گرایی رسانه‌ای به جای رقابت‌های غیرسازنده و هم‌افزایی در مسیر توسعه محورهای خبری از اصول بنیادین این سیاست است.

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا بیان کرد: رویکردِ تعامل به جای تقابل و هم‌افزایی رسانه‌ای به جای تشویش رسانه‌ای به عنوان خطوط قرمز این طرح مشخص شده است؛ رقابت سالم مجاز است، اما زمینه‌ساز تشویش اجتماعی نباشد.

آنالویی عنوان کرد: این رویکرد تازه به‌عنوان یک مسیر تحولی در رسانه‌های شهرداری طراحی شده است تا این مجموعه با بازتعریف مأموریت خود، در خدمت توسعه شهری، امید اجتماعی و عدالت خبری گام بردارد.

وی تاکید کرد: در این مسیر، مطالبه از دستگاه‌های مسئول نیز بدون تبدیل شدن به یک تقابل سمی یا دشمنی، دنبال شود؛ هدف، ارتقای عملکرد و تعامل سازنده است.

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا خاطرنشان کرد: به منظور تقویت این ماموریت، دفاتر نمایندگی استانی برای این رسانه ایجاد شده‌اند تا بتوانند مستقل‌تر عمل کنند و بر پایۀ ظرفیت‌های منطقه‌ای به فعالیت بپردازند.

آنالویی اضافه کرد: اکنون ۱۲ استان دارای نمایندگی رسمی هستند و در سایر استان‌ها نیز خبرنگاران محلی و فعالانی در مسیر راه‌اندازی این دفاتر قرار دارند، برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۲۰ نمایندگی در استان‌ها فعال شود.

وی افزود: با این ساختار، هدف این است که رسانه، نفوذ محلی داشته باشد و روایت پیشرفت از دل روستاها و نقاط کمتر دیده‌شده را نیز در دستور کار داشته باشد، این رویکرد شامل تولید محتوای چندرسانه‌ای، تصویری، ویدئویی و تعاملی نیز می‌شود.

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا گفت: همچنین توجه به «نظرات مخاطبان» و «مشارکت محوری» در تولید محتوا تأکید شده است؛ یعنی رسانه فقط گزارشگر نیست، بلکه همراه مخاطب هم هست، در حوزه منابع انسانی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است، مسیر رشد برای نیروهای مجموعه فراهم شده و بدون تبعیض جنسیتی یا منطقه‌ای، به همه فرصت ارتقا داده شده است.

آنالویی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز دانشگاهی اعم از دانشگاه‌های آزاد و مراکز آموزش عالی منعقد شده است تا آموزش رسانه‌ای و مهارت‌افزایی در این مجموعه به صورت حرفه‌ای دنبال شود، رسانه باید فضایی آزاد برای همه جریان‌های سیاسی ایجاد کند؛ تریبون‌ها نباید صرفاً در اختیار یک گروه قرار بگیرند؛ عدالت اطلاع‌رسانی یکی از اهداف است.

وی تصریح کرد: همچنین با تأکید بر انتخابات آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا، نقش رسانه در ارتقای حضور مردم، اطلاع‌رسانی شفاف و کنشگری سالم اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا