وب گردی

غذاهای پروتئین دار برای لاغری این ۱۰ مورد می باشند

غذاهای پروتئین دار برای لاغری به شدت توصیه می شوند؛ زیرا باعث حفظ توده عضلانی بدن خواهند شد. در واقع درشت مغذی باعث کاهش اشتها شده و نقش کلیدی در حفظ سلامت عمومی در دوران لاغری دارد. به علاوه اینکه پروتئین میزان چربی سوزی بدن را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. پروتئین به عنوان یک درشت مغذی نقش کلیدی در ساختار بدن و تولید سلول های عضلانی دارد. در بسیاری از رژیم های غذایی مربوط به لاغری غذاهای پروتئین دار گنجانده شده اند. شادمگ در این مقاله به معرفی غذاهای پروتئین دار برای لاغری پرداخته است.

غذاهای پروتئین دار برای لاغری

غذاهای پروتئین دار - غذاهای پروتئین دار برای لاغری

به منظور کاهش وزن و تناسب اندام مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری را باید در اولویت نخست خود قرار دهید. تحت چنین شرایطی می توانید در یک بازه زمانی کوتاه مدت از شر چربی های مازاد در نواحی مختلف بدن خلاص شوید. افراد گیاه خوار می توانند از پروتئین گیاهی جایگزین گوشت استفاده کنند.

غذاهای پروتئین دار باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند. همچنین نقش کلیدی در کاهش سایز دارند. از غذاهای پروتئین دار برای لاغری می توان به: تخم مرغ، حبوبات، آجیل، گوشت بوقلمون، غذاهای دریایی، گوشت سفید اشاره کرد. از این رو در این رژیم لاغری باید در وعده های غذاهایی اصلی به مقدار کافی پروتئین دریافت کنید.

در غیر این صورت پس از کاهش وزن بدن درگیر مشکلات جدی اعم از: کاهش حجم توده عضلانی و عدم تناسب اندام خواهد شد. به جای مصرف کربوهیدرات می توانید از این درشت مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. تحت چنین شرایطی میزان جذب مواد غذایی توسط روده کوچک نیز کاهش پیدا می کند.

میوه های پروتئین دار

غذاهای پروتئین دار برای لاغری به راحتی سوخت و ساز بدن را کنترل می کنند. برای دریافت بهترین نتایج ممکن جهت لاغری و کاهش وزن مصرف میوه های پروتئین دار را نباید فراموش کنید.

آلو سیاه از بهترین غذاهای پروتئین دار برای لاغری

از میوه های پروتئین دار می توان به آلو سیاه اشاره کرد. هر ۱۰۰ گرم از این میوه حاوی بیش از ۱۲ گرم پروتئین می باشد. به علاوه آنکه ویتامین ها و املاح معدنی موجود در آلو سیاه به تنظیم فعالیت های گوارشی بدن کمک بسیار زیادی می کند.

زردآلو

از دیگر میوه های پروتئین دار و موثر در لاغری می توان به زردآلو اشاره کرد. زردآلو نقش کلیدی در تجزیه چربی های دور شکم و پهلو دارد. ویتامین E و A موجود در زردآلو باعث حفظ سلامت جسمی در این دوران حساس می شود.

میوه های پروتئین دار - غذاهای پروتئین دار برای لاغریمیوه های پروتئین دار - غذاهای پروتئین دار برای لاغری

کشمش طلایی از بهترین غذاهای پروتئین دار برای لاغری

کشمش طلایی هم در رده میوه های پروتئین دار قرار دارد. این کشمش حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم و آهن می باشد. از میوه های حاوی پروتئین در مقادیر مجاز می توانید به عنوان میان وعده استفاده کنید.

مواد غذایی پروتئین دار برای بدنسازی

با مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری می توانید چارچوب جدیدی از تناسب اندام را تجربه کنید. در حالت کلی مواد غذایی پروتئین دار باعث افزایش حجم توده های عضلانی در بدن می شوند. اگر می خواهید در کنار یک رژیم غذایی برای لاغری به عنوان یک بدنساز حرفه ای عمل کنید مواد غذایی پروتئین دار را در روتین غذاییتان قرار دهید.

اگر به دنبال دریافت پروتئین به مقدار کافی برای بدنسازی هستید؛ سینه مرغ را فراموش نکنید. زیرا میزان چربی موجود در این منبع غذایی کمتر از ۵ درصد می باشد. همچنین هر ۱۰۰ گرم سینه مرغ فقط ۶۲ کیلو کالری انرژی دارد. از دیگر مواد غذایی مناسب برای بدنسازی می توان به بادام اشاره کرد. به واسطه بادام می توانید روند تولید سلول های ماهیچه ای در بدن را تسریع ببخشید.

نخود فرنگی سرشار از پروتئین می باشد و به طرز شگفت انگیزی باعث افزایش تعداد باکتری های مفید در روده بزرگ می شود. از دیگر مواد غذایی مناسب برای بدنسازی می توان به اسفناج اشاره کرد. اسموتی اسفناج باعث کنترل فعالیت های قلب و مغز می شود.

پروتئین گیاهی - غذاهای پروتئین دار برای لاغریپروتئین گیاهی - غذاهای پروتئین دار برای لاغری

بیشترین پروتئین در چیست ؟

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری را در اولویت نخست خود قرار داده اند شناسایی مواد غذایی با بیشترین میزان از پروتئین می باشد. تحقیقات و بررسی های مختلفی در این زمینه انجام گرفته اند. بر اساس جدیدترین داده های آماری به دست آمده ماهی سالمون، گوشت گاو، عدس و تخم مرغ پروتئین بیشتری دارند.

برای قدم برداشتن در مسیر لاغری و تناسب اندام باید رژیم غذایی متنوعی داشته باشید. همچنین مصرف غذاهای پروتئین دار به کاهش وزن تدریجی و بدون عارضه کمک خواهد کرد. بر اساس میزان کالری دریافتی در طول روز می توانید مواد غذایی مختلف را در رژیم روزانه خود قرار دهید. همچنین میزان چربی موجود در مواد غذایی بالا بسیار محدود و ناچیز می باشد.

بهترین زمان مصرف پودر پروتئین برای لاغری

مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری به ثبت یک تجربه جدید و با نتایج شگفت انگیز در کاهش وزن در تمامی سنین کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در کنار مصرف مواد غذایی متنوع باید پودر پروتئین را نیز جهت لاغری فراموش نکنید. بهترین زمان برای مصرف این پودر باید با معده خالی و قبل از صبحانه میل شود.

داده های آماری جدید ثابت کرده مصرف پودر پروتئین به صورت ناشتا میزان چربی سوزی بدن را افزایش می دهد. همچنین برای ریکاوری بدن قبل از هر تمرین ورزشی نیز باید پودر پروتئین را میل کنید. تحت چنین شرایطی بدن در مسیر عضله سازی قرار خواهد گرفت. نکته: از پودر پروتئین مورد تایید وزارت بهداشت و درمان برای لاغری و کاهش وزن باید کمک بگیرید. در غیر این صورت موفق به دریافت نتایج مطلوب نخواهید شد.

بیشترین پروتئین در چیست - غذاهای پروتئین دار برای لاغریبیشترین پروتئین در چیست - غذاهای پروتئین دار برای لاغری

غذاهای پروتئین دار بعد باشگاه

با غذاهای پروتئین دار برای لاغری و همچنین فعالیت ورزشی مداوم می توانید به اندام دلخواه خود برسید. تحت چنین شرایطی بدن حجم قابل توجهی از توده های چربی در نقاط مختلف بدن را از دست می دهد. از دیدگاه کارشناسان فعال در حوزه تغذیه مصرف غذاهای پروتئین دار بعد از باشگاه الزامی و ضروری می باشد. تحت چنین شرایطی می توانید به اندام دلخواه خود در کوتاه ترین زمان ممکن دست پیدا کنید.

از غذاهای پروتئین دار برای بعد از باشگاه می توان به انواع گوشت و حبوبات اشاره کرد. همچنین با مصرف لبنیات می توانید کلسیم مورد نیاز بدن را نیز تامین کنید. آجیل علاوه بر پروتئین حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز می باشد. رژیم غذایی سالم بعد از باشگاه باید تحت هر شرایطی رعایت شود. در غیر این صورت بدن به دلیل عدم دریافت مواد غذایی سالم درگیر مشکلات جدی جسمی خواهد شد.

سخن آخر

مواد غذایی پروتئین دار برای عضله سازی و بدنسازی بهترین گزینه به شمار می آیند. بعد از فعالیت ورزشی مداوم بدن نیاز به مواد غذایی حاوی پروتئین دارد. از مواد غذایی سالم حاوی پروتئین می توان به: حبوبات، دانه ها، آجیل، گوشت سفید، گوشت بوقلمون و تخم مرغ اشاره کرد.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا