گوناگون

غول‌های فناوری کاربران پلی استور را فریب می‌دهند

شرکت ناشر بازی‌های ویدئویی، اپیک‌گیمز، اعلام کرد گوگل و سامسونگ با ارجحیت دادن به پلی‌استور کاربران را فریب می‌دهند.

توسعه برند به نقل از فارس،  اپیک‌گیمز، سازنده بازی ویدئویی «فورتنایت»، گوگل و سامسونگ را به توطئه برای جلوگیری از رقابت و محافظت از پلی‌استور متهم کرد.اپیک گفت که شکایتی در دادگاه فدرال آمریکا در کالیفرنیا علیه ویژگی امنیتی موبایل سامسونگ به نام Auto Blocker طرح خواهد کرد که هدف آن بازدارندگی کاربران از دانلود برنامه‌ها از منابع دیگر به جز پلی‌استور یا فروشگاه گلکسی سامسونگ است.

اپیک گفت که سامسونگ و گوگل با کاهش حق انتخاب مصرف‌کننده و جلوگیری از رقابتی که منجر به کاهش قیمت برنامه‌ها می‌شود، قانون ضد انحصارطلبی آمریکا را نقض می‌کنند.تیم سویینی، مدیرعامل اپیک، به خبرنگاران گفت: این شکایت در مورد رقابت ناعادلانه و گمراه‌کردن کاربران است، با این رویکرد که محصولات رقبا نسبت به محصولات خود شرکت پایین‌تر هستند.

اپیک گفته نگرانی‌های رقابتی خود را با تنظیم‌کننده‌ها در اتحادیه اروپا نیز مطرح خواهد کرد که مدت‌ها است شیوه‌های تجاری گوگل را بررسی می‌کند.اپیک پیش‌تر از گوگل و اپل بر سر قوانین آنها برای دریافت تا ۳۰ درصد کمیسیون‌ از توسعه‌دهندگان در پرداخت‌های اپ‌استور شکایت کرده بود.

به نقل از رویترز، سامسونگ در اواخر سال ۲۰۲۳ ویژگی Auto Blocker را به عنوان یک ویژگی اختیاری برای محافظت از کاربران در برابر دانلود برنامه‌هایی که ممکن است حاوی بدافزار باشند، روی گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرد. اپیک گفت که سامسونگ Auto Blocker را در ماه جولای(تیر_مرداد) به‌عنوان گزینه پیش‌فرض قرار داده و عمداً غیرفعال‌کردن یا دورزدن آن را دشوار کرده است.

منبع رسانه توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا