گوناگون

قابلیت امنیتی جدید اپلیکیشن اسنپ؛ شناسایی و پیگیری «انحراف از مسیر»

اسنپ در راستای امنیت بیشتر سفرها قابلیت «تشخیص انحراف از مسیر» را در تمام شهرهای تحت‌پوشش خود فعال کرد. طبق گزارش ۱۴۰۲، اسنپ خودرو طی یک سال بیش از ۱ میلیارد و ۳۷۶ میلیون سفر را در ۳۲۳ شهر کوچک و بزرگ به انجام رسانده که ۹۹.۷ درصد این سفرها بدون هیچ‌گونه مشکل امنیتی به پایان رسیده‌اند.

به گزارش توسعه برند، با اینکه اقدامات متعددی برای افزایش امنیت سفرها در اسنپ انجام شده همچنان وقوع برخی اتفاقات مرتبط با امنیت کاربران حین سفر اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل، اسنپ همواره تلاش می‌کند تا با توسعه و بهبود قابلیت‌های امنیتی این مشکلات را به حداقل برساند. یکی از این قابلیت‌ها تشخیص انحراف از مسیر است که در مرحله اول به‌صورت آزمایشی از پاییز ۱۴۰۰ در شهرهای تهران، قم، کرج و اصفهان اجرا شد و اکنون در تمامی شهرهای تحت‌پوشش اسنپ فعال است.

اسنپ چگونه انحراف از مسیر را تشخیص می‌دهد؟

قابلیت «تشخیص انحراف از مسیر» اسنپ بر اساس یک الگوریتم‌ هوشمند طراحی شده است که می‌تواند انحراف از مسیر یا به‌ عبارتی تغییراتی مانند طولانی شدن غیرعادی زمان سفر را شناسایی کند و در اختیار تیم امنیت سفر اسنپ قرار دهد. زمانی که این الگوریتم سفری را غیرعادی تشخیص دهد، تیم امنیت اسنپ با کاربر راننده یا مسافر برای بررسی وضعیت سفر تماس می‌گیرد یا پیامی ارسال می‌کند تا از امنیت هر دو کاربر در طول سفر اطمینان حاصل کند.

 

blank

این پیام به کاربران هشدار می‌دهد که مدت زمان سفر از حد پیش‌بینی‌شده بیشتر شده است و توصیه می‌کند که اگر احساس خطر می‌کنند یا مشکلی مرتبط با امنیت در سفرشان وجود دارد، موضوع را از طریق اپلیکیشن به کارشناسان تیم امنیت سفر اطلاع دهند. این اقدام به ‌منظور پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی و حفظ آرامش کاربران طراحی شده است.

قابلیت تشخیص انحراف از مسیر یک امکان امنیتی در اسنپ است که بدون نیاز به فعال ‌کردن آن از سمت کاربر راننده یا مسافر به‌طور خودکار امنیت سفر را تأمین می‌کند. گفتنی است، این قابلیت تنها در مواردی فعال می‌شود که الگوریتم «تشخیص انحراف از مسیر» نشان دهد زمان سفر به‌طور غیرعادی افزایش یافته و خودرو از مقصد سفر دور شده است. در مواردی که کاربر راننده با استفاده از مسیریاب یا پیشنهاد مسافر مسیر متفاوتی را برای سفر انتخاب کند، اما همچنان در جهت رسیدن به مقصد حرکت کند، این الگوریتم سفر را به عنوان یکی از مصادیق انحراف از مسیر شناسایی نخواهد کرد.

منبع رسانه توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا