وب گردی

قوی‌ ترین چربی سوز کبد که تا حالا نمی شناختید

گیاهان دارویی و درمان‌ های خانگی مختلفی وجود دارند که از آن ها می‌ توان به عنوان قوی‌ ترین چربی سوز کبد نام برد. طب سنتی از جمله مواردی است که همیشه و برای هر مشکلی یک راه حل ویژه و مناسب دارد، از این رو دارای طرفداران بسیاری نیز می‌ باشد. شادمگ قوی‌ ترین چربی سوز کبد را به شما معرفی کرده است.

قوی ترین چربی سوز کبد کدام است ؟

گاهی اوقات درمان‌ هایی در طب سنتی وجود دارند که در روش‌ های علمی و آزمایشگاهی نیز نمی‌ توان نمونه آن ها را یافت. علاوه بر این موارد، راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که با تغییر سبک زندگی می‌ توانند این مشکل را حل نمایند. در ادامه مواردی نام برده شده‌ اند که برای چربی سوزی کبد بسیار مناسب می‌ باشند.

چربی سوز طبیعی - قوی‌ ترین چربی سوز کبد

خار مریم

اگر به دنبال قوی‌ ترین چربی سوز کبد هستید ما خار مریم را به شما پیشنهاد می‌ دهیم. زیرا از زمان‌ های بسیار دور و حدود ۲۰۰۰ سال قبل تا کنون از این عرق برای درمان مشکلات کبد و صفرا استفاده شده است. این گیاه علاوه بر اینکه یک درمان کننده بسیار مناسب برای کبد می‌ باشد نقش یک محافظت کننده را نیز دارد.

طی آزمایشاتی که بر عصاره استاندارد خار مریم انجام شده نشان داده می‌ شود که این عرق دارای آنتی اکسیدانی بسیار قوی می‌ باشد. که برای بازسازی سلول‌ های کبد و کاهش التهاب بسیار مفید است.

چای سبز قوی ترین نوشیدنی برای پاکسازی کبد

چای سبز از جمله داروهای گیاهی است که به عنوان قوی‌ ترین چربی سوز کبد شناخته می‌ شود. چای سبز و ترکیب پلی فنل مواردی هستند که بسیار مورد بحث و بررسی برای بیماری‌ های کبد قرار گرفته‌ اند. در برخی از مطالعات نشان داده شده که عصاره چای سبز می‌ تواند به طور قطع چربی کبد را درمان کند.

علاوه بر این مطالعات دیگری بر روی ۸۰ نفر از افرادی که دارای کبد چرب غیر الکلی بودند نشان داد که مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم عصاره چای سبز می‌ تواند در طول ۹۰ روز کبد چرب را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این آزمایشات دیگری نیز بر روی تاثیر چای سبز بر کبد انجام شده که این مطالعات نیز نشان می‌ دهند.

مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم عصاره چای سبز در مقایسه با مصرف روزانه دارو می‌ تواند تغییرات بیشتری را در درمان چربی کبد داشته باشد. اما افراد باید توجه کنند اگرچه چای بسیار پرخاصیت می‌ باشد. اما ممکن است برای افرادی که دچار آسیب‌ های حاد کبدی هستند مشکلات ایجاد کنند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌ شود قبل از استفاده با پزشک مشورت نمایید.

زردچوبه برای درمان کبد چرب - قوی‌ ترین چربی سوز کبدزردچوبه برای درمان کبد چرب - قوی‌ ترین چربی سوز کبد

زردچوبه

یک درمان در دسترس و قوی‌ ترین چربی سوز کبد ادویه ی معروف و موجود در تمام خانه ها یعنی زردچوبه می‌ باشد. زردچوبه دارای مقدار زیادی کورکومین است که برای سلامتی کل بدن فواید بسیار زیادی دارد. این گیاه یک انتخاب بسیار محبوب برای اکثر بیماری‌ های کبدی می‌ باشد.

برای مطالعه تاثیر زردچوبه بر بیماری‌ های کبد چرب غیر الکلی تعدادی از افراد مورد آزمایش قرار گرفتند‌. این افراد به صورت روزانه حدود ۵۰۰ میلی‌ گرم کورکومین موجود در زردچوبه را استفاده می‌ کردند. بعد از مدت کوتاهی کبد چرب آن ها به طرز معجزه آسایی درمان شد. گفته می‌ شود که تاثیر اصلی زردچوبه بر چربی کبد به دلیل وجود کورکومین موجود در آن می‌ باشد. این ترکیب در فلفل سیاه نیز موجود است و شما می‌ توانید در کنار زردچوبه از فلفل سیاه نیز برای درمان کبد چرب استفاده کنید.

کنگر فرنگی قوی‌ ترین چربی سوز کبد

کنگر فرنگی یکی دیگر از مواردی است که به عنوان قوی‌ ترین چربی سوز کبد به کار برده می‌ شود. برگ‌ های کنگر فرنگی دارای یک عصاره هستند که آرتیشو نامیده می‌ شود. آرتیشو خواص بسیار زیادی چون درمان بیماری های کبد و محافظت از کبد در برابر آسیب دارد.

طی انجام یک آزمایش به حدود ۱۰۰ نفر که مبتلا به چربی کبد بودند عرق آرتیشو داده شد آن ها به مدت روزانه ۶۰۰ میلی‌ گرم از این عرق استفاده کردند و حدود دو ماه بعد به طور کامل بهبود یافتند. کنگر فرنگی می‌ تواند ترشح صفرا را افزایش داده و ترشحات صفرا باعث سم زدایی کبد می‌ شوند.

زنجبیل برای درمان کبد چرب - قوی‌ ترین چربی سوز کبدزنجبیل برای درمان کبد چرب - قوی‌ ترین چربی سوز کبد

زنجبیل

یکی از موارد خوراکی بسیار محبوب که در غذاها نیز به کار می‌ رود و به عنوان قوی‌ ترین چربی سوز کبد نیز در عطاری‌ ها به فروش می‌ رسد. افرادی که دارای بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند می‌ توانند به مدت ۱۲ هفته روزانه دو گرم زنجبیل مصرف کنند تا کاهش قابل توجه چربی خود را مشاهده نمایند.

زنجبیل دارای ترکیباتی مانند شوکاول و جینجرول می‌ باشد که برای مهار التهاب و آسیب‌ های سلولی بسیار مفید است. این ادویه علاوه بر خاصیت های بسیار زیادی که برای مشکلات کبدی دارد برای بدن کاملاً بی‌ خطر می‌ باشد.

کاهش وزن قوی‌ ترین چربی سوز کبد است

اگر به دنبال قوی‌ ترین چربی سوز کبد هستید ابتدا سعی کنید وزن خود را پایین بیاورید. اولین علت ایجاد چربی کبد اضافه وزن می‌ باشد. اگر شما بتوانید وزنتان را کاهش دهید سریع‌ تر از هر روش دیگری به کبد سالم دست پیدا می‌ کنید.

به عنوان نمونه اگر ۵ درصد از وزن بدنتان کاهش پیدا کند ۱۰ درصد از التهاب کبد شما کاهش پیدا کرده و ریسک آسیب به سلول‌ های کبدتان از بین می‌ رود. اما توجه داشته باشید که برای کاهش وزن از راهکارهای سریع و عجولانه استفاده نکنید. اگر بتوانید در طول هفته نیم کیلو و در طول ماه ۲ تا ۴ کیلو کاهش وزن داشته باشید اوضاع کبدتان بعد از مدت کوتاهی بهبود می‌ یابد.

رژیم غذایی سالم - قوی‌ ترین چربی سوز کبدرژیم غذایی سالم - قوی‌ ترین چربی سوز کبد

تغییر رژیم غذایی قوی‌ ترین چربی سوز کبد

یکی دیگر از مواردی که به عنوان قوی‌ ترین چربی سوز کبد از آن نام برده می‌ شود تغییر رژیم غذایی می‌ باشد. رژیم غذایی بر تمام ارگان‌ های بدن تاثیر می‌ گذارد. برخی از  رژیم‌ های غذایی احتمال ابتلا به بیماری‌ های کبد علی الخصوص چربی کبد را افزایش می‌ دهند.

شما باید سعی کنید این رژیم‌ های غذایی را از برنامه روزانه خود حذف کنید. به عنوان نمونه غذا های پرکالری را کنار بگذارید. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که در آن خبری از روغن‌ های هیدروژنه و چربی‌ های ترانس وجود ندارند. سعی کنید به مقدار بسیار کم از پروتئین‌ های حیوانی استفاده کنید.

به طور کامل نوشیدنی‌ های شیرین شده با فروکتوز را کنار بگذارید. سعی کنید انواع فیبر چای سبز و قهوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید از پروتئین‌ هایی مانند آب پنیر و منابع گیاهی به جای گوشت استفاده نمایید.

کبد چرب - قوی‌ ترین چربی سوز کبدکبد چرب - قوی‌ ترین چربی سوز کبد

کلام پایانی

باتوجه به مطالب فوق در خصوص چربی سوز قوی برای کبد، ما به شما توصیه می‌ کنیم که قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی و روش خاصی با پزشک معالج خود صحبت کنید تا دچار مشکلات چون تداخل دارویی نشوید. در کنار تمام روش‌ های درمانی توجه داشته باشید که ورزش، رژیم غذایی کاهش وزن از جمله اصلی‌ ترین موارد در درمان کبد چرب می‌ باشد.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا