فناوری

متا از هدست واقعیت مجازی و عینک‌های جدید خود رونمایی کرد

شرکت متا از هدست واقعیت مجازی کوئست اس ۳ و عینک واقعیت افزوده اوریون رونمایی کرد.

شرکت متا از هدست واقعیت مجازی کوئست اس ۳ و عینک واقعیت افزوده اوریون رونمایی کرد.

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از ایسنا، عینک اوریون اولیه عینکی است که برای پر کردن شکاف بین دنیای فیزیکی و دیجیتال طراحی شده است و تجربه‌ای کاملا فراگیر را به کاربران ارائه می‌دهد. اوریون با طراحی سبک وزن و فناوری پیشرفته، دارای قابلیت ردیابی دست، ردیابی چشم و حتی یک رابط عصبی است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق حرکات ظریف و حرکات چشم با دنیای مجازی تعامل داشته باشند.

به نقل از ورج، این عینک با میدان دید هولوگرافی ۷۰ درجه و کمک گرفتن از هوش مصنوعی در لحظه، آماده تبدیل شدن به یک گزینه متحول کننده است. اگرچه اوریون هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار دارد، مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ تاکید کرده که این عینک‌ها نمایانگر یک چشم‌انداز بلند مدت برای آینده واقعیت افزوده هستند.

 با این حال، تا عرضه آن راه زیادی در پیش است.

متا کوئست ۳اس(Meta Quest ۳S) یک تجربه واقعیت مجازی مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌دهد.  متا همچنین کوئست ۳‌اس(Quest ۳S) را معرفی کرد که نسخه‌ای مقرون به صرفه از هدست واقعیت مجازی  کوئست ۳ است.

کوئست ۳‌ اس که با لنزهای Fresnel طراحی شده است، میدان دید کمی باریک‌تر ارائه می‌کند، همچنان تجربه‌ای با واقعیت ترکیبی قوی ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند در برنامه‌های واقعیت مجازی، بازی‌ها و ویژگی‌های واقعیت ترکیبی که محیط دیجیتال و فیزیکی را با هم ترکیب می‌کنند، حضور پیدا کنند.

متا از هدست واقعیت مجازی و عینک‌های جدید خود رونمایی کرد

این هدست قرار است در روز ۱۵ اکتبر عرضه شود و متا مدل‌های قدیمی کوئست ۲(Quest ۲) و کوئست پرو(Quest Pro) خود را تا پایان سال به تدریج کنار می‌گذارد.

ادغام هوش مصنوعی با متا

متا تمامی پلتفرم‌های هوش مصنوعی خود را با معرفی تعاملات صوتی، گسترش داده است. کاربران اکنون می‌توانند از طریق مسنجر، فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام سؤال بپرسند و با هوش مصنوعی متا چت کنند و در مقابل پاسخ‌های صوتی شبیه سازی شده را دریافت کنند.

هوش مصنوعی متا در حال حاضر ۵۰۰ میلیون کاربر دارد و این ویژگی صوتی جدید قرار است به زودی در سراسر پلتفرم‌ها عرضه شود و هوش مصنوعی را در مکالمات روزمره ادغام کند.

متا از هدست واقعیت مجازی و عینک‌های جدید خود رونمایی کرد

 مدل هوش مصنوعی Llama ۳.۲ نیز معرفی شد که قابلیت‌های چندوجهی را به سطح جدیدی می‌برد. این هوش مصنوعی با توانایی تفسیر نمودارها، شرح تصاویر، و حتی شناسایی اشیاء در تصاویر، می‌تواند وظایف مختلفی را بر اساس توضیحات ساده انجام دهد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند نمودار را تجزیه و تحلیل کند و نکات مهم را برجسته کند یا به نقشه نگاه کند و زمان سفر را تخمین بزند. با این حال، کاربران اروپایی به دلیل محدودیت‌های نظارتی به Llama ۳.۲  دسترسی نخواهند داشت. قابلیت‌هایی مانند تجزیه و تحلیل تصویر در اتحادیه اروپا غیرفعال خواهد شد و این برخی از قابلیت‌های چشمگیر مدل را محدود می‌کند.

عینک هوشمند ری‌بن متا

این عینک با هوش مصنوعی ادغام می‌شود و متا همچنین به روز رسانی در مورد همکاری خود با Ray-Ban ارائه کرد و عینک‌های هوشمند جدیدی را معرفی کرد که ویژگی‌های هوش مصنوعی را در خود جای داده‌اند. این عینک به زودی قادر به پردازش ویدئوهای زنده و ارائه اطلاعات در لحظه در مورد آنچه که می‌بینند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تصور کنید به یک بنای تاریخی نگاه می‌کنید و حقایق تاریخی را در لحظه روی عینک می‌بینید یا هنگام قدم زدن در یک شهر خارجی، درخواست ترجمه زبان می‌کنید.

متا از هدست واقعیت مجازی و عینک‌های جدید خود رونمایی کرد

 علاوه بر قابلیت‌های ویدیویی هوش مصنوعی، عینک ری‌-بن متا دارای ترجمه زنده زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی خواهد بود. آنها همچنین با برنامه‌های موسیقی مانند Amazon Music و Audible ادغام می‌شوند.

آواتارهای متا

متا در تلاش برای بهبود متاورس خود، به‌روزرسانی‌های بزرگی را برای سیستم آواتار خود ارائه می‌کند. از اول اکتبر، کاربران گزینه‌های بیشتری برای شخصی سازی دیجیتالی خود، از تیپ بدنی گرفته تا ویژگی‌های صورت، خواهند داشت.

متا همچنین قصد دارد هوش مصنوعی مولد را با آن ادغام کند و به کاربران این امکان را بدهد تا آواتارهایی را بر اساس پیام‌های متنی ایجاد کنند و شخصی‌سازی را در فضاهای مجازی افزایش دهند. دیدگاه متا برای آواتارها فراتر از یک ظاهر ساده است.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا