گوناگون

مدیرعامل ایران‌خودرو: تولید ۲۵۰ هزار خودروی هیبریدی تا سال ۱۴۰۷

به گزارش توسعه برند؛ عادل پیرمحمدی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در همایش تاب‌آوری صنعت قطعه‌سازی از برنامه‌ریزی برای تولید انبوه خودروهای هیبریدی از سال آینده خبر داد و اعلام کرد: این شرکت آمادگی تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی هیبریدی را در سال‌های ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ دارد. به گفته وی، این اقدام در راستای کاهش وابستگی انرژی کشور و در پاسخ به پیش‌بینی واردات ۳.۵ میلیارد دلاری بنزین در سال جاری صورت می‌گیرد.

وی با مقایسه وضعیت ایران و آلمان افزود: آلمان با جمعیتی مشابه ایران، تولید ناخالص داخلی بسیار بالاتری دارد، چون بخش دوم یعنی بهره‌وری و تولید محصول نهایی را به خوبی مدیریت کرده است. در کشور ما،اما همچنان خام‌فروشی مواد اولیه در اولویت قرار دارد. این در حالی‌ است که تولید محصول نهایی و صادرات آن، ارزش افزوده قابل‌توجهی دارد.

پیرمحمدی با اشاره به سیاست‌های نادرست قیمت‌گذاری در اقتصاد کشور گفت: امروز بسیاری از مواد خام در بورس کالا عرضه می‌شوند در حالی‌که محصولات تولیدی با قیمت‌گذاری دستوری عرضه می‌شوند و این موضوع، بهره‌وری تولید را کاهش می‌دهد. در حالی‌که باید از زنجیره تولید محصول نهایی حمایت شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو، بزرگ‌ترین سرمایه این صنعت را زنجیره تامین دانست و گفت: زنجیره تامین ایران‌خودرو نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدت صنعتگران متعهد است. از زحمات بی‌دریغ پیش‌کسوتانی همچون مهندس ویسه و مرحوم مهندس غروی قدردانی می‌کنیم که پایه‌گذار این مسیر بودند. همه توان خود را به‌کار بسته‌ایم تا این زنجیره تقویت و تسهیلات موردنیاز آن تامین شود.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه محصول گفت: ما با جدیت در حال پی‌گیری طراحی و تولید خودروهای هیبریدی هستیم. با توجه به پیش‌بینی واردات ۳.۵ میلیارد دلاری بنزین در سال جاری، وظیفه خود دانستیم که برای کاهش وابستگی انرژی کشور، به سمت فن‌آوری‌های جدید برویم. امیدواریم در سال آینده، خودروهای هیبریدی ایران‌خودرو به تولید انبوه برسند.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

پیرمحمدی با اعلام آمادگی برای تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی هیبریدی در سال‌های ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ خاطرنشان کرد: پس از پژو، در انتقال فن‌آوری دچار وقفه شدیم و اکنون نیازمند ارتقای دانش و زیرساخت‌های تولید برای پاسخ به نیازهای روز هستیم. ساخت ماشین‌آلات داخلی برای قطعات خودروهای جدید و افزایش عمق ساخت داخل از اولویت‌های ماست.

وی در پایان رمز بقای صنعت خودرو را رضایت مردم دانست و تصریح کرد: هدف نهایی ما افزایش کیفیت محصولات است. باید با ارتقای کیفیت، رضایت مردم را جلب و سهم خود را در بازار حفظ کنیم.



سایت توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا