گوناگون

مدیرعامل رنو: صنعت خودرو اروپا ممکن است به دلیل کاهش فروش خودروهای برقی میلیاردها یورو جریمه شود

مدیرعامل رنو می‌گوید که صنعت خودرو اروپا ممکن است به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، تا ۱۵ میلیارد یورو جریمه شود. این در حالی است که خودروسازان با اهداف سختگیرانه‌تر اتحادیه اروپا در مورد انتشار CO2 در سال ۲۰۲۵ مواجه هستند.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، مدیرعامل رنو، لوکا دو مئو، روز شنبه گفت که صنعت خودرو اروپا ممکن است به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، تا ۱۵ میلیارد یورو (۱۷.۴ میلیارد دلار) جریمه شود.

خودروسازان با اهداف سختگیرانه‌تر CO2 اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۵ مواجه هستند، زیرا سقف انتشار متوسط از فروش خودروهای جدید از ۱۱۱ گرم/کیلومتر در سال ۲۰۲۴ به ۹۴ گرم/کیلومتر کاهش می‌یابد.

“اگر خودروهای برقی در سطح فعلی خود باقی بمانند، صنعت اروپا ممکن است مجبور شود ۱۵ میلیارد یورو جریمه پرداخت کند یا تولید بیش از ۲.۵ میلیون خودرو را کنار بگذارد”، دو مئو به رادیو فرانسه اینتر گفت.

“سرعت افزایش برقی شدن نیمی از چیزی است که برای دستیابی به اهدافی که به ما اجازه ندهد جریمه پرداخت نکنیم، نیاز داریم”، دو مئو، که همچنین رئیس انجمن سازندگان خودرو اروپا (ACEA) است، در مورد این بخش گفت.

تجاوز از محدودیت‌های CO2 می‌تواند منجر به جریمه‌هایی به میزان ۹۵ یورو برای هر گرم CO2 اضافی/کیلومتر ضرب در تعداد خودروهای فروخته شده شود.

این می‌تواند منجر به جریمه‌های صدها میلیون یورو برای خودروسازان بزرگ شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا