فناوری

مقایسه شرایط + مزایا + معایب

پیک‌های موتوری اسنپ، یکی از سرویس‌های محبوب این اپلیکیشن هستند که در مدت زمان کمی غذاها و مرسوله‌های کاربران را به دست‌شان می‌رسانند. حالا در این مطلب به بررسی تفاوت اسنپ باکس و اسنپ فود، دو سرویس پرکاربرد این روزهای اسنپ می‌پردازیم.

مقایسه تفاوت اسنپ باکس و اسنپ فود

همان‌طور که گفتیم سرویس‌های موتوری اسنپ همگی روی انجام درخواست مشتریان در کمترین زمان ممکن تمرکز دارند. با وجود اسنپ فود بدون رفت‌وآمد می‌توانید غذا، میوه، نان و شیرینی، گوشت و مرغ و دیگر مواد غذایی را سفارش دهید و با اسنپ باکس نیز مرسوله‌های خود را در زمان کوتاه دریافت یا به دست دیگران برسانید. در ادامه بیشتر به تفاوت اسنپ باکس و اسنپ فود، دو سرویس پرمخاطب اسنپ خواهیم پرداخت.

مزایا

اسنپ باکس و اسنپ فود هردو مزایای مشترکی دارند. در بخش اول مرسوله‌ها در زمان کمتر و با قیمت مناسب به دست کاربران می‌رسد و می‌توانند آخرین وضعیت پیک را روی نقشه داخل برنامه پیگیری کنند. درصورتی‌که مرسوله‌های زیادی دارید، پیک‌های اسنپ باکس با جعبه بسته‌ها را می‌برند و در بعضی مواقع نیز نیازی به استفاده از جعبه نیست.

علاوه‌براین، سرویسی تحت عنوان «اسنپ باکس اقتصادی» ارائه شده که در آن، چند مرسوله از کاربران مختلف به‌طور هم‌زمان ارسال می‌شوند. به‌عبارت دقیق‌تر، چند بسته با یک پیک به‌سمت مقاصدشان می‌روند و در عرض ۲ ساعت هم تمام آن‌ها به دست گیرنده می‌رسند. همچنین اسنپ اعلام کرده برای جبران خسارت‌های احتمالی در مسیر ارسال، تا ۵ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند.

استفاده از اسنپ فود نیز به سفارش غذا محدود نمی‌شود و محصولات مختلفی مانند لبنیات، میوه، نان و شیرینی، گوشت و مرغ، آبمیوه و بستنی، گل‌وگیاه و نوشیدنی از طریق این سرویس به دست کاربران می‌رسد. پس از ثبت سفارش و تأیید آن توسط رستوران، قنادی و سایر فروشگاه‌ها، سفارش در زمان کوتاهی به دست کاربران می‌رسد؛ به‌علاوه مشتریان مثل اسنپ باکس می‌توانند لوکیشن و مسیر حرکت پیک را دنبال کنند و درصورت نیاز با پیک تماس بگیرند.

اسنپ فود

نمرات رستوران‌ها هم در مقابل اسامی آن‌ها درج شده و با خواندن کامنت‌های دیگران درباره رستوران یا محصولات آن، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آن فروشگاه کسب کنید. همچنین اسنپ این امکان را فراهم کرده تا مشتریان بتوانند پس از سفارش غذا یا محصول‌شان با انتخاب گزینه تحویل حضوری، مستقیماً به رستوران بروند و غذای خود را دریافت کنند. علاوه‌براین درصورت تهیه اشتراک اسنپ پرو، می‌توانید بدون پرداخت هزینه پیک سفارش‌هایتان را از پیک دریافت کنید.

معایب

در برخی موارد، کاربران از هزینه بالای اسنپ باکس انتقاد کرده‌اند و آن را گران‌تر از سایر سرویس‌های معمولی حال‌حاضر ارزیابی می‌کنند؛ درحالی‌که حتی در بعضی مواقع تأخیر در قبول‌کردن مرسوله‌ها یا سفرها از طرف پیک‌، باعث اتلاف وقت شهروندان شده است.

به‌رغم اینکه اسنپ برای جبران آسیب‌های احتمالی ۵ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند، در نظر داشته باشید که سرویس اسنپ باکس بیمه ندارد و نمی‌توان سالم‌رسیدن مرسوله‌های گران‌قیمت یا مهم را به مقصد تضمین کرد.

اسنپ باکس

معمولاً با بارندگی‌ها یا عدم پایداری شرایط جوی، گاهاً تحویل سفارش‌های اسنپ‌ فود با مشکل مواجه می‌شود و همین موضوع انتقاد برخی مشتریان را به همراه دارد. برخی از انتقادها نیز به سازماندهی و نظارت روی پیک‌ها ارتباط دارند؛ برخی از رفتار پیک‌ها هنگام دریافت غذا یا سایر محصولات‌شان گله دارند و برخی دیگر نسبت به عدم رعایت بهداشت آن‌ها، مخصوصاً در تحویل غذا، میوه، نان و شیرینی معترض‌اند.

در جدول زیر، خلاصه‌ای از مقایسه تفاوت اسنپ باکس و اسنپ فود را مشاهده می‌کنید:

اسنپ فود اسنپ باکس
نوع سرویس جابه‌جایی بسته‌های مشتریان اعم از غذا، میوه، نان و شیرینی، گوشت و مرغ و غیره جابه‌جایی بسته‌های پستی و مرسوله‌های مختلف درون‌شهری
مزایای انتخاب ارسال سریع سفارش‌های مشتریان، تحویل به‌موقع، امکان ارسال رایگان درصورت تهیه اشتراک اسنپ پرو ارسال سریع بسته‌ها و مرسوله‌ها، دور زدن ترافیک شهری، تحویل به‌موقع
معایب انتخاب بعضاً عدم رعایت بهداشت توسط پیک‌ها و برخورد نادرست، تأخیر در تحویل سفارش‌ها در آب‌وهوای بارانی یا برفی بیمه‌نبودن سرویس و احتمال آسیب به کالاهای گران‌قیمت، تأخیر در قبول‌کردن مرسوله از طرف پیک
هزینه‌ها هزینه تحویل سفارش بسته به هر فروشگاه یا رستوران متفاوت است هزینه‌های متغییر بسته به میزان مسافت، وضعیت ترافیک و آب‌وهوا، اعلام شده پس از تعیین مقصد

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا