فناوری

مقایسه شرایط + مزایا + معایب

اسنپ که در ابتدا با تاکسی‌های اینترنتی بر سر زبان‌ها افتاد، سرویس‌های خود را در این بخش به‌ دو صورت اسنپ معمولی (اکو) و اسنپ اکو پلاس ارائه می‌دهد. در این مطلب به بررسی تفاوت اسنپ اکو پلاس با معمولی می‌پردازیم.

مقایسه اسنپ اکو پلاس با معمولی

با گذشت زمان تاکسی‌های اینترنتی به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شدند و حالا اسنپ و تپسی، دو بازیگر اصلی این حوزه به شمار می‌روند. اسنپ در راستای ارائه خدمات بهتر در حوزه حمل‌ونقل شهری، تاکسی‌های اینترنتی خود را در دو سرویس جداگانه ارائه می‌دهد. در ادامه به مقایسه اسنپ اکو پلاس با معمولی می‌پردازیم و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایا

سرویس معمولی اسنپ نسبت به اکو پلاس قیمت ارزان‌تری دارد و معمولاً درخواست‌های کاربرانی که خواهان اسنپ معمولی هستند، سریع‌تر از مسافران اکو پلاس پذیرفته می‌شود. از طرفی برای مقاصد درون‌شهری و کوتاه، اسنپ معمولی گزینه مناسب‌تری است.

در سرویس اکو پلاس اسنپ تلاش می‌کند تا شرایط بهتری را از سفرهای درون‌شهری برای کاربران فراهم کند. در ابتدا اسنپ تلاش کرده تا ناوگان حمل‌ونقل بهتری را برای مسافران مهیا سازد و به‌همین‌دلیل، رانندگان دارای خودروهای پراید (معمولی، دوگانه‌سوز ،هاچ‌بک)، تیبا، تیبا ۲، سمند، پژو (۴۰۵، ۴۰۵ استیشن، ۲۰۵، ۶ در، روآ و آردی)، فیات، دوو، ریو سایپا، ماتیز، رنو ۲۱، ام‌وی‌ام ۱۱۰، اپل، فولکس کدی، فولکس گل و پروتون نمی‌توانند در این سرویس فعالیت کنند.

همچنین رانندگان فعال در سرویس اسنپ‌ اکو پلاس، کاربرانی حرفه‌ای هستند و همگی امتیاز بالاتر از ۴.۶ دارند. اسنپ پیش‌ازاین به رانندگان این طرح اعلام کرده هرگونه گزارش مبنی برنارضایتی مسافر مانند تمیزنبودن داخل یا خارج خودرو و استفاده نکردن از کولر باعث مسدودیت اکانت اکو پلاس رانندگان می‌شود.

علاوه‌براین، طرح‌های تشویقی و پاداش‌های ویژه اسنپ‌‌اکو پلاس با نرخی بالاتر از سرویس عادی ارائه می‌شود؛ موضوعی که رانندگان بیشتری را برای عضویت در این سرویس ترغیب می‌کند. لازم به‌ذکر است که رانندگان اسنپ اکو پلاس در ماه اول عضویت خود کمیسیون پرداخت نمی‌کنند.

معایب

اصلی‌ترین تفاوت اسنپ اکو پلاس با معمولی را می‌توان در قیمت‌گذاری سفرها دانست؛ مسافران اسنپ معمولی به‌طبع هزینه کمتری نسبت به سرویس اکو پلاس پرداخت می‌کنند. بااین‌حال به‌دلیل خدماتی که سرویس‌های اکو پلاس دارند، اسنپ این تفاوت قیمت را منطقی قلمداد می‌کند.

یکی از ایرادات مشترک در مقایسه اسنپ اکو پلاس با معمولی، افزایش قیمت این دو سفر هنگام بارندگی و وضعیت آب‌وهوایی ناپایدار است. در این شرایط حتی استفاده از خدمات سرویس اکو پلاس نیز برای کاربران به‌دلیل افزایش قیمت سفرها سخت‌تر می‌شود.

در جدول زیر نگاهی کلی به مقایسه اسنپ اکو پلاس با معمولی داریم:

اسنپ معمولی اسنپ اکو پلاس
سرویس حمل‌ونقل درون‌شهری حمل‌ونقل درون‌شهری
مزایا و خدمات هزینه کم‌تر، سرعت بالای پذیرش از طرف رانندگان نسبت به سرویس اکو پلاس کیفیت بالاتر خودروها، استفاده از رانندگان حرفه‌ای‌تر
معایب کیفیت بعضاً ضعیف خودروها، تغییرات زیاد هزینه سفر در وضعیت هوایی ناپایدار تغییرات زیاد هزینه سفر در وضعیت هوایی ناپایدار
هزینه اعلام‌شده پس از تعیین مبدأ و مقصد سفر اعلام‌شده پس از تعیین مبدأ و مقصد سفر؛ گران‌تر از سرویس اسنپ معمولی

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا