بین الملل

نامه ایران به شورای امنیت در خصوص حملات تروریستی اخیر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمهیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به شورای امنیت در خصوص حملات تروریستی در شهرهای چابهار و راسک اعلام کرد که شورای امنیت این اقدامات شنیع تروریستی را به شدت محکوم می کند و اقدامات مقتضی را در راستای تعهدات خود برای مبارزه انجام می دهد. تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن.

متن نامه ایران به شورای امنیت به شرح زیر است:

این مکاتبه در پی حمله تروریستی مذموم و ناجوانمردانه در خاک جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. این حمله هولناک تنها دو روز پس از حمله تروریستی مذموم و مملو از نفرت رژیم اسرائیل به تأسیسات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پایتخت جمهوری عربی سوریه رخ داد.

گروهک تروریستی جیش العدل که تحت حمایت بیگانگان است، در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۳ در شهرهای چابهار و راسک از توابع استان سیستان و بلوچستان یک سری حملات تروریستی هماهنگ انجام داد. . مهاجمان برای برهم زدن صلح و ثبات، پنج مکان مهم عمومی، پایگاه های نظامی و مراکز کنترل امنیتی را هدف قرار دادند و تعداد زیادی از غیرنظامیان را به گروگان گرفتند.

اما با وجود انگیزه شوم آنها، واکنش سریع و جسورانه نیروهای امنیتی و انتظامی ایران، تلاش آنها را برای کنترل مراکز نظامی و امنیتی در چابهار و راسک ناکام گذاشت. در جریان عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران تمامی گروگان ها با موفقیت آزاد شدند.

متأسفانه، این اقدامات شنیع تروریستی جان ده تن از نیروهای شجاع پلیس و نیروهای امنیتی را گرفت که خود را در راه دفاع از ملت ما فدا کردند. چند نفر دیگر نیز در حین انجام وظیفه مجروح شدند. علاوه بر این، ۴۴ غیرنظامی نیز در این حملات زخمی شدند. از این تعداد ۲۹ نفر مداوا و ترخیص شده اند و ۱۵ نفر نیز در بیمارستان چابهار تحت مراقبت های پزشکی هستند.

جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات شنیع و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای تضمین محاکمه و پاسخگویی مسئولین تاکید می کند.

با توجه به اقدامات خشونت آمیز و تروریستی طولانی مدت گروهک تروریستی جیش العدل که مورد حمایت برخی کشورهای خارجی است، علیه شهروندان و مقامات بیگناه ایرانی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می خواهد که این اقدامات شنیع را به شدت محکوم کند. تروریسم و ​​اتخاذ تدابیر مناسب در راستای تعهدات خود برای مبارزه با تروریسم در تمام اشکال و مظاهر آن، همانگونه که وحدت قاطعانه و موضع شورای امنیت در بیانیه مطبوعاتی ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ (SC/15534) گواه آن است.

جمهوری اسلامی ایران که خود مستقیماً از اثرات فاجعه بار تروریسم آسیب دیده است، بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای رهبری مبارزه با این بلای خانمان سوز ثابت قدم است. مصمم هستیم از مردم سرافراز و نجیب ایران محافظت کنیم و امنیت کشورهای همسایه را از خطرات این گروه های تروریستی حفظ کنیم.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا